Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil tussen Scooter en Brommer ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 771 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29671 - Verschil tussen Scooter en Brommer ...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 30-5-2005 17:09 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]

btw, als je met die rs valt kun je ook gewoon kappen lijmen hoor, maar dat staat er dan niet bij.

en een derbi gpr heeft juist wel bergruimte, oude model dan.

en bij het stoplicht laat je een scooter dus echt niet achter hoor .


wie heeft dit ding gemaakt? klopt vrij weinig van.

en gpr is dan oo wel 1 vanb de weinige die el berg ruimte heeft maar of daar vel in past zou ik niet weten

maar een schakel heeft over het algemeen ook een veeeel betere wegligging dan die scooters


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 30-5-2005 17:11 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

[...]


Verder wordt dit een "Schakel vs Scooter-topic". Daar hebben we er al tientallen van gehad, en ze draaien allemaal op niets uit, blijf eens gewoon ontopic.


maar bij een scooter zie je veeel vaker een achterbrug echt scheef onder die scooter hangen dan dat je bij een schakel zal zien

dat is toch weer een teken dat die dingen veel slachter gebouwd zijn
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
bart de scootergek 30-5-2005 17:11 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

en gpr is dan oo wel 1 vanb de weinige die el berg ruimte heeft maar of daar vel in past zou ik niet weten

maar een schakel heeft over het algemeen ook een veeeel betere wegligging dan die scooters




reken je dan de mt's mee of niet .

ga eens bij een sobw race kijken, zul je zien dat die dingen aardig rond willen gaan. maar ik geef toe, origineel is de wegligging niks.


btw, ik heb nog nooit een scooter gezien waat het blok schuin onder stond, er werken veel minder krachten op het frame dan met een schakelbrommer.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-5-2005 17:14
 
Honda RC-33
Stefannn 30-5-2005 17:15 Print reply

Posts: 2291
Als je bij sobw gaat kijken dan zie je dat er veel vaker scooters vallen als schakels... marja laten we van dit topic niet zon waardeloos scooter vs schakel topic maken, maak dan een neiuw topic aan..
 
bart de scootergek 30-5-2005 17:16 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn

Als je bij sobw gaat kijken dan zie je dat er veel vaker scooters vallen als schakels... marja laten we van dit topic niet zon waardeloos scooter vs schakel topic maken, maak dan een neiuw topic aan..


dat is omdat die schwalbe banden waar ze verplicht mee moeten rijden niet super zijn, en scooter rijders gaan gewoon verder tot het limiet .
 
Honda RC-33
Fluorescerent 30-5-2005 17:44 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

je kan vario op een vespa zetten ja.
je kan op marktplaats kijken daar kosten ze rond de 100 euro compleet met achterad en koppeling. maar het nadeel is dat je met een vario snorvertanding hebt en je dus er veel verliest met optrekken.
met vario op een vespa haal je de 75 maximaal en dan is je vario uitgevarioot en gaat ie op toeren verder.(zo KAN die uit elkaar kanallen


Hmm, wat is snorvertanding? en wat bedoel je met uitgevarioot ?
Ik ga eens ff kijken op marktplaats..
 
SpeedY_the_Devil 30-5-2005 17:44 Print reply

Posts: 2711
ik wil nog wel een scooter zien die mij eruit trekt hoor met een redelijk normale 70cc setup

misschien die eerste meters maar zodra ik 40 rijdt kom ik ze altijd kk hard voorbij

alleen een vriend van mij met 21,8 pk op ze aerox hield ik nie bij..
later met 80cc enz wel

enne schakels gaan met minder vermogen harder..
dus als ik bv 20pk heb dan blaas ik een scooter met 21 pk er echt dik uit hoor..
waarom zou ik anders 135 echte gaan met "slechts" 13,8 pk

-edit- ik had toen wel windje mee anders haalt hij 125 -edit-

Dit bericht is ge-edit door SpeedY_the_devil op 30-5-2005 17:45
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Fluorescerent 30-5-2005 17:49 Print reply
Posts: 27
Ik kan helaas niet meedoen met de scooter vs schakel competitie.. ik heb maar een vespa

Er kan dus geen vario van een scooter op een brommer worden gezet toch? En als ik dit ga bouwen op m'n vespa dan komt de koppeling toch niet achter te zitten maar deze dit dan toch 'in' de vario (die dus voren komt te zitten)? of zit ik nu fout?
 
Teun_GHC 30-5-2005 17:52 Print reply

Posts: 1588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


reken je dan de mt's mee of niet .

ga eens bij een sobw race kijken, zul je zien dat die dingen aardig rond willen gaan. maar ik geef toe, origineel is de wegligging niks.


btw, ik heb nog nooit een scooter gezien waat het blok schuin onder stond, er werken veel minder krachten op het frame dan met een schakelbrommer.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 30-5-2005 17:14


onder mijn vision tog wel:P
 
mulder 30-5-2005 17:54 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fluorescerent

Ik kan helaas niet meedoen met de scooter vs schakel competitie.. ik heb maar een vespa

Er kan dus geen vario van een scooter op een brommer worden gezet toch? En als ik dit ga bouwen op m'n vespa dan komt de koppeling toch niet achter te zitten maar deze dit dan toch 'in' de vario (die dus voren komt te zitten)? of zit ik nu fout?



koppeling zit dan toch wel achter?
 
P-Dog 30-5-2005 18:04 Print reply

Posts: 421
scooter zit idd bij goede afstelling continue op zn volle vermogen schakel niet. daar komt bij dat scooters vaan ook nog iets lichter zijn. ik persoonlijk vind t allebei wel zn charmes hebben, scooterrijden is wat minder leuk omdat je alleen maar gas hoeft te geven ipv het schakelen, en t geluid bij continue toerental is niet zo mooi als t geluid van een schakel, maar scooters rijden vaak wel wat comfortabeler (qua zit enzo en ja t lijkt miss op scheithouding maar boeiend t zit wel fijn).
Groot voordeel van schakel vind ik dan weer dat je je brommer letterlijk tussen je benen hebt waardoor ie wat stabieler aanvoelt.
 
If you can't race it, tow it
bram 111 30-5-2005 18:08 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


in belgie rijden gewoon vespa's met een vario hoor, vespa bravo volgens mij, en die lopen ook niet zomaar kapot. vespa heeft dus origineel ook vario uitvoeringen op die brommers.


vriend van mij heeft een vespa bravo !!
dat ding gaat super hard

woont in Nederland uiteraard
 
wat hierboven staat moet je niet geloven !!
mb-gek 30-5-2005 18:12 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram 111

[...]


vriend van mij heeft een vespa bravo !!
dat ding gaat super hard

woont in Nederland uiteraard

leuk dat je het ff meedeelt maar wat wil je hiermee zeggen?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mcdronkz 30-5-2005 18:15 Print reply

Posts: 32777
bbettttttterrrrrrrrrrrrrrrr ga je dit topic gewoon ff closen

het heeft echt totaal geen nut op dit forum
 
Fievet 30-5-2005 18:15 Print reply

Posts: 1556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

leuk dat je het ff meedeelt maar wat wil je hiermee zeggen?



Dat bier lekker is

En appels geen peren zijn

Dit bericht is ge-edit door Fievet op 30-5-2005 18:16
 

Dit topic is 6276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved