Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29165 - RS50 opvoeren
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Almer 11-5-2005 20:51 Print reply

Posts: 3325
prop uit de uitlaat, en spruitstuk polijsten lopen ze al 110

ps, goed dat je het toegeeft dat je noob bent zie je ook niet alle dagen, der zijn hier mensen
"geen noob" en die willen wiellagers als krukaslagers gebruiken
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Saknet 11-5-2005 20:52 Print reply

Posts: 10355
en dat neem jij snerekneus
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Almer 11-5-2005 20:54 Print reply

Posts: 3325
ehe dat zeg k niet k lag te rollen van het lachen toen
t is maar als voorbeeld

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

en dat neem jij snerekneus

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
M.O. 11-5-2005 20:57 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle

ehe dat zeg k niet k lag te rollen van het lachen toen
t is maar als voorbeeld

[...]


volgens mij heeft hij et over de snelheid

 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Ice Ap rs50 11-5-2005 20:58 Print reply

Posts: 7149
ik weet niet veel van techniek enzo maarja die prop eruit halen is tog niet zo moeilijk ( buiten die stomme moeren van die uitlaat halen! ) hoe doe ik dat eigelijk best met die prop?

 
GTI - GTD - BMW
Deon 11-5-2005 21:00 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50

ik weet niet veel van techniek enzo maarja die prop eruit halen is tog niet zo moeilijk ( buiten die stomme moeren van die uitlaat halen! ) hoe doe ik dat eigelijk best met die prop?



hoe bedoel je? hoe je hem eraf haalt?

 
cerberus10 11-5-2005 21:00 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50

ik weet niet veel van techniek enzo maarja die prop eruit halen is tog niet zo moeilijk ( buiten die stomme moeren van die uitlaat halen! ) hoe doe ik dat eigelijk best met die prop?


afzagen...
 
Senda2004 11-5-2005 21:00 Print reply

Posts: 227
Er zit dus gewoon heel simpel een vernauwing in het begin van je uitlaat. Dat is zeg maar een klein rondje , dat rondje eruit boren of iets dergelijks. En je "prop" is eruit. Hij maakt dan veel meer toeren, je kan denken aan 10000 toeren bij het overschakelen. En hij gaat meestal dan rond de 90-100km/h en trekt natuurlijk veel sneller op. Maar, wat je absoluut niet moet vergeten is eerst je carburateur af te stellen, nadat je prop uit de uitlaat is. Dat betekend dus.. een grotere sproeier erin doen.. bijvoorbeeld 4 maten groter sproeiertje indoen. Die sproeiers kan je gewoon bij je bromboer halen. Nadat je dat gedaan hebt, zit er een schroef in je carburateur, ofja meerdere, maar 1 daarvan is belangrijk, dat is je luchtschroef. Je zet je brommer aan, houdt je brommer op een bepaalde gast stand, zeg maar kwart gas. En gaat aan de luchtschroef draaien, totdat je hoogste toerental hebt bereikt als je kwartgas blijft inhouden. Als je aan de luchtschroef gaat draaien, kan je toerental namelijk veranderen. Als dat eenmaal gedaan is, ff rustig rijden en daarna volgas ergens rijden. En je bougie checken. Je bougie kan je checken door je bougiedop eraf te halen daarna ja bougie met een bougiesleutel eruit te draaien en de kleur van de bougie te bekijken. De onderkant van de bougie wel te verstaan.

Bougie wit = te kleine sproeier, grotere sproeier in doen.
Bougie zwart = te grote sproeier, kleinere sproeier in doen.
"Koffie met melk" bruin = goede kleur, is goed afgesteld.

Maar ik zou het bij je dealer laten doen..
 
M.O. 11-5-2005 21:01 Print reply

Posts: 1289
gewoon met een beiteltje of schroeven draaier las puntjes van de prop kapot slaan

Dit bericht is ge-edit door M.O. op 11-5-2005 21:01
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
cerberus10 11-5-2005 21:02 Print reply

Posts: 2338
beter kon het eigelijk niet... En als je het dan nog steeds niet snap moet je ff bij FAQ kijken.
 
Deon 11-5-2005 21:02 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda2004

En hij gaat meestal dan rond de 90-100km/h en trekt natuurlijk veel sneller op.


90-100 vin ik wel erg hard hoor, voor onbegrensd

80 komt meer in de buurt denk ik
 
cerberus10 11-5-2005 21:04 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

[...]


90-100 vin ik wel erg hard hoor, voor onbegrensd

80 komt meer in de buurt denk ik

idd 90-100 haal je niet. 80 ofzo ongeveer

 
Ice Ap rs50 11-5-2005 21:05 Print reply

Posts: 7149
zeg euhm wat als die prop eruit is en ik stel hem niet af? btw zijn er nog andere manieren om wat sneller te gaan maar dan in mindere maten via ori onderdelen wat aan te passen?
thnx
greetz ken
 
GTI - GTD - BMW
M.O. 11-5-2005 21:08 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50

zeg euhm wat als die prop eruit is en ik stel hem niet af? btw zijn er nog andere manieren om wat sneller te gaan maar dan in mindere maten via ori onderdelen wat aan te passen?
thnx
greetz ken


cilinder tune enz...
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
mulder 11-5-2005 21:08 Print reply

Posts: 13701
wat bedoel je? je zult echt die uitlaat moeten begrenzen en als ie snel moet gaan moet je zeker afstellen
 

Dit topic is 13679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved