Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschil, voetschakel en handschakel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #29262 - verschil, voetschakel en handschake...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchefke 17-5-2005 17:53 Print reply

Posts: 1715
ik kan met handschakel sneller overschakelen dan jullie met voetschakelen of je moiet quik shift hebbe of de koppeling nie gebruike
dat de tandwielen nie slijten is bul shit juist harder omdat het paletje in je bak terring hard slijt door de versnelingskogeltjes
?n da slijt terring hard in de tandwielen

en handschakelen leer je idd snel maar wil je het goed kunne dan moiet je toch paar weke oefene want tis nie in azijn 1 koppeling los
tis versnelling zoeken bij het plaatje 1/2/3 en dan koppeling los


edit vind ik zomaar een 3 handschakel op google



Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 17-5-2005 17:55
 
verhuist maar blijft het zelfde
Apriliars105 17-5-2005 17:59 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

ik kan met handschakel sneller overschakelen dan jullie met voetschakelen of je moiet quik shift hebbe of de koppeling nie gebruike
dat de tandwielen nie slijten is bul shit juist harder omdat het paletje in je bak terring hard slijt door de versnelingskogeltjes
?n da slijt terring hard in de tandwielen

en handschakelen leer je idd snel maar wil je het goed kunne dan moiet je toch paar weke oefene want tis nie in azijn 1 koppeling los
tis versnelling zoeken bij het plaatje 1/2/3 en dan koppeling los


edit vind ik zomaar een 3 handschakel op google

afbeelding

Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 17-5-2005 17:55


Veel zal het niet schelen, want je doet de koppeling in (jij ook) en ik tik bijna tegelijk met mijn voet de versnelling erin (en jij draait dan aan het handvat) en we laten allebei de koppeling weer los. Mag jij mij vertelen waarom jij sneller zou zijn?
 
As finishing touch, God created the Dutch
zundappchefke 17-5-2005 18:01 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

[...]


Veel zal het niet schelen, want je doet de koppeling in (jij ook) en ik tik bijna tegelijk met mijn voet de versnelling erin (en jij draait dan aan het handvat) en we laten allebei de koppeling weer los. Mag jij mij vertelen waarom jij sneller zou zijn?


nou iok rag mijn handschakel altijd helemaal af en koop dan een nieuwe ik draai tegelijk als ik mijn koppeling inknijpen dan meteen weer los
 
verhuist maar blijft het zelfde
Blorn 17-5-2005 18:02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

ik kan met handschakel sneller overschakelen dan jullie met voetschakelen of je moiet quik shift hebbe of de koppeling nie gebruike
dat de tandwielen nie slijten is bul shit juist harder omdat het paletje in je bak terring hard slijt door de versnelingskogeltjes
?n da slijt terring hard in de tandwielen
Harder slijten Kogeltjes

Waaaar heb je het over??
 
Blukaap2 17-5-2005 18:03 Print reply

Posts: 9953
Zoendap
 
Stoere brommers
Blorn 17-5-2005 18:04 Print reply

Posts: 13825
Ja, daar noem je ook oude schijt zooi op zeg....
 
Blukaap2 17-5-2005 18:04 Print reply

Posts: 9953
Op een oude fiets moet je het leren.

Hmm, zundapp is niet oud, dat is antiek..
 
Stoere brommers
tsxj oran 17-5-2005 18:06 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redclassic

ey ik lees af en toe dat er ook schakels bestaan met handschakel, hoe werkt dit? en wat is er anders aan enz..? ik ken namelijk alleen maar met de voet schakelen (1,omlaag, rest omhoog, koppeling inknijpen enz..) maar hoe werkt dat met de handschakel? kon geen andere topic hierover vinden

koppeling inhouden en aan je handvat draaien(kheb ut zelf gehad) meestal zijn dat brommers met 2 of 3 versnellingen omdat je anders te ver moet draaien

 
oud
Mr.MTX 17-5-2005 18:06 Print reply

Posts: 1854
Maar wat is het verschil tussen een direkt geschakelde en indirekt geschakelde bak
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
zundappchefke 17-5-2005 18:06 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Op een oude fiets moet je het leren.

Hmm, zundapp is niet oud, dat is antiek..


en daar moet je het dus niet op lere

en idd kogeltjes ja als je beetje mod bent dan
moet je da toch weten
dus ga het gewoon niet uitlegge
 
verhuist maar blijft het zelfde
Blorn 17-5-2005 18:07 Print reply

Posts: 13825
Ik hou me niet bezig met ouwe Duitse schijtzooi....
 
zundappchefke 17-5-2005 18:07 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran

[...]

koppeling inhouden en aan je handvat draaien(kheb ut zelf gehad) meestal zijn dat brommers met 2 of 3 versnellingen omdat je anders te ver moet draaien




4 bak heb ik geprobeert te make aleen te afstelling is gewoon te precies e dan krijg je niet voor alkaar
 
verhuist maar blijft het zelfde
zundappchefke 17-5-2005 18:08 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Ik hou me niet bezig met ouwe Duitse schijtzooi....


wel met japanse en chineese kanker zooi of nie
 
verhuist maar blijft het zelfde
Blukaap2 17-5-2005 18:09 Print reply

Posts: 9953
Das tenminste kwaliteit.
 
Stoere brommers
Blorn 17-5-2005 18:09 Print reply

Posts: 13825
Honda is nog altijd Japans, en op me werk hou ik me voornamelijk bezig met Zweedse techniek. Dus nee geen (oude) Duitsers voor mij.

Bovendien heeft dat geen reet te maken met mod zijn of wat dan ook.
 

Dit topic is 7495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved