Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - race krukas volume

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29553 - race krukas volume
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xander_cage 25-5-2005 9:49 Print topicpost

Posts: 198
hallo,

Misschien een domme vraag maar ik stel ze toch:

Wat is het best (niet kijken naar sterkte of zo) een krukas met een groot volume of met een klein?
-Groot volume= carter druk omhoog?
--> meer vermogen???

-Laag volume= volume dat niet gebruikt is door
de krukas wordt gevult met mengsel
--> vermogen omhoog????

Ik weet niet welke stelling er klopt
 
tuning f(4)ever

B-aRt 25-5-2005 10:21 Print reply

Posts: 39
Goeie vraag. Ik denk dat de eerste stelling goed is. Er wordt veel mengsel in een kleine ruimte geperst waardoor het sneller in de verbrandingsruimte is. Dit zou het vermogen misschien kunnen verhogen. Ik denk dat een laag volume gewoon niet goed is. Je zuigt in feite elke eenzelfde hoeveelheid lucht naar binnen (bij dezelfde gasstand) en daardoor zal de druk in het carter zakken waardoor de gassen minder snel in de verbrandingsruimte zijn. Daarentegen betekend een laag volume van de krukas vaak dat de massa ook minder is. Dit zou de gasreactie weer kunnen verbeteren. Ik ben benieuwd wat de experts denken!
 
Eu vim, mim vi, mim ganhei
Mt-5[Maarten] 25-5-2005 10:24 Print reply

Posts: 2941
Quote:

-Groot volume = carter druk omhoog?
--> meer vermogen???



Deze stelling klopt, hoemeer "gassen" of ontbrandbaar goed er in een kamer geperst kan worden, des te groter wordt de ontbranding, in dit geval gaat dus de carterdruk omhoog.

 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
mulder 25-5-2005 10:27 Print reply

Posts: 13701
Dat is toch net als je carters met kurk vol proppen bij puch?
 
Mt-5[Maarten] 25-5-2005 10:57 Print reply

Posts: 2941
nouja, je kunt het inderdaad met kurk doen zou het alleen afraden..
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
xander_cage 25-5-2005 14:19 Print reply

Posts: 198
ik heb onlangs op internet een krukas gezien die 'getuned was' Ze hadden de 2 vliegwielen(of hoe noem je het) aan de zijkanten van de krukas afgedraai zodat ze allebei een schuine kant hadden en dus minder wegen en 'door het mengsel' klieven. Helpt dit dan niet?
 
tuning f(4)ever
Gary - Forum en Gallery Moderator 25-5-2005 14:21 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

ik heb onlangs op internet een krukas gezien die 'getuned was' Ze hadden de 2 vliegwielen(of hoe noem je het) aan de zijkanten van de krukas afgedraai zodat ze allebei een schuine kant hadden en dus minder wegen en 'door het mengsel' klieven. Helpt dit dan niet?


Ik denk dat je de wangen van de krukas bedoelt
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Apriliars105 25-5-2005 14:22 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

ik heb onlangs op internet een krukas gezien die 'getuned was' Ze hadden de 2 vliegwielen(of hoe noem je het) aan de zijkanten van de krukas afgedraai zodat ze allebei een schuine kant hadden en dus minder wegen en 'door het mengsel' klieven. Helpt dit dan niet?


Iig niet de vliegwielen, want die zit er maar eentje op.

 
As finishing touch, God created the Dutch
xander_cage 25-5-2005 14:28 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

[...]


Iig niet de vliegwielen, want die zit er maar eentje op.



Ik bedoel inderdaad de wangen. Maar helpt dat nu?
 
tuning f(4)ever
wipe-out 25-5-2005 14:30 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xander_cage

[...]


Ik bedoel inderdaad de wangen. Maar helpt dat nu?


Het zal in ieder geval geen merkbaar verschil opleveren.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 25-5-2005 14:30
 
boertie 25-5-2005 16:22 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

[...]


Het zal in ieder geval geen merkbaar verschil opleveren.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 25-5-2005 14:30


of een heel groot merkbaar verschil, onbalans of je moet echt weten wat je doet kheb ook wel krukas gezien met gaten in geboord kon de balans as er uit
 
zundappchefke 25-5-2005 16:47 Print reply

Posts: 1715
beetje zal het wel helpe de toeren zulle omhoog gaan is zijn vrij
 
verhuist maar blijft het zelfde
wipe-out 25-5-2005 17:05 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boertie

[...]


of een heel groot merkbaar verschil, onbalans of je moet echt weten wat je doet kheb ook wel krukas gezien met gaten in geboord kon de balans as er uit


Onbalans merk je misschien wel, maar als de krukas een paar procent lichter is, levert je brommer echt geen merkbaar extra vermogen.
 
koen-z 25-5-2005 17:10 Print reply

Posts: 3702
en geen kurk in je krukas stoppen! benzine lost het een beetje op.. je merkt er weinig van hoor die dingen brokkelen langzaam uit elkaar en worden vermalen in je lagers en zo. echt grappig is dat ja.
 
Speakerfreak 25-5-2005 17:12 Print reply

Posts: 4941
lichtere krukas zul je heus wel merken met metingen enz. zelfde als je carters tune
 
Vieze naaiers hier
wipe-out 25-5-2005 17:13 Print reply

Posts: 7672
Op een bank vast wel, maar als je er gewoon mee rijd merk je het echt niet.
 

Dit topic is 1650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved