Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Effect HPI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29434 - Effect HPI
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 23-5-2005 3:27 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


idd, want een mt heeft echt een kut blok etc, je zult er nooit een hoge score uit halen...

say whut! http://www.brommerforum.nl/showtopic/21800
http://www.50cc.nl/f...Eigen+Motor+Showroom



boeie, elke retard kan wel 19pk scoren met 110cc

(probeer maar eens 19pk te scoren met 70cc/80cc, en dan mag je pas praten)

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 23-5-2005 3:28
 
**My BungHole Will Speak Now**
Pol de MT5 Crosser 23-5-2005 9:00 Print reply

Posts: 2892
Waarom doe jij het dan niet even 110cc en 19 pk scoren kwil et wel eens zien.
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Exision 23-5-2005 9:04 Print reply
Posts: 283
misschien omdat het veel te makkelijk is?

Als een 125cc crosser al 38 pk heeft, een 125cc kart tegen de 50...

Dan moet er makkelijk meer als 20 uit een 110 te halen zijn.

Daarnaast vind ik het gewoon zonde van het geld, het is veel leuker om veel vermogen met een 50/70 te scoren...
 
[RRT] Lost-P 23-5-2005 10:00 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

misschien omdat het veel te makkelijk is?

Als een 125cc crosser al 38 pk heeft, een 125cc kart tegen de 50...

Dan moet er makkelijk meer als 20 uit een 110 te halen zijn.

Daarnaast vind ik het gewoon zonde van het geld, het is veel leuker om veel vermogen met een 50/70 te scoren...


idd, Met 110 kan iedereen wel hard gaan!
met 50cc moet je tenminste nog een beetje je best doen

enne, @ Pol de mt5 crosser:
met een 110 19pk scoren is echt redelijk makkelijk hoor

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 23-5-2005 10:01
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 23-5-2005 10:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]


waarom maken ze standaard vliegwielen dan zo zwaar,
zouden ze er toch ook beter gelijk de helft vanaf doen als het alleen maar beter trekt?


omdat een zwaarder vliegwiel ervoor zorgt dat je krukas wat soepeler rond komt, het geef meer koppel omdat zon zwaar vliegwiel je krukas makkelijk op gang kan houden. ook bij een vlaagje tegenwind zal hij niet gaan inzakken, wat een binnenrotor dus wel kan doen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

[...]


omdat ze standaard kut moeten zijn?


standaard dus niet kut, je moet zelf weten wat je wilt. het voordeel van een hpi is imo de betere curve dan de originele honda curve, dat lichtere vliegwiel kan dus ook wat nadelen met zich meebrengen.
 
Honda RC-33
Splendid 23-5-2005 10:26 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


omdat een zwaarder vliegwiel ervoor zorgt dat je krukas wat soepeler rond komt, het geef meer koppel omdat zon zwaar vliegwiel je krukas makkelijk op gang kan houden. ook bij een vlaagje tegenwind zal hij niet gaan inzakken, wat een binnenrotor dus wel kan doen.


[...]


standaard dus niet kut, je moet zelf weten wat je wilt. het voordeel van een hpi is imo de betere curve dan de originele honda curve, dat lichtere vliegwiel kan dus ook wat nadelen met zich meebrengen.


hmm jha..

die 70 zorgt er ook niet voor dat ie niet weer inzakt?..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
[RRT] Lost-P 23-5-2005 10:51 Print reply
Posts: 4578
t is niet zo dat je met een zuchtje wind alweer stilstaat hoor, Zeker als je n beetje in je powerband kan blijven dan blijf je nog wel aardig lang doortuffen
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 23-5-2005 10:53 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

t is niet zo dat je met een zuchtje wind alweer stilstaat hoor, Zeker als je n beetje in je powerband kan blijven dan blijf je nog wel aardig lang doortuffen




was ook een beetje overdreven, maar je merkt het wel. en hij moet hoger stationair lopen, slaat makkelijker af, zijn allemaal nadelen van een lichter vliegwiel.
 
Honda RC-33
[RRT] Lost-P 23-5-2005 10:53 Print reply
Posts: 4578
true

Ik heb t dr nochtans graag voor over
 
Chille Tune shit dan
Splendid 23-5-2005 10:55 Print reply

Posts: 8421
ik denkik ook

toch maar gaan sparen denkik
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
bart de scootergek 23-5-2005 10:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

ik denkik ook

toch maar gaan sparen denkik


als ik jou was zou ik eerder je setup in orde maken ipv een hpi kopen, ik zou die hpi pas als laatste kopen.

dus die proma/techno vervangen door iets anders, desnoods een opmaat.
en die 20 mikuni vervangen door iets groters, en misschien cilinder meer tunen.

daar je geld in stoppen zul je imo meer van merken dan in een hpi.
 
Honda RC-33
Splendid 23-5-2005 11:01 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


als ik jou was zou ik eerder je setup in orde maken ipv een hpi kopen, ik zou die hpi pas als laatste kopen.

dus die proma/techno vervangen door iets anders, desnoods een opmaat.
en die 20 mikuni vervangen door iets groters, en misschien cilinder meer tunen.

daar je geld in stoppen zul je imo meer van merken dan in een hpi.


die polini wordt zo en zo al getuned ..zuiger ook

Wat voor carb zal ik nemen dan? 24mm owzo
en kan je opmaat uitlaattjes bovenlangs laten lopen? Onderlangs vind ik LE-Lijk

ben nu toch bezig
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
bart de scootergek 23-5-2005 11:03 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

[...]


die polini wordt zo en zo al getuned ..zuiger ook

Wat voor carb zal ik nemen dan? 24mm owzo
en kan je opmaat uitlaattjes bovenlangs laten lopen? Onderlangs vind ik LE-Lijk

ben nu toch bezig


ja 24 is al beter, en dan geen rondschuif, maar een vlakschuif .

en natuurlijk kan je hem bovenlangs doen, al gaat dat wel wat moeite kosten.
 
Honda RC-33
Splendid 23-5-2005 11:06 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


ja 24 is al beter, en dan geen rondschuif, maar een vlakschuif .

en natuurlijk kan je hem bovenlangs doen, al gaat dat wel wat moeite kosten.


ok dus

70 polini getuned
hogedrukkop

24mm vlakschuif
opmaat uitlaat (wil wel bovenlangs)
Powerfiltertje houd ik er gewoon op

Wie kan er een opmaat uitlaatje voor me lassen?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Pistonpen Paultje 23-5-2005 11:09 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

[...]


die polini wordt zo en zo al getuned ..zuiger ook

Wat voor carb zal ik nemen dan? 24mm owzo
en kan je opmaat uitlaattjes bovenlangs laten lopen? Onderlangs vind ik LE-Lijk

ben nu toch bezig


Laat je hem wel door een fatsoenlijk persoon tunen? Meeste tuners beginnen niet aan zuigers namelijk...


Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 23-5-2005 11:09
 

Dit topic is 3657 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved