Er zit dus gewoon heel simpel een vernauwing in het begin van je uitlaat. Dat is zeg maar een klein rondje , dat rondje eruit boren of iets dergelijks. En je "prop" is eruit. Hij maakt dan veel meer toeren, je kan denken aan 10000 toeren bij het overschakelen. En hij gaat meestal dan rond de 90-100km/h en trekt natuurlijk veel sneller op. Maar, wat je absoluut niet moet vergeten is eerst je carburateur af te stellen, nadat je prop uit de uitlaat is. Dat betekend dus.. een grotere sproeier erin doen.. bijvoorbeeld 4 maten groter sproeiertje indoen. Die sproeiers kan je gewoon bij je bromboer halen. Nadat je dat gedaan hebt, zit er een schroef in je carburateur, ofja meerdere, maar 1 daarvan is belangrijk, dat is je luchtschroef. Je zet je brommer aan, houdt je brommer op een bepaalde gast stand, zeg maar kwart gas. En gaat aan de luchtschroef draaien, totdat je hoogste toerental hebt bereikt als je kwartgas blijft inhouden. Als je aan de luchtschroef gaat draaien, kan je toerental namelijk veranderen. Als dat eenmaal gedaan is, ff rustig rijden en daarna volgas ergens rijden. En je bougie checken. Je bougie kan je checken door je bougiedop eraf te halen daarna ja bougie met een bougiesleutel eruit te draaien en de kleur van de bougie te bekijken. De onderkant van de bougie wel te verstaan.
Bougie wit = te kleine sproeier, grotere sproeier in doen.
Bougie zwart = te grote sproeier, kleinere sproeier in doen.
"Koffie met melk" bruin = goede kleur, is goed afgesteld.
Maar ik zou het bij je dealer laten doen..
|