Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR ketting vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29411 - NSR ketting vervangen
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 21-5-2005 17:16 Print reply

Posts: 22355
Die gozers bij de leertouwer weten ook wel waar ze het over hebben :P
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
PRO TUNING 21-5-2005 17:36 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


idd, dat jij nou graag alles via de dealers ziet gebeuren of brommerwinkel, ligt er ook alleen maar aan omdat je het zelf bent


Ik repareer geen brommers, en beunhazen is goed maar dan wel op de juiste manier met het juiste gereedschap
 
Blukaap2 21-5-2005 17:50 Print reply

Posts: 9954
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET

[...]

Me tandwiele zijn nog verperfect. Bij de leertouwer zeiden ze ook dat het niet nodig was mijn tandwielen te vervangen.


Prima.
Oude ketting openmaken en laten zitten, nieuwe ketting dr even losjes aanhaken, met de oude ketting de nieuwe dr doorheen trekken en de nieuwe vastmaken met het visje (en zorg dat dat met de dichte kant tegen de draairichting in staat).
 
Stoere brommers
BIET 21-5-2005 17:52 Print reply

Posts: 22355
Nu nog ff de ketting bestelle
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
MTX-speed 21-5-2005 18:14 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


Ik repareer geen brommers, en beunhazen is goed maar dan wel op de juiste manier met het juiste gereedschap


Protuning heeft wel een punt. Maar met goed gereedschap kan de grootste mongool nog vanalles naar de klote krijge.
Kortom; met een slijptol is leuk en snel, maar je kunt het beter met een doorslag doen naar mijn mening. Qua tijd scheelt het bijna niks als je de goed manier weet. Wanneer je de ketting met een bankschroef ondersteunt kan er niks fout gaan (tenzij je de bankschroef te ver openzet).
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn datie in de fik vliegt.

Nou we toch aan het zeiken zijn: Bij de lokale bromfietsboer gaat ook niet altijd zoals het gaan moet. Er zijn namelijk maar weinig gecertificeerde brommermonteurs. De meeste doen het zomaar "voor erbij". Er zijn meer prullers bij dan de gemiddelde BFer. Dat is de reden dat ik altijd alles zelf doe/heb gedaan. Gelukkig zijn er ook enkele goeie bij.
 
BIET 21-5-2005 18:19 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Protuning heeft wel een punt. Maar met goed gereedschap kan de grootste mongool nog vanalles naar de klote krijge.
Kortom; met een slijptol is leuk en snel, maar je kunt het beter met een doorslag doen naar mijn mening. Qua tijd scheelt het bijna niks als je de goed manier weet. Wanneer je de ketting met een bankschroef ondersteunt kan er niks fout gaan (tenzij je de bankschroef te ver openzet).
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn datie in de fik vliegt.

Nou we toch aan het zeiken zijn: Bij de lokale bromfietsboer gaat ook niet altijd zoals het gaan moet. Er zijn namelijk maar weinig gecertificeerde brommermonteurs. De meeste doen het zomaar "voor erbij". Er zijn meer prullers bij dan de gemiddelde BFer. Dat is de reden dat ik altijd alles zelf doe/heb gedaan. Gelukkig zijn er ook enkele goeie bij.


MAar de leertouwer staat goed bekent hor.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nsrracer 21-5-2005 18:20 Print reply

Posts: 8625
gewoon met slijptol werkt hartstikke goed
 
BIET 21-5-2005 18:24 Print reply

Posts: 22355
Mijn vader zegt dat ie nog een kettingpons heeft liggen, probeer ik het eerst daar wel mee.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Ruben. 21-5-2005 18:26 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Protuning heeft wel een punt. Maar met goed gereedschap kan de grootste mongool nog vanalles naar de klote krijge.
Kortom; met een slijptol is leuk en snel, maar je kunt het beter met een doorslag doen naar mijn mening. Qua tijd scheelt het bijna niks als je de goed manier weet. Wanneer je de ketting met een bankschroef ondersteunt kan er niks fout gaan (tenzij je de bankschroef te ver openzet).
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn datie in de fik vliegt.

Nou we toch aan het zeiken zijn: Bij de lokale bromfietsboer gaat ook niet altijd zoals het gaan moet. Er zijn namelijk maar weinig gecertificeerde brommermonteurs. De meeste doen het zomaar "voor erbij". Er zijn meer prullers bij dan de gemiddelde BFer. Dat is de reden dat ik altijd alles zelf doe/heb gedaan. Gelukkig zijn er ook enkele goeie bij.


ja mijn brommer vliegt ook al tijd in de fik als ik 3 meter ernaast met de slijptol sta te kloten
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
FazuL NSR 21-5-2005 18:49 Print reply

Posts: 2046
met een dremel/slijptol de bovenkant van een pin eraf slijpen noem ik geen beunen het kan veel erger toch . je beschadigd niks en in 5 seconde heb je er een schakeltje af...
 
bart de scootergek 21-5-2005 18:51 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


ja mijn brommer vliegt ook al tijd in de fik als ik 3 meter ernaast met de slijptol sta te kloten


bij jou ook al, mijn ketting is ook altijd helemaal nat van de lekkende benzine.


ik heb het met de ketting van mijn xr ook gedaan, die zat wat vaster maar het ging ook gewoon.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 21-5-2005 18:52
 
Honda RC-33
BIET 21-5-2005 18:53 Print reply

Posts: 22355
Maar op een nieuwe ketting kan toch nooit benzine zitte???>
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Blukaap2 21-5-2005 18:54 Print reply

Posts: 9954
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn dat ie in de fik vliegt.



Lichamelijk gehandicapten horen geen slijptol in hun vingers te krijgen, anders kan ik me niet voorstellen hoe je moet uitschieten om een ketting te mollen....

En die benzine: slimme mensen slijpen de kop er af als het ding in de bankschroef zit of nog op de brommer, maar dan bij het achtertandwiel, heb je meer steun.
Moet je al enige moeite doen om 'm in de fik te laten vliegen.

Nee, kop dr af slijpen zodat die pinnetjes er wat makkelijker uitgetikt kunnen worden lijkt me niet zo'n punt.
Enige belasting voor de ketting is dat ie even wat warmer is dan normaal, maar dat zal zeker bij zo'n niet o-ring ketting geen probleem zijn.
 
Stoere brommers
Ruben. 21-5-2005 18:55 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET

Maar op een nieuwe ketting kan toch nooit benzine zitte???>


nee dat klopt, zijn post stond vol met onzin
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
BIET 21-5-2005 18:56 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


nee dat klopt, zijn post stond vol met onzin

Voor zover ik begrijp is als je iets gaat slijpen, dat je nieuwe ketting is en daar zit dus nooit benzine op, anders ben je best wel een kluns
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 3867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved