Toyoto Supra MKIV (mijn broer heeft dus een MKIII, die kun je op de site zien) heeft std een 6-in-lijn motor, 3 liter met dubbele turbo, std heeft ie 320 pk en zit in 5,3 seconden op de honderd, de kwart mijl (402 meter) doet ie in 13.3 seconden, dan zit ie op n snelheid van 173 kph. Met het standaardblok onbegrenst en hier en daar wat aanpassinkjes zoals een mooie dikke K&N, een beetje chiptuning en een snellere uitlaat voor de betere turbo flow is er 600pk uit te krijgen. Dan kun je er nog mooie NOS kitjes voor bestellen met 75pk shots en 100pk shots.
Dit is dus een zwaar opgefokte Supra met 851PK op het achterwiel, snelste "streetlegal" (das dat ie nog op de straat mag, maar net aan ) die deed 9.81 seconden over de kwartmijl en zat toen op een snelheid van 153.58mph = 245,728 Km/u ongeveer, dit is dus geen volledig omgebouwde versterkte racebak, dees heeft nog het normale chassis enzo en die gast rijdt er elke dag mee naar zn werk, ik weet niet of ie dat echt doet maar t gaat om het principe , maar zo zie je, als die amerikaanse prutsers er al 851pk uit kunnen halen dan is die 900 echt niet onhaalbaar voor die japannertjes |