Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Topsnelheid van mijn mtx.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2942 - Topsnelheid van mijn mtx.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 466 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 16-2-02?20:12 Print topicpost

Posts: 6863
Ik heb net de top van mijn mtx ff vastgesteld met gbehulp van een voertuig met een snelheidsmeter:

Voertuig: suzuki swift
motor: 1.3 8 klepper
bouwjaar:1994

VS

Voertuig: honda MTX
motor: mb8 blok, 24mm carb, 80 standaard bocht getunede 110imi cilinder, vertanding 16:40
bouwjaar: 1980/81

Het verslag :

Ik reed dus in de swift en m`n broertje op de mtx eerst reden we gezellig samen naar een redelijke snelheid van 90 kilometer per uur voor de swift was dat de 3e versnelling.
Toen gaf m`n broertje gas en trok verder door ik trapte vol het gaspedaal in maar kon niet voorkomen dat hij 10tallen meters voorsprong kreeg toen ik boven de 120 kwam won ik weer terein en kwam ik dichter bij tot op veilige afstand. dus concludeer ik dat de top van mijn mtx 120 is JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

ik heb trouwens niet ingehaald omdat het een weg was waar je tegenliggers kon verwachten en waar je eigelijk 80 mocht.

 
achter de maan is alles beter

Martijn 16-2-02?20:44 Print reply
Posts: 10000
zoow beter

120 is nen skon snelheid

op een mtx is dat best rielex, een NSR heeft toch een veel betere stroomlijn maar daar ga je niet veel harder mee met deze setup toch??
Kutzooi, nu wil ik ook weer 120 :p :p
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 16-2-02?20:52 Print reply
Posts: 2499
op een nsr past geen mb8 blok
echt harder dan 120 is voor straatgebruik volgens mij niet echt meer aan te raden. Dus 120 is zeker een mooie snelheid

[This message is edited by Hans F. on 16-2-02 20:54]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 16-2-02?20:52 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

zoow beter

120 is nen skon snelheid

op een mtx is dat best rielex, een NSR heeft toch een veel betere stroomlijn maar daar ga je niet veel harder mee met deze setup toch??
Kutzooi, nu wil ik ook weer 120 :p :p


Het probleem is dat een mb8 blok niet op een nsr past als het wel zou passen zou de nsr wel 135 gaan denk ik
de slag van een mb8 blok is ongeveer 50 terwijl de slag van een mbx 80 blok(voor nsr) ongeveer 41 is-> het mb8 blok heeft meer kracht.
 
achter de maan is alles beter
Pingu 16-2-02?21:14 Print reply
Posts: 1842
korte slag, grote boring is het snelst hoor, waarom doen ze bij die racers (cbr, r1, gsx etc.) zoveel moeite om een zo groot mogelijke boring te krijgen? Al die cilinders zijn 'overvierkant' dusssssss.....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Sneks 16-2-02?21:20 Print reply
Posts: 2499
omdat je dan meer toeren kan maken. Maar een mb8 blok heeft gewoon veel koppel wat natuurlijk lekker rijd.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 16-2-02?21:27 Print reply

Posts: 6863
Korte slag grote boring is voor veel toeren en dan moet je al snel denken aan een binnerotor die lange slag is juist perfect voor de originele honda ontsteking.
 
achter de maan is alles beter
Sneks 16-2-02?21:30 Print reply
Posts: 2499
Hoeveel toeren maakt die 110 imi eigenlijk?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 16-2-02?21:32 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Rens?

Korte slag grote boring is voor veel toeren en dan moet je al snel denken aan een binnerotor die lange slag is juist perfect voor de originele honda ontsteking.


een tsx 70cc cilinder heeft 47mm boring, das 2mm groter dan een honda 70cc !

dus zal een tsx wel kortere slag hebbe. hmm gelukkig heb ik een binnerotor
 
Rens 16-2-02?22:10 Print reply

Posts: 6863
9700 op de hondatoerenteller.
Als ik nieuwe batterijen heb test ik `m wel met de MVT digitale toerenteller.(er moet een hele vreemde maat knoopcellen in die nergens te krijgen zijn :p )

Ik ga trouwens ook een fietscomputer installeren zodat ik niet steeds een auto nodig heb als ik m`n topsnelheid wil weten.
 
achter de maan is alles beter
Pertijn 16-2-02?22:28 Print reply
Posts: 846
120 een mooie snelheid? hehe : P
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Broske 16-2-02?22:28 Print reply
Posts: 532
120 is wel netjes voor een mtx jah!en lange slag heeft veel meer koppel jah, dat vinnik wel kut aan mn nsr, korte slag dus nie zoveel kracht, wind tege of meej 2en erop ofzo istie echt langzaam!maar als je er alleen opzit istie wel lekker snel mn nsr loopt trouwens met 110cc en een techno uitlaat tege de 130 op nsr teller (128km/h ofzo, net geen 130) en das mee tw 14-38, best licht dus!trekt wel keihard nou!en voor straatgebruik isdat idd hard zat
 
wepp
Pertijn 17-2-02?17:38 Print reply
Posts: 846
Voor een mtx is het zeker een mooie snelheid ja, daar hoor je me niet over.
Maar waarom rijd jouw 110 maar tegen de 130?
Dan moet hij keihard trekken of je doet iets niet goed, volgens mij kan er veeeel meer vermogen uit dat ding getrokken worden maargoed.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Broske 17-2-02?17:50 Print reply
Posts: 532
khep tw 14-38....das nie echt zwaar he?!en hij kan veel harder ja, maar das nie nodig voor straatgebruik, nou trekt hij wel heel lekker en ik hep maar een 5bak, geen 6bak zoals het hoort bij een 80 blok.en de cdi begrenst hem heel erg....
 
wepp
Zeta-boy 17-2-02?17:55 Print reply

Posts: 2066
Als je het over de 110 van Broske hebt. De ontsteking kan harder niet aan. Hij gaat op het laatst in houden.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??

Dit topic is 466 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved