Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR ketting vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 772 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29411 - NSR ketting vervangen
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben. 21-5-2005 16:02 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryan

[...]



Waarom aan beide kanten?

??n kant is genoeg hoor...

Edit: Pro Tuning


Je praat onzin, alsof je brommer eerder kapot gaat doordat je er een schakel afhaalt door het kopje er vanaf te slijpen..

Het deel waar je in slijpt gebruik je namelijk niet meer



Dit bericht is ge-edit door Ryan op 21-5-2005 15:58


idd, dat jij nou graag alles via de dealers ziet gebeuren of brommerwinkel, ligt er ook alleen maar aan omdat je het zelf bent
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
BIET 21-5-2005 16:19 Print reply

Posts: 22355
En kan iemand mij vertellen wat een kettingspanner is??>
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mb-gek 21-5-2005 16:22 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET

En kan iemand mij vertellen wat een kettingspanner is??>

dat ding wat om je as heen zit en een stukje schroefdraad heb waarmee je je achterwiel naar achter kan trekken ( bij een rs naar achter kan duwen )
zorg gewoon dat je wiel zo ver mogelijk naar voren staat met het monteren van de ketting omdat je anders weer heel snel een stukej tussen je ketting weg moet halern omdat hij te slap is omdat hij uitgerekt is en je je wiel niet meer naar achter kan zetten

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 21-5-2005 16:23

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 21-5-2005 16:25

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 21-5-2005 16:25
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Blukaap2 21-5-2005 16:25 Print reply

Posts: 9954
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Kettingen inkorten doe je met een kettingpons, die is er voor gemaakt.


Kop dr afslijpen en met een drevel de pin dr uit tikken (terwijl ie goed ondersteund ligt) lijkt mij om eerlijk te zijn weinig mis mee.
In het geval van een fatsoenlijk geklonken ketting heb je ook weinig keus.

Meeste brommerkettingen die ik heb gehad lukt het wel door simpelweg te hameren op de kop met een drevel.
Slijpen gaat alleen stukken sneller.
 
Stoere brommers
BIET 21-5-2005 16:26 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

dat ding wat om je as heen zit en een stukje schroefdraad heb waarmee je je achterwiel naar achter kan trekken ( bij een rs naar achter kan duwen )
zorg gewoon dat je wiel zo ver mogelijk naar voren staat met het monteren van de ketting omdat je anders weer heel snel een stukej tussen je ketting weg moet halern omdat hij te slap is omdat hij uitgerekt is en je je wiel niet meer naar achter kan zetten

ooooow, weet ook waar dat voor is
afbeelding
Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 21-5-2005 16:23

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 21-5-2005 16:25

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 21-5-2005 16:25

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mb-gek 21-5-2005 16:27 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Kop dr afslijpen en met een drevel de pin dr uit tikken (terwijl ie goed ondersteund ligt) lijkt mij om eerlijk te zijn weinig mis mee.
In het geval van een fatsoenlijk geklonken ketting heb je ook weinig keus.

Meeste brommerkettingen die ik heb gehad lukt het wel door simpelweg te hameren op de kop met een drevel.
Slijpen gaat alleen stukken sneller.

en met slijpen zet je gewoon minder kracht op de ketting waardoor hij minder kans heeft om krom te gaan oid
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
BIET 21-5-2005 16:30 Print reply

Posts: 22355
Hoe lang zal het ongeveer gaan duren (doe dit voor het eerst)
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mb-gek 21-5-2005 16:35 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET

Hoe lang zal het ongeveer gaan duren (doe dit voor het eerst)
als je alleen je ketting moet vervangen ben je miss een half uurtje bezig als je er echt geen verstand van heb want je haald gewoon het oude visje van je oude ketting af je haalt het schakeltje ertussenuit trekt de ketting eraf

dan haal je je wiel lso en zet je hem helemaal vaan voren toe
dan zet je hem een beetje vast
dan pak je je nieuwe ketting legt hem er voor op en legt de ene kant van de ketting tot halvenwege het achtertand wie len kijtk met de lange kan tot hoever je hem meot inkorten
LET OP zorg dat je 2 binnenshakels heb zodat je het tussen schakeltje kan monteren
als hij niet precies uitkomt hou je hem gewoon langer en zet je hem straker doeo je wiel naar achter te zetten
en hij moet ook een beetje ruim uit komen omdat hij ander super strak staat en als je dan een keer inveert dat breekt je ketting
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Racekip #1 21-5-2005 16:52 Print reply

Posts: 1119
gewoon van dat "asje" waar de schakels mee vast zitten het kopje eraf halen met een slijptol
en dan kan je ze eruit tikken
 
loud pipes saves lives
Blukaap2 21-5-2005 17:04 Print reply

Posts: 9954
Je moet ketting en tandwielen eigenlijk tegelijk vervangen, anders slijt het nog als de pest op elkaar in.
 
Stoere brommers
BIET 21-5-2005 17:07 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Je moet ketting en tandwielen eigenlijk tegelijk vervangen, anders slijt het nog als de pest op elkaar in.

Me tandwiele zijn nog verperfect. Bij de leertouwer zeiden ze ook dat het niet nodig was mijn tandwielen te vervangen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Ruben. 21-5-2005 17:09 Print reply

Posts: 6131
waarom zou je dan je ketting vervangen?
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
BIET 21-5-2005 17:11 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

waarom zou je dan je ketting vervangen?

Omdat die niet meer goed is???>
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Ruben. 21-5-2005 17:12 Print reply

Posts: 6131
nou dan moet je dus ook de tandwielen vervangen

laat maar de almachtige leertouwer weet het natuurlijk 30 keer beter

Dit bericht is ge-edit door Ruben. op 21-5-2005 17:13
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
SpeedY_the_Devil 21-5-2005 17:13 Print reply

Posts: 2711
t lijkt mij niet dat de ketting op is en de tandwielen nog perfect..

maar als perse alleen de ketting erop wil zetten dan is het heel snel gebeurt..
15-25 min ofzo moet makkelijk kunnen voor de 1e keer
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php

Dit topic is 3865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved