Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki tsx cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29715 - suzuki tsx cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flappietsx 31-5-2005 15:18 Print topicpost

Posts: 10
heey!
ik heb nu een suzuki tsx met een standaard cilinder, dat ding loopt echt zwaar belabberd en komt volgens mij niet eens boven de 3000 toeten uit, een sparta met trekt me er zo uit.

maar het blokje loopt wel super

weet iemand wat dit is??... de zuigerveren zijn nog goed en de cilinder+zuiger ook.

maar ik wil eigeluk zowieso een 70 cc malossi er op zetten met een 21 mm delorto.

alleen mijn vraag is:

kan ik dit er zo hoppa opgooien zonder andere dingen af te moeten stellen zoals ontsteking enzo???

groetjes sjoerd
 

Rio88 31-5-2005 15:52 Print reply

Posts: 841
ik denk dat je valse lucht hebt, moet je ff met deo bv over je blok enz gaan en kijken of ie anders gaat lopen.

en volgens mij kan die cilinder er gewoon op (wel ff kijken of je er ac of lc op doet natuurlijk) en lijkt mij dat je alleen beetje met de sproeier moet gaan afstellen en lucht enz...
 
bereheer 31-5-2005 16:56 Print reply

Posts: 1901
die cilinder kan er zo op, wel ff nieuwe pakkingen gebruiken, je zult idd wel ff moeten gaan afstellen

zo'n originele cilinder is zowiezo niet vooruit te branden, dus gooi gelijk die andere cilinder er maar op
 
bloaze manne, meej diene woage!
flappietsx 31-5-2005 17:57 Print reply

Posts: 10
dus je weet al zeker dat het komt door die orginele cilinder dat hij echt op de TOP nog maar 40 rijdt dat zou wel cool zijn.

maar met die 70 er op , gen ontsteking afstellen?... ik zie het wel


btw. beter dan malossi kan ik niet krijgen neem ik aan? en dan met een 21 dellorto en de grootste vertanding achter moet hij volgens mij wel aardig trekken , ....... of niet?
 
Joostvdw 31-5-2005 18:03 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flappietsx

dus je weet al zeker dat het komt door die orginele cilinder dat hij echt op de TOP nog maar 40 rijdt dat zou wel cool zijn.

maar met die 70 er op , gen ontsteking afstellen?... ik zie het wel


btw. beter dan malossi kan ik niet krijgen neem ik aan? en dan met een 21 dellorto en de grootste vertanding achter moet hij volgens mij wel aardig trekken , ....... of niet?


malossi is echt niet altijd het beste, eurokit is goedkoper en met een beetje afwerking net zo goed

ik dacht ergens gehoord te hebben dat charmo het beste zijn..
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
flappietsx 31-5-2005 18:56 Print reply

Posts: 10
als dat ding me er maar af trekt in ze 1

ik ga crossen in belgie van de zomer met hondacb50ed ook een member van brommerforum

we gaan de heuvels en de bossen in dus het gaat mij grotendeels om kracht

beetje snelheid is mooi megenomen

Dit bericht is ge-edit door flappietsx op 31-5-2005 19:22
 
Joostvdw 31-5-2005 19:25 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flappietsx

als dat ding me er maar af trekt in ze 1

ik ga crossen in belgie van de zomer met hondacb50ed ook een member van brommerforum

we gaan de heuvels en de bossen in dus het gaat mij grotendeels om kracht

beetje snelheid is mooi megenomen

Dit bericht is ge-edit door flappietsx op 31-5-2005 19:22


dan zou ik ts80x blokje nemen en tunen, lichte twv, gaat goed komen dan
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
flappietsx 1-6-2005 9:41 Print reply

Posts: 10
haha vind politie ook erg leuk!
 
-Tom- 1-6-2005 10:17 Print reply

Posts: 4151
70cc malossi niet dan?
 
FTS Member
Harm 1-6-2005 11:29 Print reply

Posts: 3032
De 70 eurokit en 70 malossi zijn kwa poorten helemaal hetzelfde, alleen die afwerking van de malossi is beter en die heeft een nicasil wand ipv chrome wand. De uitlaatpoort kan een stuk groter.

Zelf heb ik de eurokit gehad met vergrote uitlaatpoort en een charmoo, maar de charmoo loopt iig harder, alleen is van gietijzer en met 16mm inlaat, maar die kan je vergroten tot 20 zodat er een 20mm mikuni op kan.
 
http://www.durtikkers.tk
tsxsgoutum 1-6-2005 21:17 Print reply
Posts: 113
ik heb ook een tsx met originele cilinder zonder membraam en ga ook maar 40, maar een vriend van mij had een 50 imitatie cilinder en reed 85
 
tsxsgoutum 1-6-2005 21:19 Print reply
Posts: 113
zou trouwens 100 hebben gereden jaren geleden

 
khpoppema 1-6-2005 21:22 Print reply

Posts: 3199
ik zou niet de allergrootste tandwiel achter zetten

het is namelijk niet goed als jij met zoon grote vertandig rijdt dat je emt 70cc 60 rijd en dik optrekt en dik overtoeren maakt


wat jij zoket is koppel en die vindt heel goed in een 80 cc blokje gaat ori langzamer dan 70malossi maar meer koppel en als je een neit al te simme agent heb kun je met 80 blokje er eerder onderuitkomen dan 70malossi aangezien die veel meer herrie maken
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
flappietsx 2-6-2005 8:13 Print reply

Posts: 10
ik hou die 70 , maar wat raad je me dan aan als vertanding
 
tsx_gangster 2-6-2005 10:37 Print reply

Posts: 374
ik had ook die originele cilinder mijn toppunt was ook 40 ma dan heb je geen mebraam nodig en zow je moet een 50 snel kopen
 
tsxsgoutum 2-6-2005 11:15 Print reply
Posts: 113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx_gangster

ik had ook die originele cilinder mijn toppunt was ook 40 ma dan heb je geen mebraam nodig en zow je moet een 50 snel kopen


wat heb jij voor 50 snel. PW?

 

Dit topic is 1445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved