Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - startmotor aprilia rs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #29484 - startmotor aprilia rs
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Deon 24-5-2005 22:29 Print reply

Posts: 9656
hij doet het weer, maar nu heeft ie volges mij te weinig kracht.

want ik legt minpool van acculader op motor huisje(want massa is gewoon via blok)
en pluspool op plusaansluiting.

hij draaide wel, soms harder omdat ik dan de plus er goed opdrukte. maar niet hard genoeg, want hij sloeg niet aan.

waaraan kan het liggen dat ie te weinig kracht heeft,(acculader?, slecht contact?)???
 
Pegaso 24-5-2005 22:32 Print reply

Posts: 347
Hoe bedoel je 'hij sloeg niet aan'?

Heb je hem al op je brom geprobeert dan?

Een accu kan wel meer vermogen leveren dan een accu-lader.
 
Deon 24-5-2005 22:34 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

Hoe bedoel je 'hij sloeg niet aan'?

Heb je hem al op je brom geprobeert dan?

Een accu kan wel meer vermogen leveren dan een accu-lader.


jah ik heb hem op me brommer zitten, alleen bedrading is nog niet goed, dus daarmee kon ik hem niet starten. dus ff met acculader gedaan,

maar het kan dus dat die acculader te weinig geeft?
 
Pegaso 24-5-2005 22:37 Print reply

Posts: 347
Ja kan goed zelfs. En als hij het met de accu van je brom nog niet doet, zijn de magneten ws toch te erg afgesleten.
 
denollie(the real one) 24-5-2005 22:44 Print reply

Posts: 501
natuurlijk zal dat nie draaien, omdat je eerst je trekspoel moet bekrachtigen, daarnaar de houdspoel, en dan pas de motor. doe dit met je accu.

volgorde= hang de plus v/d batterij aan aansluiting 50 v/d startmotor (50= spanning die naar de startmotor lijd)en de min v/d batterij aan de M kabelaansluiting( verbinding tussen relais en motor)de relais moet nu ingeschakeld zijn en het rondsel moet naar voor gebracht zijn,( deze toestand niet lang houden) leg nu snel een derdekabel bij v/d min van de batterij naar de massa v/d motor laat nu de kabel bij het M punt weer los. het rondsel moet nu ingeschakeld blijven ,..... voor te testen of hij nu nog ronddraait .... verbind de plus v/d batterij met de 30 aansluiting en de min v/d batterij houd je tegen de massa v/d motor.

Dit bericht is ge-edit door denollie(the real one) op 24-5-2005 22:47
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
denollie(the real one) 24-5-2005 22:48 Print reply

Posts: 501
srry ff nie verder geleze..... blaas hem eens uit, die lengte van je koolborsteltjes is ook niet vet meer. check of je anker je veldwikkeling ergens heeft geraakt..
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
Pegaso 24-5-2005 22:51 Print reply

Posts: 347
Lengte van koolborstels is nog redelijk goed hoor, en je kan de startmoter gewoon op je accu proberen, maar zorg er wel voor dat er dikke kabels gebruikt worden.

Ik neem aan dat je em wel goed schoongemaakt hebt natuurlijk.
 
Deon 25-5-2005 12:38 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)

natuurlijk zal dat nie draaien, omdat je eerst je trekspoel moet bekrachtigen, daarnaar de houdspoel, en dan pas de motor. doe dit met je accu.

volgorde= hang de plus v/d batterij aan aansluiting 50 v/d startmotor (50= spanning die naar de startmotor lijd)en de min v/d batterij aan de M kabelaansluiting( verbinding tussen relais en motor)de relais moet nu ingeschakeld zijn en het rondsel moet naar voor gebracht zijn,( deze toestand niet lang houden) leg nu snel een derdekabel bij v/d min van de batterij naar de massa v/d motor laat nu de kabel bij het M punt weer los. het rondsel moet nu ingeschakeld blijven ,..... voor te testen of hij nu nog ronddraait .... verbind de plus v/d batterij met de 30 aansluiting en de min v/d batterij houd je tegen de massa v/d motor.

Dit bericht is ge-edit door denollie(the real one) op 24-5-2005 22:47


50? 30? wat is dat?

en wat is dat met een derde kabel?

kan ik niet gewoon van accupluspool naar motorpluspool een draadje leggen? en van min naar massa??


 
Deon 25-5-2005 14:01 Print reply

Posts: 9656
motortje is op accu sterk genoeg.

maar nu was ik met de bedrading bezig. en toen ik het startrelais uit elkaar haalde, was die helemaal verkankerd(leeserroest) binnenin.

waar zijn die nieuw te koop en wat kosten die?

en wat doen ze presies?
 
xander_cage 25-5-2005 14:26 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

motortje is op accu sterk genoeg.

maar nu was ik met de bedrading bezig. en toen ik het startrelais uit elkaar haalde, was die helemaal verkankerd(leeserroest) binnenin.

waar zijn die nieuw te koop en wat kosten die?

en wat doen ze presies?


Wat ze kosten weet ik niet. (zal waarschijnelijk geen grote kost zijn, je kan ze waarschijnlijk kopen in een gewone elektro zaak, en zal misschien goedkoper zijn dan rechtstreeks bij appie)

Als je op de startknop duwt van je brommer sluit die het startrelais. En sluit zo het circuit van batterij naar startmotor. Je vraagt je misschien af waarom de stroom niet gewoon via de startknop naar de startmotor gaat? Omdat een startmotor een grote stroom vraagt en de startschakelaar daar niet op gemaakt is, door vonkvorming zouden de contactjes in de schakelaar verkolen.
 
tuning f(4)ever

Dit topic is 7122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved