Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - een begrenzer idee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29693 - een begrenzer idee
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peke 30-5-2005 19:59 Print topicpost
Posts: 61
Ik was zow aan het denke
een brommer moet begrenst kunnen worden met een schakelaartje die je begrenzing bedient maar zonder trekkracht te verliezen en de motor moet zonder stotteren lopen.

Nu was ik aan het denken,
Een grasmaaier is begrensd op 3000 toeren. door de carburator bij een hoge belasting open te zetten en bij lage belasting dicht te zetten blijft het toerental constant. dit openen en sluiten gebeurd d.m.v een kleine centrifugaalregeling of met de luchtstroom van de koelvinnen op het vliegwiel.
veel lucht> carburator sluit,weinig lucht> carburator opent. dit gebeurt natuurlijk allemaal geleidelijk.

Zou dit systeem niet toepasbaar zijn op een bromfiets zodat je met wind tegen 60 rijdt en ook met wind mee en optrekken doe je dus even snel. als dit mogelijk zou zijn zou een bromfiets heel properjes rijden,ook op de rollen.
 

Tijzzz 30-5-2005 21:09 Print reply

Posts: 4215
Ik snap het niet helemaal, maar volgens mij zit je dan met het probleem van je afstelling van je sproeier zeg maar.
 
xander_cage 30-5-2005 21:58 Print reply

Posts: 198
Dit heeft geen nut. De politie controleert het aan kw's en terwijl je aan het optrekken is zullen de kw's hoger liggen dan toegelaten.

Wat ik er uit versta is eigenlijk gewoon het toerental begrenzen, dat kan je waarschijenlijk heel eenvoud dmv een elektronische schakeling die bvb je ontsteking niet laat ontsteken boven de 8000t/min, maar het vermogen van je brommer blijft gelijk, onder die 8000t/min.
 
tuning f(4)ever
Tijzzz 30-5-2005 22:00 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

Dit heeft geen nut. De politie controleert het aan kw's en terwijl je aan het optrekken is zullen de kw's hoger liggen dan toegelaten.

Niet waar, een rollerbank werkt op de snelheid van het achterwiel. Niet op het koppel van je achterwiel.

Wat ik er uit versta is eigenlijk gewoon het toerental begrenzen, dat kan je waarschijenlijk heel eenvoud dmv een elektronische schakeling die bvb je ontsteking niet laat ontsteken boven de 8000t/min, maar het vermogen van je brommer blijft gelijk, onder die 8000t/min.

 
peke 30-5-2005 22:07 Print reply
Posts: 61
ja, het is idd een toerenbegrenzer maar op deze manier zal hij niet stotteren en met een electronische schakeling wel.

wat ik ermee bedoel is dat het gas gewoon bijvoorbeeld half-dichtgaat als je je ingestelde top hebt bereikt zonder er vermogen verloren gaat wat met een bus in de uitlaatbocht of met ontsteking verlaten wel gebeurt door een zeer slechte verbranding

ik woon in belgie en heb juist een rollerbankcontrole gehad en deze meet de snelheid, maar er is ook nog een ander verouderd systeem dat het aantal kw's meet maar deze controle mag eigenlijk niet meer uitgevoerd worden. Een brommer van 150kg heeft meer kw's nodig dan een brommer van 50kg voor dezelfde 50per uur te halen

Dit bericht is ge-edit door peke op 30-5-2005 22:13
 
xander_cage 30-5-2005 22:08 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

[...]



Op de snelheid van je achterwiel?? Dus ik voer mijn brommer op 70cilinder 21 carbu, luchtfilter...en vertand hem zodta hij maar +-50 rijdt, en ze zullen er niets van zeggen als ze de opvoeronderdelen niet zien??? :-0

Volgens mij staat er op de rollen van de politie een KW aanduiding.

(btw, ben belg, is het in nederland anders misschien?)
 
tuning f(4)ever
xander_cage 30-5-2005 22:20 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peke

ja, het is idd een toerenbegrenzer maar op deze manier zal hij niet stotteren en met een electronische schakeling wel.

wat ik ermee bedoel is dat het gas gewoon bijvoorbeeld half-dichtgaat als je je ingestelde top hebt bereikt zonder er vermogen verloren gaat wat met een bus in de uitlaatbocht of met ontsteking verlaten wel gebeurt door een zeer slechte verbranding

ik woon in belgie en heb juist een rollerbankcontrole gehad en deze meet de snelheid, maar er is ook nog een ander verouderd systeem dat het aantal kw's meet maar deze controle mag eigenlijk niet meer uitgevoerd worden. Een brommer van 150kg heeft meer kw's nodig dan een brommer van 50kg voor dezelfde 50per uur te halen

Dit bericht is ge-edit door peke op 30-5-2005 22:13


No offence, maar heb moeite om dat te geloven, en een keer dat die brommer van 150kg aan het rollen is is er maar weinig verschil meer met een brommer van 50kg, enkel in het optrekken zal er een groot verschil zijn volgens mij. Als het zou kloppen dat er enkel op snelheid gemeten wordt zouden alle brommers burnouts maken.

Wat wel kan is dat de snelheid afgelezen wordt, en terzelfde tijd ook de tijd waarin die snelheid bereikt wordt, het optrekken dus.
 
tuning f(4)ever
SpeedY_the_Devil 1-6-2005 17:49 Print reply

Posts: 2711
roller die leest de snelheid af en niet de trekkracht..

ik heb er een keer voor de lol op gestaan en hoe harder ik ging hoe hoger het aant kw's en in me 1 kwam ik dus echt nie boven de 0,6 uit terwijl ik in me 3 al over de 2 kw zat..

dus die kw zijn in principe een idiote weergeving van snelheid..

Dit bericht is ge-edit door SpeedY_the_devil op 1-6-2005 17:49
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Deon 1-6-2005 17:55 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil

roller die leest de snelheid af en niet de trekkracht..

ik heb er een keer voor de lol op gestaan en hoe harder ik ging hoe hoger het aant kw's en in me 1 kwam ik dus echt nie boven de 0,6 uit terwijl ik in me 3 al over de 2 kw zat..

dus die kw zijn in principe een idiote weergeving van snelheid..

Dit bericht is ge-edit door SpeedY_the_devil op 1-6-2005 17:49


hoe kan je er voor de lol op staan dan?
als rollerbank is gewoon vragen?
 
SpeedY_the_Devil 1-6-2005 17:57 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

[...]


hoe kan je er voor de lol op staan dan?
als rollerbank is gewoon vragen?


we mochten er na lang vragen voor 1x zonder gevolgen op

daarna wel een afspraak moeten maken dat we rustig moesten rijden..

als wij normaal int dorp rijden zien zij geen reden om ons te pakken..

en dat korps bestaat toch maar uit 2 kerels en die zijn relaxt
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
dt50rcrosser 1-6-2005 18:36 Print reply

Posts: 6252
Dit heeft geen nut. De politie controleert het aan kw's en terwijl je aan het optrekken is zullen de kw's hoger liggen dan toegelaten.

Wat ik er uit versta is eigenlijk gewoon het toerental begrenzen, dat kan je waarschijenlijk heel eenvoud dmv een elektronische schakeling die bvb je ontsteking niet laat ontsteken boven de 8000t/min, maar het vermogen van je brommer blijft gelijk, onder die 8000t/min.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]


Op de snelheid van je achterwiel?? Dus ik voer mijn brommer op 70cilinder 21 carbu, luchtfilter...en vertand hem zodta hij maar +-50 rijdt, en ze zullen er niets van zeggen als ze de opvoeronderdelen niet zien??? :-0

Volgens mij staat er op de rollen van de politie een KW aanduiding.

(btw, ben belg, is het in nederland anders misschien?)


loop niet zo slap te lullen kerel die rollerbank meet je snelheid door het aantal omwentilingen te meten die je achterwiel maakt da staat in verbinding met een soort dynamo ofzo en vandaar staat het op die meter in kilowatts
lol
baste

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Honda_boy 1-6-2005 18:39 Print reply

Posts: 555
in belgie kijken ze alleen naar snelheid..

hoe hard die optrekt maakt de wouten hier geen balle uit, als die maar <55 rijd..
 
Honda rulezzz !!!
dt50rcrosser 1-6-2005 18:40 Print reply

Posts: 6252
daarom.. en als je in belgie de meter uitvliegt dan... ben je dan je brommer kwijt ??

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Scarface 1-6-2005 18:42 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser

Dit heeft geen nut. De politie controleert het aan kw's en terwijl je aan het optrekken is zullen de kw's hoger liggen dan toegelaten.

Wat ik er uit versta is eigenlijk gewoon het toerental begrenzen, dat kan je waarschijenlijk heel eenvoud dmv een elektronische schakeling die bvb je ontsteking niet laat ontsteken boven de 8000t/min, maar het vermogen van je brommer blijft gelijk, onder die 8000t/min.

[...]


loop niet zo slap te lullen kerel die rollerbank meet je snelheid door het aantal omwentilingen te meten die je achterwiel maakt da staat in verbinding met een soort dynamo ofzo en vandaar staat het op die meter in kilowatts
lol
baste



volgens mij heet zoiets een luchtkoppeling netzo als in een km/h teller of rpm teller
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Tijzzz 1-6-2005 18:45 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]


Op de snelheid van je achterwiel?? Dus ik voer mijn brommer op 70cilinder 21 carbu, luchtfilter...en vertand hem zodta hij maar +-50 rijdt, en ze zullen er niets van zeggen als ze de opvoeronderdelen niet zien??? :-0

Volgens mij staat er op de rollen van de politie een KW aanduiding.

(btw, ben belg, is het in nederland anders misschien?)


In Nederland is het zoals ik zeg.

Zolang je brommertje 50 loopt niks aant handje.
 
dt50rcrosser 1-6-2005 18:48 Print reply

Posts: 6252
ja maar zodra je daar boven komt dan

en ik kon nie op da woordske komen dus knoemde maar ff dynamo lol


 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek

Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved