Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Advies bij brommerkeus gevraagd.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #29356 - Advies bij brommerkeus gevraagd.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 19-5-2005 17:06 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger

[...]

Ik vind mijn MT best lekker rijden op zn top.
Ligt er ook aan wat voor banden je eronder hebt zitten he.
En inderdaad, voor Honda's is alles nog te krijgenn, zowel nieuw als gebruikt.

Dit bericht is ge-edit door ArcticTiger op 19-5-2005 17:04

een mb heeft wel een betere wegligging heb bijde zelf namelijk maar een mb rijd lekkerder maja mijn mt was ook lichtelij opgehoogd mar een mt die niet opgehoogt is ziet er niet uit
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
ArcticTiger 19-5-2005 17:10 Print reply

Posts: 1655
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

een mb heeft wel een betere wegligging heb bijde zelf namelijk maar een mb rijd lekkerder maja mijn mt was ook lichtelij opgehoogd mar een mt die niet opgehoogt is ziet er niet uit

Mijn MT is ook opgehoogd.
Met crossbanden rijdt het bagger want hij gaat snel zoeken.
Een MB heebt een betere wegligging omdat hij stukken lager is.
Ik heb zelf een poosje opeen verlaagde MT gereden en dat reed ook veel beter.
Maar ieder zijn smaak

Dit bericht is ge-edit door ArcticTiger op 19-5-2005 17:18
 
IJzig koud...
Da Senda Man 19-5-2005 17:32 Print reply
Posts: 133
Had nog zitten denken om een mt in de lijst op te nemen.
Maarja ik vind ze er eerlijk gezegd niet uitzien (niet beledigend bedoelt voor mt rijders, ieder zo zijn smaak).
Hoog en dunne velgjes met dunne bandjes lijkt mij niet echt stabiel. Ben een senda gewend he maar dat was een sm dus 17 inch en 130 en 110 wegbanden dat reed heerlijk:P

Mooi verbouwde mt's vind ik daarentegen wel mooi maar toch.

Ar50 is dus twijfelgeval. Staan er ook niet echt veel te koop en de meeste zitten dan rond de 450 o.i.d. Heb eigenlijk geen zin om voor ieder onderdeeltje alle internet shops of mede-foremmers af te gaan.

Fox valt wel mee om te sleutelen. Oud maatje had een helemaal Polini 70cc getuned ding (was gaar hoor) maar kon overal opzich wel makkelijk bij. Moest wel die kapjes ff demonteren.

Heb ook nog over een special scooter/pleepot zitten nadenken maar daar wil ik niet meer heen
 
P-Dog 19-5-2005 17:41 Print reply

Posts: 421
toen k op ar50 reed was t best een fijn ding, en tis ook wel leuk dat t 6 bak is (ja k val in herhaling maja) k denk dat onderdelen krijgen niet zon punt is je kunt altijd een post in sales zetten waarin je iets vraagt. ze zijn ook best betrouwbaar enzo naar mijn weten dus wat dat betreft....
 
If you can't race it, tow it
RCR 19-5-2005 18:17 Print reply

Posts: 658
wallaroo?
 
RCR => Rode CR
Da Senda Man 19-5-2005 20:00 Print reply
Posts: 133
Wallaroo kenk ook wel in lijstje zetten maar vind fox iets bruter. Is een Wallaroo beter dan fox?
 
Gilera Gsm 19-5-2005 20:01 Print reply

Posts: 2376
Maakt niet veel uit. Motorblok kun je met elkaar vergelijken maar is niet helemala hetzelfde. Fox heeft daarentegen wel kut voorvorken en wallaroo niet. Persoonlijk vind ik een fox beter rijden als een wallaroo.
 
mb-gek 19-5-2005 20:04 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Senda Man

Had nog zitten denken om een mt in de lijst op te nemen.
Maarja ik vind ze er eerlijk gezegd niet uitzien (niet beledigend bedoelt voor mt rijders, ieder zo zijn smaak).
Hoog en dunne velgjes met dunne bandjes lijkt mij niet echt stabiel. Ben een senda gewend he maar dat was een sm dus 17 inch en 130 en 110 wegbanden dat reed heerlijk:P

Mooi verbouwde mt's vind ik daarentegen wel mooi maar toch.

Ar50 is dus twijfelgeval. Staan er ook niet echt veel te koop en de meeste zitten dan rond de 450 o.i.d. Heb eigenlijk geen zin om voor ieder onderdeeltje alle internet shops of mede-foremmers af te gaan.

Fox valt wel mee om te sleutelen. Oud maatje had een helemaal Polini 70cc getuned ding (was gaar hoor) maar kon overal opzich wel makkelijk bij. Moest wel die kapjes ff demonteren.

Heb ook nog over een special scooter/pleepot zitten nadenken maar daar wil ik niet meer heen

een senda is juist een brommer die ik klote vind rijden me broer heeft ereen maar die dingen zijn zo stijf als de pest en loodzwaar en het zadel is 10 keer klote maar ze zien der wel mooi uit
en als je niet van plan ben om op te voeren zou ik zowieso niet voor een 6 bak gfaan omdat je voor de 30 km per uur al 3 keer geschakeld heb
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
P-Dog 19-5-2005 20:14 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

een senda is juist een brommer die ik klote vind rijden me broer heeft ereen maar die dingen zijn zo stijf als de pest en loodzwaar en het zadel is 10 keer klote maar ze zien der wel mooi uit
en als je niet van plan ben om op te voeren zou ik zowieso niet voor een 6 bak gfaan omdat je voor de 30 km per uur al 3 keer geschakeld heb


hangt ook maar van je vertanding af
 
If you can't race it, tow it
Da Senda Man 19-5-2005 20:25 Print reply
Posts: 133
Haha.
Mwah ik heb liever geen opgevoerd en afgejakkerd ding.
Wil er natuurlijk wel fatsoenlijke pijp op en ja het zal natuurlijk wat minder effect hebben bij die oudjes dan bij me senda. Maybe nog een 50 snel o.i.d. maar hoef geen dikke draaikolk in me tank en heb ook geen zin in enorm veel slijtage dus vandaar.

Senda vind ik btw fijn rijden maar ik heb geen ervaring met de brommers uit me lijstje (m.u.v. fox), zadel is idd ontiegelijk hard (handig als je lange stukken rijd soms, NOT) en verder gewoon fijn en stefan proof ding. Ging nooit wat stuk en bij aanrijding lag de week oude s-60 in de soep en senda had niks Oja en senda loodzwaar. Dat zeiden meer mensen maar ik ben zelf een hoopje botten met een vel er overheen. 1.77 en 57kg. Maar ik kon er heerlijk mee omgaan.

Fox vind ik inderdaad fijn rijden maar wat is het dan precies met die voorvorken? Ik vind ze vrij stug dat wel maar verder?

Dit bericht is ge-edit door Da Senda Man op 19-5-2005 20:27
 
Da Senda Man 20-5-2005 15:14 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Senda Man

Beste forummers.
Ik heb iets meer dan een maand geleden mijn Derbi senda SM (model eind 2002) verkocht.
Het was de bedoeiling het geld opzij te zetten voor de motor/auto.

Nu mis ik het rijden toch wel enorm dus ik ben weer een beetje op zoek naar iets. Ik heb er niet teveel voor over aangezien ik mijn gespaarde tegoed niet teveel wil aantasten.
De brommer moet geschikt zijn voor dagelijks gebruik en ook wel wat langere stukken (100-200km meestal). Het moet een betrouwbaar beestje zijn (hangt natuurlijk ook van de staat af maar even over het algemeen) aangezien ik niet iedere dag eronder wil liggen sleutelen. Er moeten nog genoeg onderdelen voor te krijgen zijn. Niet dat ik het ding bij het eerste mankementje weg kan donderen omdat er geen onderdelen zijn.

Ik had een paar opties in gedachten en ik zou graag jullie meningen hierover willen horen. Dus jullie keus onderbouwd met argumenten en jullie eigen ervaringen met (een van) deze brommers zijn ook welkom.

Lijstje:

- Peugeot Fox
- Derbi FDX----------Word niks
- Honda Mb
- Kawasaki AR50----------Word niks
- Suzuki TSX 50

Alvast bedankt

Dit bericht is ge-edit door Da Senda Man op 20-5-2005 15:13

 
Da Senda Man 21-5-2005 11:52 Print reply
Posts: 133
Erg rustig hier opeens

Ik denk trouwens dat ik toch voor een fox/wallaroo ga. Ik had altijd veel lol op die dingen en ja als ik een tsx/mb koop dan ga ik dat toch weer vergelijken met mijn senda en dat zal dus altijd tegenvallen. Dingen zijn wat ouder ook dus zullen wat meer onderhoud nodig hebben en tegen de tijd dat je een superpimp tsx/mb hebt met een redelijke vaart ben je al heel wat verder.
Dus dan maar een varioslet (zolang het maar geen pleepot is).
 
BIET 21-5-2005 13:03 Print reply

Posts: 22355
Ik heb zelf ook een keer op een Fox gereden en vergeleken met mijn NSR vond ik de gasreactie nogal sloom
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Lykantroop 21-5-2005 13:18 Print reply

Posts: 4754
ik heb zelf niet zoveel ervaring met honda enzo maar met tsx wel, k heb er zelf 2 en ze kunnen makkelijk lange afstanden aan, al zijn ze nou niet echt hard opgevoerd. mn zwarte tsx heb ik nou bijna 3 jaar en ik heb nog nooit wat aan het blok moeten doen, ok geen nieuwe zuigerveren of iets. en idd zijn veel tsxen die je ziet behoorlijk afgeragd en lelijk maar als je goed zoekt zijn er nog best wel mooie te vinden. 2e hands onderdelen zijn er iig wel genoeg, ik weet niet of er zoveel zijn als bij mb maar je zal niet te kort komen
 
Da Senda Man 7-6-2005 22:40 Print reply
Posts: 133
Ik wilde even laten weten dat ik mijn keuze heb gemaakt.

Ik ben uiteindelijk voor mijn droombrommertje gegaan. De Suzuki Streetmagic.
Ik denk dat ik meer lol van iets zal hebben wat ik echt heel mooi en leuk vind dan iets wat ik koop omdat het goedkoop is of leuk voor de handel.

Bij aankoop 3051,1 gelopen (was van een welvarende jongen die hem als pitsbrommer gebruikte, daarvoor was het beestje van een verzamelaar en daarvoor stond het speeltje bij een dealer, geschiedenis daarvoor weet ik niet).
Zit een teruglopertje op (orginele en nog meer shit erbij). Moet nog afgesteld worden maar rijd goed genoeg om mee te rijden (haperd of stotterd niet, alleen dood punt tussen 30 en 40). Geen opvoerplannen, alleen ff afstellen en verder lekker orgineel houden (met oog op slijtage en verbruik).
Wel zat plannen voor optische modificaties.


Hier nog meer Streetmagic eigenaren/eigenaressen? Laat het me weten.
 

Dit topic is 4874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved