B-aRt |
25-5-2005 10:21 |
Posts: 39 |
Goeie vraag. Ik denk dat de eerste stelling goed is. Er wordt veel mengsel in een kleine ruimte geperst waardoor het sneller in de verbrandingsruimte is. Dit zou het vermogen misschien kunnen verhogen. Ik denk dat een laag volume gewoon niet goed is. Je zuigt in feite elke eenzelfde hoeveelheid lucht naar binnen (bij dezelfde gasstand) en daardoor zal de druk in het carter zakken waardoor de gassen minder snel in de verbrandingsruimte zijn. Daarentegen betekend een laag volume van de krukas vaak dat de massa ook minder is. Dit zou de gasreactie weer kunnen verbeteren. Ik ben benieuwd wat de experts denken!
|
|
Eu vim, mim vi, mim ganhei |
|
Mt-5[Maarten] |
25-5-2005 10:24 |
Posts: 2941 |
Quote:
-Groot volume = carter druk omhoog?
--> meer vermogen???
Deze stelling klopt, hoemeer "gassen" of ontbrandbaar goed er in een kamer geperst kan worden, des te groter wordt de ontbranding, in dit geval gaat dus de carterdruk omhoog.
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
mulder |
25-5-2005 10:27 |
Posts: 13701 |
Dat is toch net als je carters met kurk vol proppen bij puch?
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
25-5-2005 10:57 |
Posts: 2941 |
nouja, je kunt het inderdaad met kurk doen zou het alleen afraden..
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
xander_cage |
25-5-2005 14:19 |
Posts: 198 |
ik heb onlangs op internet een krukas gezien die 'getuned was' Ze hadden de 2 vliegwielen(of hoe noem je het) aan de zijkanten van de krukas afgedraai zodat ze allebei een schuine kant hadden en dus minder wegen en 'door het mengsel' klieven. Helpt dit dan niet?
|
|
tuning f(4)ever |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
25-5-2005 14:21 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xander_cage
ik heb onlangs op internet een krukas gezien die 'getuned was' Ze hadden de 2 vliegwielen(of hoe noem je het) aan de zijkanten van de krukas afgedraai zodat ze allebei een schuine kant hadden en dus minder wegen en 'door het mengsel' klieven. Helpt dit dan niet?
Ik denk dat je de wangen van de krukas bedoelt
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Apriliars105 |
25-5-2005 14:22 |
Posts: 6111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xander_cage
ik heb onlangs op internet een krukas gezien die 'getuned was' Ze hadden de 2 vliegwielen(of hoe noem je het) aan de zijkanten van de krukas afgedraai zodat ze allebei een schuine kant hadden en dus minder wegen en 'door het mengsel' klieven. Helpt dit dan niet?
Iig niet de vliegwielen, want die zit er maar eentje op.
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
xander_cage |
25-5-2005 14:28 |
Posts: 198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
[...]
Iig niet de vliegwielen, want die zit er maar eentje op.
Ik bedoel inderdaad de wangen. Maar helpt dat nu?
|
|
tuning f(4)ever |
|
wipe-out |
25-5-2005 14:30 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xander_cage
[...]
Ik bedoel inderdaad de wangen. Maar helpt dat nu?
Het zal in ieder geval geen merkbaar verschil opleveren.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 25-5-2005 14:30
|
|
|
|
boertie |
25-5-2005 16:22 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]
Het zal in ieder geval geen merkbaar verschil opleveren.
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 25-5-2005 14:30
of een heel groot merkbaar verschil, onbalans of je moet echt weten wat je doet kheb ook wel krukas gezien met gaten in geboord kon de balans as er uit
|
|
|
|
zundappchefke |
25-5-2005 16:47 |
Posts: 1715 |
beetje zal het wel helpe de toeren zulle omhoog gaan is zijn vrij
|
|
verhuist maar blijft het zelfde |
|
wipe-out |
25-5-2005 17:05 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boertie
[...]
of een heel groot merkbaar verschil, onbalans of je moet echt weten wat je doet kheb ook wel krukas gezien met gaten in geboord kon de balans as er uit
Onbalans merk je misschien wel, maar als de krukas een paar procent lichter is, levert je brommer echt geen merkbaar extra vermogen.
|
|
|
|
koen-z |
25-5-2005 17:10 |
Posts: 3702 |
en geen kurk in je krukas stoppen! benzine lost het een beetje op.. je merkt er weinig van hoor die dingen brokkelen langzaam uit elkaar en worden vermalen in je lagers en zo. echt grappig is dat ja.
|
|
|
|
Speakerfreak |
25-5-2005 17:12 |
Posts: 4941 |
lichtere krukas zul je heus wel merken met metingen enz. zelfde als je carters tune
|
|
Vieze naaiers hier |
|
wipe-out |
25-5-2005 17:13 |
Posts: 7672 |
Op een bank vast wel, maar als je er gewoon mee rijd merk je het echt niet.
|
|
|
|