Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi GPR harder laten optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1210 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29672 - Derbi GPR harder laten optrekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Red Devil6 30-5-2005 11:49 Print topicpost
Posts: 92
Hey

Hoe kan ik me GPR harder laten optrekken maar ook wat langzamer laten gaan
gaat nu 110 km/h max op de teller (orginele onderdelen, op luchtfilter na)

maar trekt echt traag in lage toeren (tot 7000 rpm, daarna begint ie stuk beter te trekken maar ook niet echt dendered)

ik wil vooral betere trekkracht verdeling en dat ie heel wat harder optrekt

Wat gebeurt er eigenlijk als je je tandwielverhouding wijzigt??
Voortandwiel = ???
achtertandwiel = ???
 

Tijzzz 30-5-2005 12:19 Print reply

Posts: 4215
Als je het voortandwiel kleiner maakt trekt hij harder op en lagere top. Zelfde als je achtertandwiel groter maakt.

En dat ie vanaf 7000RPM beter trekt komt omdat ie dan in zn powerband komt.
 
Red Devil6 30-5-2005 13:37 Print reply
Posts: 92
hey

maar het is tog juist hoe kleiner het verschil in tandjes voor en achter hoe meer je optrekt ??
(dat stond bij de FAQ over tandwielverhoudingen op BF)

dan zou ik tog om sneller op te trekken juist of me voor grotere of me achtertandwiel vervangen voor een kleinere?? (zo dat het verschil kleiner is)

en hebben andere koppelingsveren ook effect op het optrekken ??
een vriend van me zei dat als ik harder wil optrekken er sterkere koppelings veren in moeten
(hij bedoelde hoe sterker die veren hoe harder je optrekt)

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-5-2005 13:43 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red Devil6

hey

maar het is tog juist hoe kleiner het verschil in tandjes voor en achter hoe meer je optrekt ??
(dat stond bij de FAQ over tandwielverhoudingen op BF)

dan zou ik tog om sneller op te trekken juist of me voor grotere of me achtertandwiel vervangen voor een kleinere?? (zo dat het verschil kleiner is)

en hebben andere koppelingsveren ook effect op het optrekken ??
een vriend van me zei dat als ik harder wil optrekken er sterkere koppelings veren in moeten
(hij bedoelde hoe sterker die veren hoe harder je optrekt)



Nee voor kleiner of achter groter, en sterkere koppelingsveren is alleen voor brute setup's
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Red Devil6 30-5-2005 14:01 Print reply
Posts: 92
dit komt van die FAQ tandwielverhoudingen:

hier een lijstje met alle tandwielverhoudingen, hier kun je kijken wat voor tandwielverhouding doet met je brommer. er staan gewoon waarders achter, dus je hebt nu bijvoorbeeld 15-45 enw wilt er 12-40 op leggen, maar weet niet of dit nou harder of zachter op trekt ect.

als je van 1 zwaarde uitgaat, dus bijvoorbeeld:
15 45 0,3333
en je wilt er
12 40 0,3000
opleggen, dan kun je zien dat de waarde van 12-40 lager ligt, dit bekent, zwaardere tandwielverhouding. dus minder hard optrekken maar hogere top, dus als je van 1 waarde uitgaat, en wat hoger ligt is harder trekken, lagere top, en als de waarde wat lager ligt, is lamgzamer trekken maar hogere top

voor achter verhouding
12 38 0,3158
13 38 0,3421
14 38 0,3684
15 38 0,3947
16 38 0,4211
17 38 0,4474

12 39 0,3077
13 39 0,3333
14 39 0,3590
15 39 0,3846
16 39 0,4103
17 39 0,4359

dus als ik van bijvoorbeeld 13-38 naar 12-38 wordt de waarde lager dus trekt ie minder maar heb ik hogere top
en als ik van bijvoorbeeld 13-38 naar 13-39 ga zie je ook dat de waarde lager ligt dan 13-38 (is langzamer trekken maar hogere top)

dus als ik sneller wil optrekken zou ik volgens deze FAQ of een grotere voortandwiel of een kleinere achtertandwiel moeten nemen om sneller op te trekken

wat is nou echt nodig om sneller OP TE TREKKEN ??

Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 30-5-2005 14:04
 
Bullet 30-5-2005 14:24 Print reply

Posts: 12150
pak gewoon een andere pijp, want het zal toch niet zo uberveel uitmaken als je hem anders vertand.

(btw leuk he, zo'n std malossi-mhr teller)
 
**My BungHole Will Speak Now**
Speakerfreak 30-5-2005 14:28 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red Devil6

dit komt van die FAQ tandwielverhoudingen:

hier een lijstje met alle tandwielverhoudingen, hier kun je kijken wat voor tandwielverhouding doet met je brommer. er staan gewoon waarders achter, dus je hebt nu bijvoorbeeld 15-45 enw wilt er 12-40 op leggen, maar weet niet of dit nou harder of zachter op trekt ect.

als je van 1 zwaarde uitgaat, dus bijvoorbeeld:
15 45 0,3333
en je wilt er
12 40 0,3000
opleggen, dan kun je zien dat de waarde van 12-40 lager ligt, dit bekent, zwaardere tandwielverhouding. dus minder hard optrekken maar hogere top, dus als je van 1 waarde uitgaat, en wat hoger ligt is harder trekken, lagere top, en als de waarde wat lager ligt, is lamgzamer trekken maar hogere top

voor achter verhouding
12 38 0,3158
13 38 0,3421
14 38 0,3684
15 38 0,3947
16 38 0,4211
17 38 0,4474

12 39 0,3077
13 39 0,3333
14 39 0,3590
15 39 0,3846
16 39 0,4103
17 39 0,4359

dus als ik van bijvoorbeeld 13-38 naar 12-38 wordt de waarde lager dus trekt ie minder maar heb ik hogere top
en als ik van bijvoorbeeld 13-38 naar 13-39 ga zie je ook dat de waarde lager ligt dan 13-38 (is langzamer trekken maar hogere top)

dus als ik sneller wil optrekken zou ik volgens deze FAQ of een grotere voortandwiel of een kleinere achtertandwiel moeten nemen om sneller op te trekken

wat is nou echt nodig om sneller OP TE TREKKEN ??

Dit bericht is ge-edit door Red Devil6 op 30-5-2005 14:04


denk dan zelf na joh!!!

groter voor is hogere top/ langzamer trekken
kleiner voor is lagere top/sneller trekken

groter achter is sneller trekken/lagere top
kleiner achter is hogere top/langzamer trekken

alles relatief gezien natuurlijk!
 
Vieze naaiers hier
koen-z 30-5-2005 14:30 Print reply

Posts: 3702
als je snel wil optrekken, moet je gewoon je koppeling in je powerband laten slippen, moet jij eens opletten hoe snel hij dan weg is...

fucking derbi....
 
Speakerfreak 30-5-2005 14:32 Print reply

Posts: 4941
zijk niet, en dat is geen goede manier natuurlijk en rijd niet relaxt, en hou je muil met je loze gekanker
 
Vieze naaiers hier
koen-z 30-5-2005 14:37 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak

zijk niet, en dat is geen goede manier natuurlijk en rijd niet relaxt, en hou je muil met je loze gekanker


euh, wat heb jij opeens??

geen goede manier? bijna iedereen met een hoogtoerige cilinder rijd zo weg... anders duurt het eerst een tijdje voordat hij wil.
en we rijden nie allemaal met een 70cc...

en jij moet je loze ''gekanker'' ff tijdje voor jehouden, want wat je nou zegt voegt ook vrij weinig toe. ik geef hem alleen maar een tipje
biatch.

(K)?

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 30-5-2005 14:44
 
Hans F 30-5-2005 14:42 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


euh, wat heb jij opeens??

geen goede manier? bijna iedereen met een hoogtoerige cilinder rijd zo weg... anders duurt het eerst een tijdje voordat hij wil.

en jij moet je loze ''gekanker'' ff tijdje voor jehouden, want wat je nou zegt voegt ook vrij weinig toe. ik geef hem alleen maar een tipje
biatch.


idd, het is een tweetakt en ook nog een brommertje. Nogal logisch dat het onderin niet trekt.
 
Red Devil6 30-5-2005 14:58 Print reply
Posts: 92
Maar spoort die teller van me gpr ook wel??
(gaat tot 120KM/h de teller)
rijdt ie echt ongeveer 110KM/h of zit ie er echt dik naast?? (paar KM/h verschil maakt me niet uit)
of ga ik in het echt maar 90 ofzo

ergens had ik gelezen dat de teller van een GPR maar ongeveer 3% afwijkt
dat zou betekenen dat ik 106 echte KM/h reed ongeveer



 
Saknet 30-5-2005 15:02 Print reply

Posts: 10355
weet je zeker dat je niet rond de 108 zit
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Bullet 30-5-2005 15:03 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red Devil6

Maar spoort die teller van me gpr ook wel??
(gaat tot 120KM/h de teller)
rijdt ie echt ongeveer 110KM/h of zit ie er echt dik naast?? (paar KM/h verschil maakt me niet uit)
of ga ik in het echt maar 90 ofzo

ergens had ik gelezen dat de teller van een GPR maar ongeveer 3% afwijkt
dat zou betekenen dat ik 106 echte KM/h reed ongeveer





denk toch echt dat je rond de 80 zit, dus een leuke afwijking van 30km

leuk he zo'n std malossi teller?
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved