Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas lagers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29137 - Krukas lagers
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 10-5-2005 18:42 Print topicpost

Posts: 4190
Oke oke, tis ff een bullshit/noob/utfs vraag blabla..

Nu had ik een tijd geleden een vastneuker gehad met me DT.
Cilinder vervangen enzo blabla...

Nu had ik vandaag gekeken naar speling op me lagers via het vliegwiel. ( al die tijd daarvoor nog niet gereden, en nog geen tijd om te controleren )
Nu was het zo dat ik het vliegwiel ongeveer 0.60~0.75mm omhoog kon duwen.
Is dit al teveel speling ?

De motor was nog koud en in de FAQ stond dat met een warme motor de speling wel eens minder kon worden...

maar moet ik me lagers vervangen of kan ik nog wel ff door rijden ?

Moet het gewoon ff zeker weten voordat ik me dure cil ook de poeier inrij
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

kreidler rs 10-5-2005 18:56 Print reply

Posts: 6202
dan doe je het zekere voor het onzekere
 
bier drinken en kut roepen
Ed Honda CB50J 10-5-2005 18:58 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

dan doe je het zekere voor het onzekere


Dat is dus niet mijn vraag...

is 0.6~0.75mm met een koude motor nou teveel speling of niet ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 10-5-2005 19:14 Print reply

Posts: 4190
Kan iemand dit soms ff bevestigen ofzo van hoe en wat ?

Mijn lul dank is groot.

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 10-5-2005 19:14
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
bereheer 10-5-2005 19:15 Print reply

Posts: 1901
iedere voelbare speling is te groot dus vervangen is toch wel beter, hoe heb je dat trouwens gemeten?
 
bloaze manne, meej diene woage!
kreidler rs 10-5-2005 19:16 Print reply

Posts: 6202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer

iedere voelbare speling is te groot dus vervangen is toch wel beter, hoe heb je dat trouwens gemeten?

met zijn lul die is 0.6 tot 0.75mm groot
 
bier drinken en kut roepen
Johnny B 10-5-2005 19:21 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer

iedere voelbare speling is te groot dus vervangen is toch wel beter, hoe heb je dat trouwens gemeten?

een lager mag best een beetje speling hebben hoor ma niet te veel in vind wat jij hebt best veel
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
suzuki rijder 10-5-2005 19:24 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B

[...]

een lager mag best een beetje speling hebben hoor ma niet te veel in vind wat jij hebt best veel


Ja dat vind ik ook ik had ze wel vervangen dan weet je zeker dat ie daardoor niet nog eens vast kan lopen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

[...]

met zijn lul die is 0.6 tot 0.75mm groot


En beter hou jij je duffe kop dicht
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
bereheer 10-5-2005 19:25 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

[...]

met zijn lul die is 0.6 tot 0.75mm groot


haha ik vond het eigenlijk wel een goeie

en trouwens vervang ze maar gewoon bij Dt is da zo gedaan, zo'n eenvoudig blokje
 
bloaze manne, meej diene woage!
wipe-out 10-5-2005 19:29 Print reply

Posts: 7672
Op school praten we in technische tekeningen voor de productie van onderdelen vaak over maximale maatafwijkingen van 0,1 tot 0,2mm, dus dan lijkt 0,6mm me best veel.

Iedere voelbare speling is al te veel imho.

Hoe heb je die 0,6 - 0,75 eigenlijk gemeten?

edit:

en MF --> TF

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 10-5-2005 19:30
 
bereheer 10-5-2005 19:31 Print reply

Posts: 1901
kreidler rs had daar al een antwoord op
 
bloaze manne, meej diene woage!
Apriliars105 10-5-2005 19:32 Print reply

Posts: 6111
gewoon ff vervangen, kost niet veel en is ook niet extreem veel moeite ofzo...

0.6 speling is volgens mij best veel te veel
 
As finishing touch, God created the Dutch
Johnny B 10-5-2005 19:36 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

gewoon ff vervangen, kost niet veel en is ook niet extreem veel moeite ofzo...

0.6 speling is volgens mij best veel te veel

het is wel teveel ja magoed dinge kosten ook geen drol geloof 15 oero ofzo
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Gilera Gsm 10-5-2005 19:47 Print reply

Posts: 2376
Zodra je ook maar enige speling voelt meteen vervangen.
 
Johnny B 10-5-2005 19:51 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm

Zodra je ook maar enige speling voelt meteen vervangen.

onzin je gaat toch niet met elke speling een lager vervangen. Hij slijt gewoon een beetje in zun kooitje ma dan kan die nog wel een poosje mee hoor
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
Gilera Gsm 10-5-2005 19:58 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B

[...]

onzin je gaat toch niet met elke speling een lager vervangen. Hij slijt gewoon een beetje in zun kooitje ma dan kan die nog wel een poosje mee hoor


Geen ervaring hoor ik wel?
 

Dit topic is 1820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved