Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TZR trekt slomer door blokolie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29297 - TZR trekt slomer door blokolie?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SendaMax 17-5-2005 17:21 Print reply

Posts: 1592
Beter doe je dat boutje aan de zijkant van je blok gewoon open.. alles wat teveel is stroomt er dangewoon uit, dan moet het goed zijn. moet je hem natuurlijk wel recht houden

verder ist gewoon nieuwigheid:P
 
MotoCrossIpkiss[stan] 17-5-2005 17:22 Print reply

Posts: 7744
yeah right
 
hoi
Apriliars105 17-5-2005 17:22 Print reply

Posts: 6111
Ik doe er altijd 650 in.

Ben je niet ineens 30 kilo aangekomen ofzo?
 
As finishing touch, God created the Dutch
MotoCrossIpkiss[stan] 17-5-2005 17:23 Print reply

Posts: 7744
tis simpel, me senda rijd opeens stuk beter....
 
hoi
MTX-speed 17-5-2005 17:24 Print reply

Posts: 1229
Dikke blokolie kan er voor zorgen dat je verschil merkt. Het is dan ook niet voor niks dat er in de racerij hele dunne olie word gebruik. Dit heeft als bijkomend voordeel dat de koppeling minder doorslipt.

Aangezien je op een brommer redelijk weinig vermogen hebt, is de kans groot dat het verschil in viscociteit van de olie goed merkbaar is.

Maar nogmaals: als je je brommer op wilt voeren, begin het dan door meteen met grof geschut te komen; dunne blokolie gebruiken is slechts fine-tuning.
 
bart de scootergek 17-5-2005 17:26 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Dikke blokolie kan er voor zorgen dat je verschil merkt. Het is dan ook niet voor niks dat er in de racerij hele dunne olie word gebruik. Dit heeft als bijkomend voordeel dat de koppeling minder doorslipt.

Aangezien je op een brommer redelijk weinig vermogen hebt, is de kans groot dat het verschil in viscociteit van de olie goed merkbaar is.

Maar nogmaals: als je je brommer op wilt voeren, begin het dan door meteen met grof geschut te komen; dunne blokolie gebruiken is slechts fine-tuning.


waarom wordt er dan dikke olie gebruikt? want zoals jij het schetst heeft het geen functie en heeft dunne olie veel voordelen, maar weet je het nadeel van dunne olie ook?

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 17-5-2005 17:26
 
Honda RC-33
dt50rcrosser 17-5-2005 17:29 Print reply

Posts: 6252
tadaaaaaaaa en wie heeft er weer gelijk

ik had percies het zelfde met me dt50r dusss....
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
tsxj oran 17-5-2005 17:33 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Dikte is goed, maar volgens mij hoort er maar 600ml in zo'n AM6 blok.

teveel olie in je blok is slecht voor je blok dusja ik zou eerst goed opzoeke hoeveel olie erin moet maar dat zou niet egt schele in snelheid
 
oud
tsxj oran 17-5-2005 17:33 Print reply

Posts: 6498
(btw je hebt toch een stelschroef in je blok om te kijke of je genoeg olie erin hebt zitte>??)

 
oud
dt50rcrosser 17-5-2005 17:35 Print reply

Posts: 6252
je mikt die olie erin

draait die schroef open en het teveel loopt er zo uit... als er niks uitkomt moet er dus meer in h?.. lol

mzzls

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
xander_cage 17-5-2005 18:11 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran

(btw je hebt toch een stelschroef in je blok om te kijke of je genoeg olie erin hebt zitte>??)


Die stelschroef zit aan de kant van de koppeling, in het midden, voor het geval je dat niet wist
 
tuning f(4)ever
Kampersjaak 17-5-2005 18:48 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Dikte is goed, maar volgens mij hoort er maar 600ml in zo'n AM6 blok.


nee 800ml

en alles wat er teveel in zit komt er vanzelf weer uit :p

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 17-5-2005 18:53
 
oderint dum metuant
ghost-rider 18-5-2005 9:08 Print reply

Posts: 1886
kep er precies 800 in gegooit maar als als ik die bout los draai onder me koppeling zeg maar.. dan flikkert alle olie er toch uit zo heb ik ook me oude olie er uit gehaald namelijk.... en ut lijkt offie langzamerhand weer sneller gaat optrekken


edit: of bedoelen jullie een andere bout,moer,schroef.



Dit bericht is ge-edit door ghost-rider op 18-5-2005 9:14
 
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd!
MotoCrossIpkiss[stan] 18-5-2005 9:24 Print reply

Posts: 7744
paardje
 
hoi

Dit topic is 2212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved