Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Cdi begrenzing (Hyosung Rush)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 527 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #29300 - Cdi begrenzing (Hyosung Rush)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 25547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xXx 17-5-2005 17:32 Print topicpost
Posts: 3
halo0ww
ik heb sinds kort een sco0ter gek0cht
alleen ik wil harder l0pen
ik had by een andere site al gzien dat
ik een prop heb in me uitlaat
en een cdi begrenzing
wat h0ud dat prcies in?:-0
en wat moet ik doen
om die begrenzing uiteschakelen?



Vriend bedankt

edit Hans: hoofdletters

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 17-5-2005 17:52
 

mcdronkz 17-5-2005 19:00 Print reply

Posts: 32777
CDI regelt electronisch het toerental wat je brommer draait, als de CDI wil dat je niet meer dan 10000 toeren kan maken, dan gaat dat ook niet lukken

Indien je een snelle cilinder heb, met een hoogtoerige uitlaat, dan doe je er verstandig aan deze CDI te vervangen door een sneller exemplaar, bijvoorbeeld een Malossi CDI. Deze kunnen veel meer toeren doorlaten, voor jou in ieder geval voldoende.

Wat ik weet is dat voor een Rush weinig opvoerspul te krijgen is. Je zult bij je dealer het beste even kunnen vragen of er ontgrensde CDI's (zoals die van Malossi) te krijgen zijn voor jouw scooter.
 
mulder 17-5-2005 19:03 Print reply

Posts: 13701
je moet ook zelf een zekering weg kunnen halen om hem te ontgrenzen, welke weet ik niet, maar dit gaat wel vaak fout. Dus dat zou ik alleen proberen als je op het punt staat een nieuwe te kopen.
 
mcdronkz 17-5-2005 19:04 Print reply

Posts: 32777
Je kunt ook even op veiling/verkoopsites kijken of er ontgrensde CDI's worden aangeboden voor je Rush.
 
apriliars50racing 17-5-2005 19:08 Print reply

Posts: 248
Dan moet je je cdi loshalen en de condensator verwijderen dit is nummer c11
Allereerst ff een waarschuwing: dit is alleen geschikt voor mensen met enige verstand van electronica. Heb je er geen verstand van, of mol je snel dingen, doe het dan niet. Over het nut van het onbegrenzen van een cdi is al verschillende malen gesproken; je scoot kan harder (in combinatie met andere snelle onderdelen). Je kan ook een onbegrensde cdi kopen. Je eigen cdi onbegrenzer is goedkoper, maar je loopt wel het risico dat je hem molt (niet als je voorzichtig te werk gaat en goed nadenkt) en daarnaast is een gekochte onbegrensde standaard cdi, zoals van pederzini of malossi nog net ietsie sneller (ze kunnen net nog iets hogere toeren aan), maar voorlopig heb ik nog geen begrenzingen aan de snelheid gemerkt, met een zelf ontgrensde cdi (maar misschien komt dat nog)...
Bovendien stel ik me niet aansprakelijk voor enige schade die men aanricht bij het onbegrenzen van de cdi!!!

Zorg eerst dat je hetvolgende in huis hebt:
een goed mes
polyester
verstand

Maak je cdi los en snij hem open bij de stekker (dat witte ding). Dit open snijden kun je met een mes doen, maar pas op dat je niet de printplaat beschadigd die erin zit. Ga dus VOORZICHTIG te werk!!! Zoek nu naar een condensator C11. Deze zit tussen de massa en de baan die uiteindelijk via een draadje naar de sensor bij je rotor gaat. Deze sensor "kijkt," wanneer je bougie moet vonken. Het gaat om een SND-condensator zit. Een SND-condensator is een hele kleine condensator (dus niet zo'n rond blauw ding), maar een heel klein blokje van ca 2 bij 3 mm groot. (als het goed is staat er C11 naast op de printplaat om aan te geven dat het een condensator is). Dit is de condensator van de begrenzer en deze moet je voorzichtig wegkrabben met een mesje. Let goed op dat je niet iets anders wegkrapt, dan de bedoeling is!!!
Sluit hem dan aan en test of je brommer nog start (en kijk of ie onbegrensd is), maar ga nog niet rijden (helemaal niet als het nat is). Voordat je gaat rijden moet je eerst je cdi weer goed waterdicht maken. Dit kun je het best doen met polyester en zodra alles hard is kun je alles weer in elkaar zetten...



Dit bericht is ge-edit door apriliars50racing op 17-5-2005 19:09
 
jona 17-5-2005 19:20 Print reply
Posts: 404
volgens mij zal de aanduiding c11 enkel kloppen bij 1 bepaald merk cdi..., maar ik kan verkeerd zijn (als ze allemaal dezelfde printplaat gebruiken of zo..)
 
mb-gek 17-5-2005 19:22 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars50racing

Dan moet je je cdi loshalen en de condensator verwijderen dit is nummer c11 afbeelding
Allereerst ff een waarschuwing: dit is alleen geschikt voor mensen met enige verstand van electronica. Heb je er geen verstand van, of mol je snel dingen, doe het dan niet. Over het nut van het onbegrenzen van een cdi is al verschillende malen gesproken; je scoot kan harder (in combinatie met andere snelle onderdelen). Je kan ook een onbegrensde cdi kopen. Je eigen cdi onbegrenzer is goedkoper, maar je loopt wel het risico dat je hem molt (niet als je voorzichtig te werk gaat en goed nadenkt) en daarnaast is een gekochte onbegrensde standaard cdi, zoals van pederzini of malossi nog net ietsie sneller (ze kunnen net nog iets hogere toeren aan), maar voorlopig heb ik nog geen begrenzingen aan de snelheid gemerkt, met een zelf ontgrensde cdi (maar misschien komt dat nog)...
Bovendien stel ik me niet aansprakelijk voor enige schade die men aanricht bij het onbegrenzen van de cdi!!!

Zorg eerst dat je hetvolgende in huis hebt:
een goed mes
polyester
verstand

Maak je cdi los en snij hem open bij de stekker (dat witte ding). Dit open snijden kun je met een mes doen, maar pas op dat je niet de printplaat beschadigd die erin zit. Ga dus VOORZICHTIG te werk!!! Zoek nu naar een condensator C11. Deze zit tussen de massa en de baan die uiteindelijk via een draadje naar de sensor bij je rotor gaat. Deze sensor "kijkt," wanneer je bougie moet vonken. Het gaat om een SND-condensator zit. Een SND-condensator is een hele kleine condensator (dus niet zo'n rond blauw ding), maar een heel klein blokje van ca 2 bij 3 mm groot. (als het goed is staat er C11 naast op de printplaat om aan te geven dat het een condensator is). Dit is de condensator van de begrenzer en deze moet je voorzichtig wegkrabben met een mesje. Let goed op dat je niet iets anders wegkrapt, dan de bedoeling is!!!
Sluit hem dan aan en test of je brommer nog start (en kijk of ie onbegrensd is), maar ga nog niet rijden (helemaal niet als het nat is). Voordat je gaat rijden moet je eerst je cdi weer goed waterdicht maken. Dit kun je het best doen met polyester en zodra alles hard is kun je alles weer in elkaar zetten...



Dit bericht is ge-edit door apriliars50racing op 17-5-2005 19:09

zou dit bij een ori honda cdi ook kunnen wekren heb nog wel zo'n ding liggen die ik kan openroppen namelijk
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
apriliars50racing 17-5-2005 19:49 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

zou dit bij een ori honda cdi ook kunnen wekren heb nog wel zo'n ding liggen die ik kan openroppen namelijk

Denk het wel
 
Hans W 17-5-2005 19:55 Print reply

Posts: 1456
Mijn zus had er ook een.

Je moet de voorkap loshalen,
dan zit er links onderin een stekker met allemaal draadjes.
moet je het BLAUWE draadje doorknippen!!

dat is de toerenbegrenzer.
Een vriend van mij heeft hem van me zus gekocht en heb ik er ff een schakelaartje tussen gezet.
want het scheelt een hoop trek vermogen en op z`n top gaat hij harder.


 
Blorn 17-5-2005 19:56 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

zou dit bij een ori honda cdi ook kunnen wekren heb nog wel zo'n ding liggen die ik kan openroppen namelijk
Honda CDI's zijn niet begrensd. Hebben gewoon andere curve.
 
Jeroen B 17-5-2005 20:05 Print reply

Posts: 1929
jezus hoezo een typische scootersjonnie
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
mulder 17-5-2005 20:13 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Honda CDI's zijn niet begrensd. Hebben gewoon andere curve.


wat houd dat precies in?
 
xXx 17-5-2005 22:12 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W

Mijn zus had er ook een.

Je moet de voorkap loshalen,
dan zit er links onderin een stekker met allemaal draadjes.
moet je het BLAUWE draadje doorknippen!!

dat is de toerenbegrenzer.
Een vriend van mij heeft hem van me zus gekocht en heb ik er ff een schakelaartje tussen gezet.
want het scheelt een hoop trek vermogen en op z`n top gaat hij harder.





En waar k0mt dat draadje vandaan?
EN waar lo0pt hy naar toe
z0dat ik ckr weet dat ik niet de verkeerde heb

Bedankt heh
 
Blorn 17-5-2005 22:14 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder

[...]


wat houd dat precies in?
Bepaalde vervroeging bij bepaald aantal toeren.
 
[RRT] Lost-P 17-5-2005 22:18 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xXx

[...]



En waar k0mt dat draadje vandaan?
EN waar lo0pt hy naar toe
z0dat ik ckr weet dat ik niet de verkeerde heb

Bedankt heh


gebruik alsjeblieft ff gewoon een "o" ipv "0"...
 
Chille Tune shit dan
xXx 17-5-2005 22:22 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


gebruik alsjeblieft ff gewoon een "o" ipv "0"...






zal ik doen
 

Dit topic is 25547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved