Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mtx sh lang stil gestaan...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1199 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #29530 - mtx sh lang stil gestaan...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stegehuis 24-5-2005 14:50 Print topicpost
Posts: 1150
ik ga waarschijnlijk een mtx sh kopen die 4 jaar heeft stil gestaan. Waar moet ik opletten en wat moet ik doen voordat ik hem kan starten?

dit was een mailtje:
Of hij op dit moment nog loopt durf ik geen uitspraak over te doen, omdat de bromfiets al enige jaren ongebruikt in de schuur staat. Wel weet ik, dat mijn jongste zoon er tot het laatste moment voordat hij een auto kocht, mee gereden heeft. Het is een Nederlandse Honda met gebruiksaanwijzing, sleutel om te starten, 49 cc motorblok, en gewone remmen (dus geen schijfremmen) De bromfiets hebben wij gekocht toen deze net een jaar oud was, destijds voor bijna 3000 gld.

Verlichting bestaat uit een koplamp, achterlicht remlicht en richtingaanwijzers. Zoals op de foto.


 

chineesboer 24-5-2005 15:18 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stegehuis

ik ga waarschijnlijk een mtx sh kopen die 4 jaar heeft stil gestaan. Waar moet ik opletten en wat moet ik doen voordat ik hem kan starten?

dit was een mailtje:
Of hij op dit moment nog loopt durf ik geen uitspraak over te doen, omdat de bromfiets al enige jaren ongebruikt in de schuur staat. Wel weet ik, dat mijn jongste zoon er tot het laatste moment voordat hij een auto kocht, mee gereden heeft. Het is een Nederlandse Honda met gebruiksaanwijzing, sleutel om te starten, 49 cc motorblok, en gewone remmen (dus geen schijfremmen) De bromfiets hebben wij gekocht toen deze net een jaar oud was, destijds voor bijna 3000 gld.

Verlichting bestaat uit een koplamp, achterlicht remlicht en richtingaanwijzers. Zoals op de foto.




Ff letten op remmen, banden , ff kijken of je scheefheid in voorvork/achterbrug ziet, veren kun je ook ff nachecken.

Om hem te starten zou ik eerst alle benzine uit de tank laten lopen --> benzineslang lostrekken
en de vlotterbak leeg laten lopen --> kun je met schroefje boven de overloop eruit laten stromen.

Verder gewoon ff een nieuwe bougie en nieuwe benzine erin, dan zou hij het moeten doen.

Kijk ook ff of het oliepompje nog aangesloten is, is dit het geval, geen mengsmering in de tank
 
chineesboer 24-5-2005 15:19 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

[...]


Ff letten op remmen, banden , ff kijken of je scheefheid in voorvork/achterbrug ziet, veren kun je ook ff nachecken.

Om hem te starten zou ik eerst alle benzine uit de tank laten lopen --> benzineslang lostrekken
en de vlotterbak leeg laten lopen --> kun je met schroefje boven de overloop eruit laten stromen.

Verder gewoon ff een nieuwe bougie en nieuwe benzine erin, dan zou hij het moeten doen.

Kijk ook ff of het oliepompje nog aangesloten is, is dit het geval, geen mengsmering in de tank


edit: en aangezien je hem niet kan starten kun je ook niet zien hoe die loopt.

Maar dit klinkt mij echt wel aantrekkelijk in de oren, niet teveel eraan verbouwen

edit: per ongeluk gequote :P maare vraag ook ff naar kmstand

Dit bericht is ge-edit door chineesboer op 24-5-2005 15:20
 
Johnny B 24-5-2005 15:48 Print reply

Posts: 8381
niet starten als als dei origioneel is is de cilinder van gietijzer en kan de boel wel verroest zijn ik zou um even uit elkaar halen nieuwe olie zeker erop cilinder kijken hoe die is als er een roest laag in zit effe door de poets hoon en misschien een nieuwe zuiger nieuwe benzine in de tank carb effe schoonmaken en dna kun je hetw el een keer proberen
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Derbi-Vokay 24-5-2005 16:01 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B

niet starten als als dei origioneel is is de cilinder van gietijzer en kan de boel wel verroest zijn ik zou um even uit elkaar halen nieuwe olie zeker erop cilinder kijken hoe die is als er een roest laag in zit effe door de poets hoon en misschien een nieuwe zuiger nieuwe benzine in de tank carb effe schoonmaken en dna kun je hetw el een keer proberen


ik zou gewoon een snelle cleaning doen door de kop eraf te trekken en de carbrateur ff schoonmaken. en verse benzine erin.

maar hij klinkt wel uber stoer...
egt niets aan verbouwen...
 
snowboard is beter!!
Johnny B 24-5-2005 16:25 Print reply

Posts: 8381
als die nog zo netjes is zou ikd eboel effe uit mekaar halen zou zonde zijn als zon net ding na de uien zal draaien
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
L2R-R2L 24-5-2005 16:30 Print reply

Posts: 1553
over dat roest: haal de kop er ff af en draai de krukas iets zodat je kan zien of er roest in zit. (neem anders ff een lampie mee)
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Stegehuis 24-5-2005 17:22 Print reply
Posts: 1150
hij wil er 200 voor hebben. Denk dat ik hem zowiezo wel koop. Ik ben ook van plan hem zo origineel mogelijk te houden.

Maar is het niet het beste als ik:

pakkingen en bougi vervang
nieuwe benzine erin
nieuwe blok olie erin

kabels en banden nog iets aan doen?

 
acer 24-5-2005 17:23 Print reply

Posts: 871
als de banden op zijn zou ik wel nieuwe halen ja
 
Willy Billy
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-5-2005 17:26 Print reply

Posts: 10835
eerst proberen of hij start voordat je alles uit elkaar gaat halen enzo.
een keer op de kickstart stampen en kijken of hij nog rond gaat zonder teveel bijgeluiden.
en dan maar aanduwen, eventueel nieuwe benzine als hij niet aanslaat en andere bougie
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Aard 24-5-2005 17:32 Print reply

Posts: 710
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Ik zou de cilinder eraf halen en controleren, nieuwe pakkingen overal indoen, nieuwe blok olie erin doen, verse benzine erin, alle meschanische delen ff doorsmeren (remmen, kabels etc.)

Dan zul je langer rijplezier hebben als wanneer je het niet doen, als hij vastloopt ofzo ben je verder van huis.
 
Stegehuis 24-5-2005 17:43 Print reply
Posts: 1150
ja lijkt me ook. Maar er staat in een faq dat waar je even het blok moet doorspoelen door waar normaal olie in gaat benzine in te gooien.

Moet dat echt?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 24-5-2005 17:47 Print reply

Posts: 12846
Dit is wel aan te raden
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Stegehuis 24-5-2005 18:40 Print reply
Posts: 1150
oke dan doe ik dat ook, verder nog "tips"?
 
Stegehuis 28-5-2005 16:59 Print reply
Posts: 1150
GEKOCHT:

De mtx sh bleek 12 jaar niet meer gereden te hebben. Maar ziet er als nieuw uit.

Nu heb ik pakkingen, carter olie, benzine, bougi en zuiger vervangen. Cilinder ziet er ook goed uit. Heb de carburateur en mebraan helemaal schoon gemaakt.

Na 20 keer kicken deed ie het. Maar loopt niet lekker. Loopt alleen met choke aan, dus ik grotere sproeier erin gedaan maar geen verschil. Heb 90 tot 100 spoeiers geprobeerd maar loopt nog steeds alleen met choke. Als je ook maar een heel klein beetje gas geeft valt die uit.

Er komt een beetje gggggrrrrggggg geluid uit als die loopt, maar niet echt erg hard.

Wat moet ik doen?



Wat is het?



 
mb-gek 28-5-2005 17:00 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stegehuis

GEKOCHT:

De mtx sh bleek 12 jaar niet meer gereden te hebben. Maar ziet er als nieuw uit.

Nu heb ik pakkingen, carter olie, benzine, bougi en zuiger vervangen. Cilinder ziet er ook goed uit. Heb de carburateur en mebraan helemaal schoon gemaakt.

Na 20 keer kicken deed ie het. Maar loopt niet lekker. Loopt alleen met choke aan, dus ik grotere sproeier erin gedaan maar geen verschil. Heb 90 tot 100 spoeiers geprobeerd maar loopt nog steeds alleen met choke. Als je ook maar een heel klein beetje gas geeft valt die uit.

Er komt een beetje gggggrrrrggggg geluid uit als die loopt, maar niet echt erg hard.

Wat moet ik doen?



Wat is het?




heeft hij compressie?
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 1612 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved