Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #29411 - NSR ketting vervangen
|
Pagina 3 van 6
|
Dit topic is 3867 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BIET |
21-5-2005 17:16 |
Posts: 22355 |
Die gozers bij de leertouwer weten ook wel waar ze het over hebben :P
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
PRO TUNING |
21-5-2005 17:36 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
[...]
idd, dat jij nou graag alles via de dealers ziet gebeuren of brommerwinkel, ligt er ook alleen maar aan omdat je het zelf bent
Ik repareer geen brommers, en beunhazen is goed maar dan wel op de juiste manier met het juiste gereedschap
|
|
|
|
Blukaap2 |
21-5-2005 17:50 |
Posts: 9954 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Me tandwiele zijn nog verperfect. Bij de leertouwer zeiden ze ook dat het niet nodig was mijn tandwielen te vervangen.
Prima.
Oude ketting openmaken en laten zitten, nieuwe ketting dr even losjes aanhaken, met de oude ketting de nieuwe dr doorheen trekken en de nieuwe vastmaken met het visje (en zorg dat dat met de dichte kant tegen de draairichting in staat).
|
|
Stoere brommers |
|
BIET |
21-5-2005 17:52 |
Posts: 22355 |
Nu nog ff de ketting bestelle
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
MTX-speed |
21-5-2005 18:14 |
Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Ik repareer geen brommers, en beunhazen is goed maar dan wel op de juiste manier met het juiste gereedschap
Protuning heeft wel een punt. Maar met goed gereedschap kan de grootste mongool nog vanalles naar de klote krijge.
Kortom; met een slijptol is leuk en snel, maar je kunt het beter met een doorslag doen naar mijn mening. Qua tijd scheelt het bijna niks als je de goed manier weet. Wanneer je de ketting met een bankschroef ondersteunt kan er niks fout gaan (tenzij je de bankschroef te ver openzet).
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn datie in de fik vliegt.
Nou we toch aan het zeiken zijn: Bij de lokale bromfietsboer gaat ook niet altijd zoals het gaan moet. Er zijn namelijk maar weinig gecertificeerde brommermonteurs. De meeste doen het zomaar "voor erbij". Er zijn meer prullers bij dan de gemiddelde BFer. Dat is de reden dat ik altijd alles zelf doe/heb gedaan. Gelukkig zijn er ook enkele goeie bij.
|
|
|
|
BIET |
21-5-2005 18:19 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
Protuning heeft wel een punt. Maar met goed gereedschap kan de grootste mongool nog vanalles naar de klote krijge.
Kortom; met een slijptol is leuk en snel, maar je kunt het beter met een doorslag doen naar mijn mening. Qua tijd scheelt het bijna niks als je de goed manier weet. Wanneer je de ketting met een bankschroef ondersteunt kan er niks fout gaan (tenzij je de bankschroef te ver openzet).
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn datie in de fik vliegt.
Nou we toch aan het zeiken zijn: Bij de lokale bromfietsboer gaat ook niet altijd zoals het gaan moet. Er zijn namelijk maar weinig gecertificeerde brommermonteurs. De meeste doen het zomaar "voor erbij". Er zijn meer prullers bij dan de gemiddelde BFer. Dat is de reden dat ik altijd alles zelf doe/heb gedaan. Gelukkig zijn er ook enkele goeie bij.
MAar de leertouwer staat goed bekent hor.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
nsrracer |
21-5-2005 18:20 |
Posts: 8625 |
gewoon met slijptol werkt hartstikke goed
|
|
|
|
BIET |
21-5-2005 18:24 |
Posts: 22355 |
Mijn vader zegt dat ie nog een kettingpons heeft liggen, probeer ik het eerst daar wel mee.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Ruben. |
21-5-2005 18:26 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
Protuning heeft wel een punt. Maar met goed gereedschap kan de grootste mongool nog vanalles naar de klote krijge.
Kortom; met een slijptol is leuk en snel, maar je kunt het beter met een doorslag doen naar mijn mening. Qua tijd scheelt het bijna niks als je de goed manier weet. Wanneer je de ketting met een bankschroef ondersteunt kan er niks fout gaan (tenzij je de bankschroef te ver openzet).
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn datie in de fik vliegt.
Nou we toch aan het zeiken zijn: Bij de lokale bromfietsboer gaat ook niet altijd zoals het gaan moet. Er zijn namelijk maar weinig gecertificeerde brommermonteurs. De meeste doen het zomaar "voor erbij". Er zijn meer prullers bij dan de gemiddelde BFer. Dat is de reden dat ik altijd alles zelf doe/heb gedaan. Gelukkig zijn er ook enkele goeie bij.
ja mijn brommer vliegt ook al tijd in de fik als ik 3 meter ernaast met de slijptol sta te kloten
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
FazuL NSR |
21-5-2005 18:49 |
Posts: 2046 |
met een dremel/slijptol de bovenkant van een pin eraf slijpen noem ik geen beunen het kan veel erger toch . je beschadigd niks en in 5 seconde heb je er een schakeltje af...
|
|
|
|
bart de scootergek |
21-5-2005 18:51 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
[...]
ja mijn brommer vliegt ook al tijd in de fik als ik 3 meter ernaast met de slijptol sta te kloten
bij jou ook al, mijn ketting is ook altijd helemaal nat van de lekkende benzine.
ik heb het met de ketting van mijn xr ook gedaan, die zat wat vaster maar het ging ook gewoon.
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 21-5-2005 18:52
|
|
Honda RC-33 |
|
BIET |
21-5-2005 18:53 |
Posts: 22355 |
Maar op een nieuwe ketting kan toch nooit benzine zitte???>
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Blukaap2 |
21-5-2005 18:54 |
Posts: 9954 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Nadeel van een slijptol is dat als je een beetje uitschiet, dan kan je ketting weleens naar de balle gaan. Nadeel 2; vaak lekke die teringbrommertjes benzine, het zal dus niet de eerste keer zijn dat ie in de fik vliegt.
Lichamelijk gehandicapten horen geen slijptol in hun vingers te krijgen, anders kan ik me niet voorstellen hoe je moet uitschieten om een ketting te mollen....
En die benzine: slimme mensen slijpen de kop er af als het ding in de bankschroef zit of nog op de brommer, maar dan bij het achtertandwiel, heb je meer steun.
Moet je al enige moeite doen om 'm in de fik te laten vliegen.
Nee, kop dr af slijpen zodat die pinnetjes er wat makkelijker uitgetikt kunnen worden lijkt me niet zo'n punt.
Enige belasting voor de ketting is dat ie even wat warmer is dan normaal, maar dat zal zeker bij zo'n niet o-ring ketting geen probleem zijn.
|
|
Stoere brommers |
|
Ruben. |
21-5-2005 18:55 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Maar op een nieuwe ketting kan toch nooit benzine zitte???>
nee dat klopt, zijn post stond vol met onzin
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
BIET |
21-5-2005 18:56 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
[...]
nee dat klopt, zijn post stond vol met onzin
Voor zover ik begrijp is als je iets gaat slijpen, dat je nieuwe ketting is en daar zit dus nooit benzine op, anders ben je best wel een kluns
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Dit topic is 3867 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 6
|
|