Tuning_Centre_Tax |
17-5-2005 15:55 |
Posts: 901 |
als je een cilinderbus moet laten perse en er een zuiger bij moet nemen ben je rond de 225 eppo kwijt, als je het zelf doet niet natuurlijk maargoed het is precizie werk.
|
|
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info. |
|
christianos |
17-5-2005 15:58 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
nikasil = sterkerder
chrome = veel slijtvaster
|
|
|
|
Almer |
17-5-2005 16:04 |
Posts: 3325 |
een bus kan knappen, niet optimaal dus
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Daniel_84 |
17-5-2005 16:05 |
Posts: 1127 |
Die knappen niet zomaar hoor. Dan moet je wel wat verkeerd doen.
|
|
|
|
Almer |
17-5-2005 16:07 |
Posts: 3325 |
uhu trekker wel... 5mm dikke bus, van boven naai beneden n dikke scheur derin en niks verkeed, gewoon de laatste cilinder van de 3, tsja wat minder koeling en dan gaai je
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Kietel Tuning |
17-5-2005 16:07 |
Posts: 863 |
kun je zo'n bussen ook ergens los bestellen? dat je de poorten nog makkelijk kunt bewerken voor dat die er in geperst wordt. bij pro x staat dat niet in die catalogus.
Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 17-5-2005 16:08
|
|
|
|
Mitchell17 |
17-5-2005 16:09 |
Posts: 556 |
et zijn losse bussen kutje
|
|
|
|
Kietel Tuning |
17-5-2005 16:13 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17
et zijn losse bussen kutje
ja dat weet ik ook wel maar of die ergens via internet ofzo te bestellen zijn. en niet bij zo'n zaak waar ze die al gelijk er in persen.
|
|
|
|
Bassie_nr1 |
17-5-2005 16:18 |
Posts: 1488 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
chrome = veel slijtvaster
Niet meeh eens, Nicasil is harder, dus minder snel krassen maar de zuiger en zuigerveren slijten sneller,
Chroom sneller krassen maar de zuiger en veren gaan langer meeh.
Zo zie ik da
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Mitchell17 |
17-5-2005 16:25 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
ja dat weet ik ook wel maar of die ergens via internet ofzo te bestellen zijn. en niet bij zo'n zaak waar ze die al gelijk er in persen.
tuurlijk gwn kijke bij prox dealers die kunne dr zo aankomen ...
|
|
|
|
wipe-out |
17-5-2005 17:59 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
nikasil = sterkerder
chroom = betere smeereigenschappen
|
|
|
|
xander_cage |
17-5-2005 18:04 |
Posts: 198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
bij auto's is dat wel vaker dat ze losse cilinderbussen hebben,(dia fransen hebben dat vaak) maar ik denk dat het bij brommers duurder is dan een nieuwe cilinder. (ook omdat bij een auto de cilinder aan het onderblok vast zit)
De cilinder aan het onderblok vast zit?? :-0
|
|
tuning f(4)ever |
|
Blorn |
17-5-2005 18:23 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
uhu trekker wel... 5mm dikke bus, van boven naai beneden n dikke scheur derin en niks verkeed, gewoon de laatste cilinder van de 3, tsja wat minder koeling en dan gaai je
Je geeft het antwoord zelf al....
Als bus er met goeie passing in is gezet, en de koeling gewoon normaal is is er niets aan de hand.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
17-5-2005 18:42 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xander_cage
[...]
De cilinder aan het onderblok vast zit?? :-0
ja, dan heb je aan de onderkant een carterdeksel zitten die precies door de hartlijn van de krukaslagers liggen zodat je alles van onder uit moet demonteren. Dus de deksels kan je horizontaal splitsen zeg maar, dus niet zoals bij een brommer
net als spartamet dus eigenlijk
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|