Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #29434 - Effect HPI
|
Pagina 5 van 6
|
Dit topic is 3657 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Bullet |
23-5-2005 3:27 |
Posts: 12150 |
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Pol de MT5 Crosser |
23-5-2005 9:00 |
Posts: 2892 |
Waarom doe jij het dan niet even 110cc en 19 pk scoren kwil et wel eens zien.
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
Exision |
23-5-2005 9:04 |
Posts: 283 |
misschien omdat het veel te makkelijk is?
Als een 125cc crosser al 38 pk heeft, een 125cc kart tegen de 50...
Dan moet er makkelijk meer als 20 uit een 110 te halen zijn.
Daarnaast vind ik het gewoon zonde van het geld, het is veel leuker om veel vermogen met een 50/70 te scoren...
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
23-5-2005 10:00 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Exision
misschien omdat het veel te makkelijk is?
Als een 125cc crosser al 38 pk heeft, een 125cc kart tegen de 50...
Dan moet er makkelijk meer als 20 uit een 110 te halen zijn.
Daarnaast vind ik het gewoon zonde van het geld, het is veel leuker om veel vermogen met een 50/70 te scoren...
idd, Met 110 kan iedereen wel hard gaan!
met 50cc moet je tenminste nog een beetje je best doen
enne, @ Pol de mt5 crosser:
met een 110 19pk scoren is echt redelijk makkelijk hoor
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 23-5-2005 10:01
|
|
Chille Tune shit dan |
|
bart de scootergek |
23-5-2005 10:08 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser
[...]
waarom maken ze standaard vliegwielen dan zo zwaar,
zouden ze er toch ook beter gelijk de helft vanaf doen als het alleen maar beter trekt?
omdat een zwaarder vliegwiel ervoor zorgt dat je krukas wat soepeler rond komt, het geef meer koppel omdat zon zwaar vliegwiel je krukas makkelijk op gang kan houden. ook bij een vlaagje tegenwind zal hij niet gaan inzakken, wat een binnenrotor dus wel kan doen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
omdat ze standaard kut moeten zijn?
standaard dus niet kut, je moet zelf weten wat je wilt. het voordeel van een hpi is imo de betere curve dan de originele honda curve, dat lichtere vliegwiel kan dus ook wat nadelen met zich meebrengen.
|
|
Honda RC-33 |
|
Splendid |
23-5-2005 10:26 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
omdat een zwaarder vliegwiel ervoor zorgt dat je krukas wat soepeler rond komt, het geef meer koppel omdat zon zwaar vliegwiel je krukas makkelijk op gang kan houden. ook bij een vlaagje tegenwind zal hij niet gaan inzakken, wat een binnenrotor dus wel kan doen.
[...]
standaard dus niet kut, je moet zelf weten wat je wilt. het voordeel van een hpi is imo de betere curve dan de originele honda curve, dat lichtere vliegwiel kan dus ook wat nadelen met zich meebrengen.
hmm jha..
die 70 zorgt er ook niet voor dat ie niet weer inzakt?..
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
[RRT] Lost-P |
23-5-2005 10:51 |
Posts: 4578 |
t is niet zo dat je met een zuchtje wind alweer stilstaat hoor, Zeker als je n beetje in je powerband kan blijven dan blijf je nog wel aardig lang doortuffen
|
|
Chille Tune shit dan |
|
bart de scootergek |
23-5-2005 10:53 |
|
[RRT] Lost-P |
23-5-2005 10:53 |
Posts: 4578 |
true
Ik heb t dr nochtans graag voor over
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Splendid |
23-5-2005 10:55 |
Posts: 8421 |
ik denkik ook
toch maar gaan sparen denkik
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
bart de scootergek |
23-5-2005 10:58 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
ik denkik ook
toch maar gaan sparen denkik
als ik jou was zou ik eerder je setup in orde maken ipv een hpi kopen, ik zou die hpi pas als laatste kopen.
dus die proma/techno vervangen door iets anders, desnoods een opmaat.
en die 20 mikuni vervangen door iets groters, en misschien cilinder meer tunen.
daar je geld in stoppen zul je imo meer van merken dan in een hpi.
|
|
Honda RC-33 |
|
Splendid |
23-5-2005 11:01 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
als ik jou was zou ik eerder je setup in orde maken ipv een hpi kopen, ik zou die hpi pas als laatste kopen.
dus die proma/techno vervangen door iets anders, desnoods een opmaat.
en die 20 mikuni vervangen door iets groters, en misschien cilinder meer tunen.
daar je geld in stoppen zul je imo meer van merken dan in een hpi.
die polini wordt zo en zo al getuned ..zuiger ook
Wat voor carb zal ik nemen dan? 24mm owzo
en kan je opmaat uitlaattjes bovenlangs laten lopen? Onderlangs vind ik LE-Lijk
ben nu toch bezig
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
bart de scootergek |
23-5-2005 11:03 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
die polini wordt zo en zo al getuned ..zuiger ook
Wat voor carb zal ik nemen dan? 24mm owzo
en kan je opmaat uitlaattjes bovenlangs laten lopen? Onderlangs vind ik LE-Lijk
ben nu toch bezig
ja 24 is al beter, en dan geen rondschuif, maar een vlakschuif .
en natuurlijk kan je hem bovenlangs doen, al gaat dat wel wat moeite kosten.
|
|
Honda RC-33 |
|
Splendid |
23-5-2005 11:06 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
ja 24 is al beter, en dan geen rondschuif, maar een vlakschuif .
en natuurlijk kan je hem bovenlangs doen, al gaat dat wel wat moeite kosten.
ok dus
70 polini getuned
hogedrukkop
24mm vlakschuif
opmaat uitlaat (wil wel bovenlangs)
Powerfiltertje houd ik er gewoon op
Wie kan er een opmaat uitlaatje voor me lassen?
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Pistonpen Paultje |
23-5-2005 11:09 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
die polini wordt zo en zo al getuned ..zuiger ook
Wat voor carb zal ik nemen dan? 24mm owzo
en kan je opmaat uitlaattjes bovenlangs laten lopen? Onderlangs vind ik LE-Lijk
ben nu toch bezig
Laat je hem wel door een fatsoenlijk persoon tunen? Meeste tuners beginnen niet aan zuigers namelijk...
Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 23-5-2005 11:09
|
|
|
|
Dit topic is 3657 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 6
|
|