Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - squish te groot, nicasil wand....wat nu ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29394 - squish te groot, nicasil wand....wa...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutalmb70 20-5-2005 14:46 Print topicpost
Posts: 536
hey, kheb een athena cilinder met nicasil wandje..maar nu is mijn squish 2.2 mm....

maar ik hoorde van wiebe dat als je je cilinder wilt freze zodat de squish kleiner word, dat de kans er is dat het nicasil gaat afbrokkelen ?!?!

is dit waar, zoja....wat nu ??
 

[RRT] Lost-P 20-5-2005 15:26 Print reply
Posts: 4578
dat KAN gebeuren jah...

maarre... het is wel aardig te doen volgens mij hoor.

btw, anders laat je gewoon je cil.kop aanpassen?
stuk af laten draaien, en als dat niet verder kan... laat je m zo afdraaien dattie iets IN je cilinder valt? Dat werkt ook goed hoor
 
Chille Tune shit dan
PRO TUNING 20-5-2005 16:25 Print reply

Posts: 4000
Cilindervoet afdraaien.

Je zegt 2.2 mm is te groot, maar dit kan best een juiste waarde zijn, reken eerst je MSV uit.
 
bart de scootergek 20-5-2005 19:21 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Cilindervoet afdraaien.

Je zegt 2.2 mm is te groot, maar dit kan best een juiste waarde zijn, reken eerst je MSV uit.


maar dan komen zijn poorten weer lager te liggen, dat kan ook een voordeel zijn, maar waarschijnlijk zal hij dan t een en ander weer omhoog moeten vrezen.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 20-5-2005 19:22
 
Honda RC-33
[RRT] Lost-P 20-5-2005 20:31 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


maar dan komen zijn poorten weer lager te liggen, dat kan ook een voordeel zijn, maar waarschijnlijk zal hij dan t een en ander weer omhoog moeten vrezen.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 20-5-2005 19:22


precies

Daarom zei ik: "zie mn vorige reply"
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 20-5-2005 20:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


precies

Daarom zei ik: "zie mn vorige reply"


oohja niet gelezen, ging dus meer om de quote van pro tuning.

maar wat jij zegt kan ook, op de pro race cilinders bij scooters valt de cilinderkop ook een stukje in de cilinder, dus dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
 
Honda RC-33
Exision 20-5-2005 20:50 Print reply
Posts: 283
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Cilindervoet afdraaien.

Je zegt 2.2 mm is te groot, maar dit kan best een juiste waarde zijn, reken eerst je MSV uit.


Wat je zegt zou kunnen kloppen, ik betweifel het echter omdat het heel vaak voorkomt bij goedkope cilinders.

MSV goed of niet, 2.2 is veel te veel de koude zones van resp. de kop en zuiger overlappen elkaar nog niet eens.
Veel kans op detonatie dus.

Verder zou ik even bekijken of de poorten op de goede hoogste staan in odp, vandaaruit even kijken wat je voor squish hebt, en de cilinder aan de bovenkant afdraaien.


 
brutalmb70 20-5-2005 23:57 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

[...]


Wat je zegt zou kunnen kloppen, ik betweifel het echter omdat het heel vaak voorkomt bij goedkope cilinders.

MSV goed of niet, 2.2 is veel te veel de koude zones van resp. de kop en zuiger overlappen elkaar nog niet eens.
Veel kans op detonatie dus.

Verder zou ik even bekijken of de poorten op de goede hoogste staan in odp, vandaaruit even kijken wat je voor squish hebt, en de cilinder aan de bovenkant afdraaien.




mijn poorten staan perfect in het odp... dus daar is helemaal nix mis mee...

maar wat kan ik dus nu het beste doen ??

gewoon de cilinderkop IN mijn cilinder laten passen ?? en zo dus de squish bepaalt word ?


Edit: owja, wat is MSV ??

Dit bericht is ge-edit door brutalmb70 op 20-5-2005 23:58
 
MT70-nolimit 21-5-2005 0:04 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

[...]



Edit: owja, wat is MSV ??

Dit bericht is ge-edit door brutalmb70 op 20-5-2005 23:58


Jah idd, bedoel je daar het BMEP mee ofzo
 
gaat lang goed
PRO TUNING 21-5-2005 9:54 Print reply

Posts: 4000
MSV + Maximale Squish Velocity
 
Mitchell17 21-5-2005 11:38 Print reply

Posts: 556
je ken toch beter gwn je deck afdraaien verneuk je geen timingen niks ...
 
brutalmb70 21-5-2005 13:23 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

je ken toch beter gwn je deck afdraaien verneuk je geen timingen niks ...


maar een vriend van me zei dat dan de nicasil wand zou kunne gaan brokkelen....

dus....drm vroeg ik het dus ook eigenlijk wat ik nu btr kan doen dan dat....(als het echt zo is he..)

Dit bericht is ge-edit door brutalmb70 op 21-5-2005 13:32
 
Bullet 21-5-2005 15:28 Print reply

Posts: 12150
nou als je het veilig wil spelen doe je het toch metrakit style? (zoals hierboven staat beschreven)
 
**My BungHole Will Speak Now**
Exision 21-5-2005 16:33 Print reply
Posts: 283
Afdraaien van een nicasil of chroom wand geeft echt geen problemen, gewoon goed uitklokken en niet 2mm op de voeding aanzetten
 
brutalmb70 21-5-2005 17:07 Print reply
Posts: 536
wat is btr, draaie of frezen ?!?!
 
Aprilia r-ass 21-5-2005 17:10 Print reply
Posts: 741
draaien denk ik...ken je hem mooi inspannen op het cilinderhemd effe uitklokken en met een nadraaibeitel steeds wat erafhalen tot je aan 2mm zit
 
I like Castrol!

Dit topic is 3776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved