Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Schakelbrommer Newbie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2946 - Schakelbrommer Newbie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SamTheMan 17-2-02?12:23 Print topicpost
Posts: 3
Hey allemaal, mijn aprilia sr (scoot) is pas gejat, vet balen dus.. Maar krijg gelukkig nog wel wat van dee meneer van de verzekering Nu wil ik toch iets wat schakelt enzo.. ik heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten bij het uitkiezen van een (2dehandse) of maybe nieuwe schakelbrommer..

misschien wil iemand wat tips geven?
 

Blukaap 17-2-02?12:32 Print reply

Posts: 10006
Slimme keus .
Maar een oudere schakel (dus niet de aprilia RS, Derbi Senda, Derbi GPR etc) is wel iets anders dan een scooter, je zult heel vaak zelf moeten sleutelen.

Hier staan een paar tips:
[URL[t]]http://213.46.26.143/hforum/new/faq.asp?action=view&id=15[/t]FAQ artikel[/URL]
 
Bastila is lief
SamTheMan 17-2-02?12:39 Print reply
Posts: 3
hey handig, bedankt! hmm, van sleutelen leer je waarschijnlijk alleen maar, dus niet erg... waar hebben de meeste hier voorkeur aan? (racer/cross, enzo..) en waarom?

greetz,
sam
 
RastaPasta 17-2-02?12:47 Print reply
Posts: 92
zelf sleutelen is all the fun
 
Martijn 17-2-02?12:48 Print reply
Posts: 10000
een racer en een crosser zien er allebei vet uit...
het is gewoon waar je eigen voorkeur naar uit gaat...
ik heb een crosser, en daar ben ik heel tevreden mee...

ik heb nog nooit op een racer (nsr, rs) gereden dus daar kan ik niet over oordelen...
lijken me ook hele vette brommers...

een racer heeft een betere wegligging, waardoor je schuiner door de bochten kunt.
een racer heeft ook een betere stroomlijn waardoor je minder luchtweerstand hebt en dus wat sneller kunt dan een crosser met dezelfde setup (motoronderdelen)

Een crosser heeft een heeeeele lange veerweg dus je zit echt wel lekker comfortabel op een crosser vind ik.. ook omdat ze grote wielen hebben worden de schokken beter opgevangen...

je moet gewoon effe kijken wat je zelf het mooist vind...
het is niet zo dat een racer 100x beter is dan een crosser, of andersom...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 17-2-02?12:54 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: SamTheMan?...

... waar hebben de meeste hier voorkeur aan? (racer/cross, enzo..) en waarom?



je moet gewoon kijken wat je zelf wilt hebben.

wil je een racemodel (dus voor puur en alleen op de weg)
---> NSR

wil je kunnen raggen en een beetje kunnen crossen
---> MT

wil je een meer allround brommert (geen last van onderkuipen die over de grond schuren als je van een hoge stoeprand afrijd, maar toch een beetje een race uitstraling)
---> MB

naja globaal dan
 
Sneks 17-2-02?12:59 Print reply
Posts: 2499
Ik hebeen nsr en een mt, en ik heb ook nog ooit eens een tijdje op een sr gereden. NSR rijd het lekkerst op de weg, hij kan plat door bochten heen e.d. maar door de lange wielbasis heeft hij een grote draaicirkel (mischien onhandig in steden) met een crosser in een stad rijden is natuurlijk ook leuk. Op de weg vind ik m'n mt echt minder rijden als m'n nsr, maar offroad zit je meteen vast met een nsr, en daar komt een mt juist tot leven.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 17-2-02?13:05 Print reply

Posts: 10006
Ik wilde zelf heel graag een NSR, maar die waren te duur voor me.

Toen ben ik op zoek gegaan naar een MB, maar kon geen originele (motorisch dan) vinden (naja, eentje en ik heb er spijt van dat ik die niet gekocht heb, maar goed).

Daarna naar een MT (m'n eerste kennismaking met de honda schakels, dankzij een vriend), die ik dus nu een heb.

Alleen mankeerde er het een en ander aan en heb ik er nog veel te weinig op gereden.
Daarom heb ik besloten om 'm nu goed op te bouwen en er een racer van te maken (voor zover dat gaat met een MT frame).
 
Bastila is lief
volgas 17-2-02?13:47 Print reply
Posts: 170
ik heb zelf een mb maar ik heb op een rieju rr een honda nsr een appie rs een zundapp en een puchschakel(lijkt op een zundapp en is ook van mij) ik moet zeggen datik zelf de puch het lekkerste vond rijden maar ja die staat nu alleen maar in me schuur daarna vind ik zeker de mb een relaxed ding ikheb ook een tsx gehad maar dat vondik weer wat minder de rieju reed ook lekker maar voor op de weg vind ik het niks de nsr is zeker mans en rijd goed maar in de bagger schiet je erniet mee op de appie is gewoon vet netals de derbi gpr de appie rijd wel vreselijk lekker maar ook in bagger slecht zundapp wil ik geeneens woorden aan vuil maken das gewoon niks
al met al zou ik zelf voor een honda mb kiezen
maar ja ieder ze smaak
 
be a hero be a man kill a scooter and join the clan ;)
-Michiel RS- 17-2-02?15:30 Print reply
Posts: 2803
Quote:
ikheb ook een tsx gehad maar dat vondik weer wat minder


:(
Verklaring afleggen ?

Why ?
 
70malossi 17-2-02?15:46 Print reply
Posts: 4176
Verklaring afleggen ?

Why ?

daar is geen verklaring voor.
dat is gewoon een feit.
a givven!!!!




 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Blorn 17-2-02?17:21 Print reply

Posts: 13825
ik heb net mijn mt verkcoht en ga een nsr kopen

trek zelf je conclusie
 
Pertijn 17-2-02?17:30 Print reply
Posts: 846
Eigenlijk wou ik zeggen koop een lc, dus nsr of mtx-r ofzo.
Maar als je nog het een en ander moet leren op sleutel gebied is een ac veel makkelijker.
Zeker een mt/b want bij zo'n blok kan je ongeveer overal bij zonder kappen los te maken, of het koelsysteem los te halen.
Persoonlijk vind ik m'n racer veel v@r dan de crosser die ik gereden heb, een Yamaha DT-r, gewoon qua rijden enzo.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Blukaap 17-2-02?17:36 Print reply

Posts: 10006
Ik ben m'n MT daarom ook aan het verlagen en er andere (voor en achter even groot, met schijfrem voor) velgen op te zetten, ik vind het veel leuker om door bochten te racen dan door de blubber.
En ik kreeg m'n (verhoogde) MT gewoon niet fatsoenlijk door de bochten.
 
Bastila is lief
Sneks 17-2-02?18:01 Print reply
Posts: 2499
of je moet op een mb/t blok een lc zeta zetten. Moet je wel eerst goed zoeken...
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
frankarnhe 17-2-02?19:40 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Maar als je nog het een en ander moet leren op sleutel gebied is een ac veel makkelijker.
Zeker een mt/b want bij zo'n blok kan je ongeveer overal bij zonder kappen los te maken, of het koelsysteem los te halen.


Dat valt ook wel weer mee hoor. Kappen heb je binnen een paar minuten eraf. Brommer met kuip is veel mooier. En koelsysteem moet je ook een keer gezien/gedaan hebben dan is daar ook nix moeilijks aan.

Hoeveel geld wil je aan een nieuwe brommer uitgeven dan?
 

Dit topic is 1146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved