Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer 6 jaar "goed" houden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29353 - Brommer 6 jaar "goed" houden
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 18-5-2005 22:42 Print reply

Posts: 1793
je kunt de accu idd beter nu gewoon verkopen, en dan tegen die tijd een nieuwe kopen, die overleeft het zoizo niet.
 
Joscross 18-5-2005 22:49 Print reply

Posts: 12501
- banden van de grond.
- alle veren onbelasten.
- kwetsbare delen inspuiten met vasaline spray.
- zorgen voor een goed droge omgeving.
- tank volzetten met benzine.
- accu demonteren en weg doen.
- zorgen dat alle lagers, scharnierpunten ed. goed zijn ingeolied.
- zeil er over heen.
 
Snackpens 18-5-2005 22:51 Print reply

Posts: 361
Gecondoleerd.


Ik zou hem zo ie zo niet in een garage of schuur laten staan maar binnen op zolder oid. Lijkt me stukken beter kwa temperatuur.
 
Suzuki pwr!
Hells Hobbit 18-5-2005 22:55 Print reply

Posts: 1793
hogere temp is dd altijd beter, en droge lucht ook.

bedenk wel dat bezine kan verdampen dus zorg dat de tank goed dicht is als je hem vol gooit met bezine, en deze bezine is na 6jaar onbruikbaar omdat het octaan vervlogen is. dus tegen die tijd nieuwe bezine erin.

al deze tips klinke bij een scooter vrij ingewikkeld is het mssn ook wel omdat je het niet kan zien, maar er zijn hier zat mensen die kunnen helpen.

succes

 
Hannes 18-5-2005 23:05 Print reply

Posts: 4530
het aller belangrijkste, zet er even een nieuw brommerkenteken op. Over 2 jaar moet hij anders compleet gekeurd worden etc. Dat is moeilijk en duur, dus een brommerkenteken gaan halen voordat je hem weg zet.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
christianos 18-5-2005 23:25 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hannes

het aller belangrijkste, zet er even een nieuw brommerkenteken op. Over 2 jaar moet hij anders compleet gekeurd worden etc. Dat is moeilijk en duur, dus een brommerkenteken gaan halen voordat je hem weg zet.


idd dat is een hele goeie, die je bijna over het hoofd zou zien!

en verders gecondoleerd en heel veel sterkte
 
Killerbean 18-5-2005 23:48 Print reply

Posts: 3243
Ook gecondoleert,

De dingen die ik zowiezo zou doen:

dingen als wiellagers km teller ( ketting? ) goed in het vet houden.

wat hier al gezegd word, liefst van de grond af

Olie en benzine (en koelvloeistof?) goed volgooien.

En het lijkt mij ook wel een goed idee om het luchtfilter en de uitlaat af te sluiten.

Ook moet je even kijken of de banden niet uitdrogen, dit gebeurd ook vrij vaak. en ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dat kan oplossen. . . (met olie eroverheen gaat ook zo glibberen over 6 jaar)

Het beste is alsnog om hem gewoon af en toe effe te laten lopen en warm te laten worden, want tegen lang stilstaan is niks goed bestemd.

Zoals je al merkt willen de jongens graag weten of het een brommer (schakelbrommer) of een scooter is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee !


 
RX loos
RUTGER_86 19-5-2005 0:14 Print reply

Posts: 1183
wat ze her zeggen van ff warm laten lopen eens in de zoveel tijd is dus een ding wat je absolut niet moet doen..

ik heb laatst een blok gezien van iemand die dat 5 jaar lang elke maand heeft gedaan maar die moest daarna compleet worden gereviseerd
 
DE MANNE VAN JANNE
koen-z 19-5-2005 0:22 Print reply

Posts: 3702
ik zou zeggen,

tank vullen is niet echt nodig, roesten gaat het niet snel, als het goed is komt er geen verse zuurstof bij, dus zal wel meevallen.

carberateur leeghalen, en droogmaken en invetten ofzo(anders gumvorming, dat is niet grappig.

wat iedereen zegt, de schanierpunten goed invetten.

wat de banden betreft, misschien beetje rubber protector of hoe die bende ook heet dat het niet uitdroogd.

en gewoon ff 1 keer in het jaar laten lopen en de boel weer een beetje checken.. meer kan je niet doen denk ik :p


 
JCG 19-5-2005 0:26 Print reply
Posts: 1531
vergeet niet op te passen voor muizen. Ik had een maand lang demper wol in mijn schuur liggen en dat hebben ze helemaal opgevreten. . Ik wil niet weten wat ze na 6 jaar met een brommer hebben gedaan.

En als die weer gebruik worden alles na lopen. Want ik gok dat alle benzineslangen enz versteent zijn na 6 jaar.

En nog gecondeleert

Dit bericht is ge-edit door JCG op 19-5-2005 0:27
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Loek 19-5-2005 8:37 Print reply
Posts: 2
Allemaal bedankt en ook voor de reacties.

Het is inderdaad geen schakel, ik weet het type niet exact, maar je ziet ze heel veel in Amsterdam. (ik zal proberen er nog achter te komen welk type het precies is)

Die vriend heeft er op zich al moeite mee om erop te rijden (kwa herrinneringen) dus liefst helemaal klaar maken om over 6 jaar dat ding weer 'uit te pakken'

ik ga de tips doorgeven.

Bedankt allemaal !
 
dthedjuh 19-5-2005 10:20 Print reply

Posts: 693
mijn brommer heeft ongeveer 4,5 jaar buiten gestaan onder een afdak, en ik kan je vertelle dat is de ergste luchtvochtigheid/ongedierte en weet ik het wat er is:p

heb ik benzin vervange, cabr schoongemaakt en heeel lang gerend. en toen liep die enigsinds (naast dat cilinder en vanalles gaar was wat ik later heb vervange)
 
Suzuki TSX!!!
kut scooters 20-5-2005 12:09 Print reply

Posts: 235
wel ff een paar keer starte anders loopt hij vast

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-5-2005 12:11 Print reply

Posts: 10835
loopt niet vast, zeker niet als je wat olie in bougiegat giet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Baasbas 20-5-2005 12:45 Print reply
Posts: 2176
Een scooter heeft gewoon een kunststof benzinetank, dus het is in dat geval absoluut niet nodig om die tot het randje vol te tanken. Sterker nog, benzine heeft de neiging een soort gom te vormen en kan alle hoejes en gaatjes van je carburateur verstoppen..

=> Dus plastic tank? Dan tank leegmaken en het laatste restje benzine uit de carburateur rijden.

Ik ben het ook eens met de goeie tip van dat kenteken halen. Het hele volgende jaar kan dat relatief eenvoudig met een schouwing. Na dat jaar, als hij nog niet op kenteken gezet is moet je hem helemaal laten keuren ($$$$)

En ja, de opbergruimte is wel het belangrijkste. Donker en droog. Hoe droger hoe beter. Op een zolder zou nog veel beter zijn dan in een schuur, vanwege de temperatuur
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 3805 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved