Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bocht Zuiger tot Header.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29126 - Bocht Zuiger tot Header.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 10-5-2005 0:06 Print topicpost

Posts: 1255
Owke om een lang verhaal kort te maken in je cilinder zelf (bij je uitlaatpoort dus) van je zuiger tot aan je header heb je een overgang een gang zeg maar die een lichte bocht maakt (Weet de naam niet meer maar dacht dat dit ook viel onder de header) Waarvoor dient deze bocht?Heb al op tuning topic gevraagt maar komt ook geen "antwoord" uit volgens mij dan.Deze bocht dient om de overgang van uitlaatpoort naar header te vergemakkelijken ja oke maar waarom?En waarom niet gewoon van zuiger een recht stuk naar je header toe?Bochten zijn toch nadelig ivm de uitlaatgolven , is toch het beste dat deze zo goed mogelijk weg kunnen niet?Dus waarom die lichte bocht daar dan...?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Hans F 10-5-2005 9:10 Print reply
Posts: 4326
waar zit die bocht? Bedoel je niet gewoon dat je uitlaatkanal het eerst stuk naar beneden afloopt?
 
Almer 10-5-2005 10:42 Print reply

Posts: 3325
is gewoon omdat je dan meteen al tegendruk hebt en de gassen anders TE snel uit je uitlaat kunnen, dan gaat er ook veel vers gasmengsel uit en wordt niet terug geduwd de cylinder in door de uitlaatgassen... Het vermengt dan meteen met uitlaatgassen

beetje vaag maar klopt wel volgens mij
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Neonlampje 10-5-2005 12:06 Print reply

Posts: 14825
Die bocht wordt vaak gemaakt zodat je uitlaat goedkoper geproduceert kan worden (er hoeft dan ene minder rare bocht gemaakt te worden)

De diameter wordt bepaald door je uitlaatpoort-opp en het toepassingsgebied van je motor (in relatie tot je bmep en aantal cc's ) De lengte hangt af van je uitlaat ontwerp, maar nog sterker van je blowdown periode
 
Hondalover19 10-5-2005 23:25 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Die bocht wordt vaak gemaakt zodat je uitlaat goedkoper geproduceert kan worden (er hoeft dan ene minder rare bocht gemaakt te worden)

De diameter wordt bepaald door je uitlaatpoort-opp en het toepassingsgebied van je motor (in relatie tot je bmep en aantal cc's ) De lengte hangt af van je uitlaat ontwerp, maar nog sterker van je blowdown periode


Hmm thx dus in princiepe kan dit ook gewoon recht zijn ?want het gedeelte uitlaatpulsen dat terug de cilinder in moet gaan word toch geregelt door je expansie uitlaat niet?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
PRO TUNING 11-5-2005 9:39 Print reply

Posts: 4000
Als je begint met een rechte voorpijp heb je vermogensverlies, omdat dit niet de juiste uitlaatvorm is.
 
mikkel 11-5-2005 9:43 Print reply

Posts: 1587
dit is toch meestal dat ovaalen dtuk in je cilinder bij de uitlaat poort
 
glaasje op laat je berijden

Dit topic is 613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved