Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelf spruitstuk maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29555 - zelf spruitstuk maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robin denkers 25-5-2005 10:21 Print topicpost
Posts: 269
hee k ben bezig een oude suzuki ts50er op te knappen en er is net een nieuwe 50snel op gezet maar nou blijkt de aansluiting voor het spruitstuk anders te zijn, is een spruitstuk goed zelf te maken en heeft iemand er handige tips voor?
 

mulder 25-5-2005 10:23 Print reply

Posts: 13701
je ziet welleens dat mensen van een vlaggestok houder een spruitstuk bouwen. Of je kan je huidige spruitstuk aanpassen.
Of gewoon een nieuwe halen of een laten uitdraaien door iemand opt forum. (sales)
 
robin denkers 25-5-2005 10:31 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

je ziet welleens dat mensen van een vlaggestok houder een spruitstuk bouwen. Of je kan je huidige spruitstuk aanpassen.
Of gewoon een nieuwe halen of een laten uitdraaien door iemand opt forum. (sales)


ja kijk heb probleem is dat de 2 gaten in de cilinder waar k me spruitstuk in vast schroef gewoon een stuk verder van elkaar af zitten en het spruitstuk dat k nu heb is niet te verbreden en er is geen spruitstuk voor te kopen voor zover k weet heb al gezocht

 
S1lv3r 25-5-2005 11:33 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

je ziet welleens dat mensen van een vlaggestok houder een spruitstuk bouwen. Of je kan je huidige spruitstuk aanpassen.
Of gewoon een nieuwe halen of een laten uitdraaien door iemand opt forum. (sales)



haha van een vlaggestokhouder, en de paus leeft zeker ook nog.
 
mcdronkz 25-5-2005 11:35 Print reply

Posts: 32777
ja, die leeft nog
 
bartos 25-5-2005 11:40 Print reply

Posts: 1372
als het een opschuif carb is dan is het simpels een plaatje pakken gat er in maaken en daar buis op lassen onder de nodige hoek. En op de buis je carb vast maaken.
 
mulder 25-5-2005 11:54 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

[...]



haha van een vlaggestokhouder, en de paus leeft zeker ook nog.


hoezo niet werkt goed als je beetje handig bent
 
Spike RR 25-5-2005 12:08 Print reply

Posts: 296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

als het een opschuif carb is dan is het simpels een plaatje pakken gat er in maaken en daar buis op lassen onder de nodige hoek. En op de buis je carb vast maaken.


en bij inschuif, zelfde doen, alleen dan de buis met zelfde diameter pakken als het stuk van je carb wat in het rubber zou moeten, en dan een stuk slang over biede stukken heen zetten met slangklemmen.
 
dacht t ook...
RS_70_power 25-5-2005 15:00 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin denkers

[...]


ja kijk heb probleem is dat de 2 gaten in de cilinder waar k me spruitstuk in vast schroef gewoon een stuk verder van elkaar af zitten en het spruitstuk dat k nu heb is niet te verbreden en er is geen spruitstuk voor te kopen voor zover k weet heb al gezocht



ik heb laatst een 28mm spruitstuk gedraaid voor een tsx
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
kreidler rs 25-5-2005 15:07 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r

[...]



haha van een vlaggestokhouder, en de paus leeft zeker ook nog.

eindelijk een duitser asl paus...issie dood
 
bier drinken en kut roepen
David 25-5-2005 15:07 Print reply
Posts: 259
wat voor een carb wil je er opzetten?

 
L2R-R2L 25-5-2005 15:19 Print reply

Posts: 1553
een maat van mij heeft gewoon een dikk koper plaatje (3/4mm) daar op een koper buisie gebogen in de juiste hoek, en die er op gelast.


voordeel van koper:makkelijk te buigen
makkelijk te lassen(autogeen)

et was trouwens een 24 mm carb door dat koper heen boren is ook niet zo moeilijk, gewoon ff met kolomboor, dan is het altijd goed.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
RS_70_power 25-5-2005 16:41 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L

een maat van mij heeft gewoon een dikk koper plaatje (3/4mm) daar op een koper buisie gebogen in de juiste hoek, en die er op gelast.


voordeel van koper:makkelijk te buigen
makkelijk te lassen(autogeen)

et was trouwens een 24 mm carb door dat koper heen boren is ook niet zo moeilijk, gewoon ff met kolomboor, dan is het altijd goed.


volgens mij kan je koper alleen solderen , als je het autogeen gaat lassen blaas je al je materiaal weg omdat het enorm zacht is .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
[RRT] Lost-P 25-5-2005 16:47 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]


volgens mij kan je koper alleen solderen , als je het autogeen gaat lassen blaas je al je materiaal weg omdat het enorm zacht is .


leek mij ook al ja ...

ik zou gewoon ff wat maten naar jou toe sturen
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 1288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved