Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kokend heet!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29648 - kokend heet!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MichiMess 29-5-2005 4:26 Print topicpost

Posts: 1348
Heyz, ik heb de search al gebruikt.
maar konnix vinden.

ik rij nu met 125 athena.
als ik normaal rij is er nix aan de hand.
Maar als ik een beetje wil gassen op lange/leuke stukjes, en dat een tijdje doe, is me cilinder echt super heet!
als ik erop spug, dan begint het meteen te koken
het zelfde met water.
Zeker met dit weer!

1e vraag: hoe heet mag zo'n cilinder worden?
mag water gaan koken als ik het erop gooi?
of is het normaal?

2e vraag: wat kan ik er tegen doen?
ik zat zelf te denken aan luchthappers op bouwen ofsow.

p.s. het gaat hier om een 125cc, 26mm carb, homoet 110.
ennuh hij staat echt goed rijk afgesteld aan benzine. dus het ligt niet aan een te kleine sproeier.

alvast thx!
 

bart de scootergek 29-5-2005 11:03 Print reply

Posts: 8916
uuhm ik geloof dat je cilinder iig ver over de 100 graden kan en mag worden, dus dan is het niet gek dat water gelijk begint te koken. en met dit weer gaat het allemaal een stuk sneller. dus een ac cilinder mag iig heter worden dan 100 graden, ik weet t niet zeker, maar ik dacht dat ik gelezen had dat de temperatuur onder de bougie op kon lopen tot 180 graden oid.

en hij hoeft dus niet koeler, je zou eventueel een temperatuurmeter kunnen kopen met een ac sensor om te kijken of het teveel wordt.
 
Honda RC-33
koen-z 29-5-2005 11:05 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MichiMess

Heyz, ik heb de search al gebruikt.
maar konnix vinden.

ik rij nu met 125 athena.
als ik normaal rij is er nix aan de hand.
Maar als ik een beetje wil gassen op lange/leuke stukjes, en dat een tijdje doe, is me cilinder echt super heet!
als ik erop spug, dan begint het meteen te koken
het zelfde met water.
Zeker met dit weer!

1e vraag: hoe heet mag zo'n cilinder worden?
mag water gaan koken als ik het erop gooi?
of is het normaal?

2e vraag: wat kan ik er tegen doen?
ik zat zelf te denken aan luchthappers op bouwen ofsow.

p.s. het gaat hier om een 125cc, 26mm carb, homoet 110.
ennuh hij staat echt goed rijk afgesteld aan benzine. dus het ligt niet aan een te kleine sproeier.

alvast thx!


zwaardere vertanding, waait het harder
 
Stefannn 29-5-2005 11:09 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


zwaardere vertanding, waait het harder


Hij wil liever een nuttig antwoord.

ontopic:
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan, en dat ie zo heet word ligt ook aan dit weer...

Gewoon zorgen dat je altijd blijft rijden, en niet gaan staan burnen ofzo, want dan krijgt ie geen cooling...

succes ermee
 
mulder 29-5-2005 11:12 Print reply

Posts: 13701
Staat ie niet te arm afgesteld?
 
Mr.MTX 29-5-2005 11:13 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

Staat ie niet te arm afgesteld?


Quote:
ennuh hij staat echt goed rijk afgesteld aan benzine. dus het ligt niet aan een te kleine sproeier.



Nee dus
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Mitchell17 29-5-2005 11:14 Print reply

Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

Staat ie niet te arm afgesteld?

idd of te weinig olie of een te vroege ontsteking
 
mulder 29-5-2005 11:16 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.MTX

[...]


[...]


Nee dus

stond er net niet gast
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-5-2005 11:37 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

uuhm ik geloof dat je cilinder iig ver over de 100 graden kan en mag worden, dus dan is het niet gek dat water gelijk begint te koken. en met dit weer gaat het allemaal een stuk sneller. dus een ac cilinder mag iig heter worden dan 100 graden, ik weet t niet zeker, maar ik dacht dat ik gelezen had dat de temperatuur onder de bougie op kon lopen tot 180 graden oid.

en hij hoeft dus niet koeler, je zou eventueel een temperatuurmeter kunnen kopen met een ac sensor om te kijken of het teveel wordt.


With stupid

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

[...]

stond er net niet gast


Ik denk t wel
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mb-gek 29-5-2005 11:46 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

[...]

stond er net niet gast

zie jij een edit staan??
nee het stond er dus wel
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
puch-chopper 29-5-2005 11:52 Print reply

Posts: 262
bij een super hete cilinder gaat ie toch slechter presteren...?
 
MichiMess 29-5-2005 12:26 Print reply

Posts: 1348
niet altijd.
 
THOMASJEUHHH 29-5-2005 12:39 Print reply

Posts: 4159
dit heb ik ok bij een puch van iemand die ik moet maken

en als je ff aan het rijden bent dan is dat ding echt tifus eet en als je dan vol gas geeft verzuipt ie enzo het spruitstuk is echt gloeiend heet echtwaar
miss dat iemand het weet?
gaat op een snorpuch 40cc 12mm twv 16 45 ofzo
en er zaten 2kop pakkingen in
de uitlaat is niet dicht


 
bwoaahhppp,,..
Teunmenator 29-5-2005 12:56 Print reply

Posts: 2524
Flink versleten cilinder? meer speling en meer wrijving
 
S1lv3r 29-5-2005 12:58 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Flink versleten cilinder? meer speling en meer wrijving


wel meer speling, niet meer wrijving
 
puch-chopper 29-5-2005 21:20 Print reply

Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt driver

dit heb ik ok bij een puch van iemand die ik moet maken

en als je ff aan het rijden bent dan is dat ding echt tifus eet en als je dan vol gas geeft verzuipt ie enzo het spruitstuk is echt gloeiend heet echtwaar
miss dat iemand het weet?
gaat op een snorpuch 40cc 12mm twv 16 45 ofzo
en er zaten 2kop pakkingen in
de uitlaat is niet dicht








was binnen een paar 100 meter al meteen super heet maar toen liep ie ook echt niet lkkr..
hij trok slecht (ook al had ie 10-45 tand)
was getuned ook
 

Dit topic is 2590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved