hahaha, nou komt ie dan:
brandstof = benzine + 2taktolie (gaat bij jouw automatisch dmv een pompje)
schakelen werkt als volgt:
Kick/start de brommer aan,
trek de koppeling in (linkse hendel aan het stuur)
(maybe even een paar keer in/uit als hij koud is, terwijl je met het gas speeld)
en duw met je voet het schakelpookje naar beneden (wel koppeling inhouden natuurlijk).
Als het goed is voel je min of meer een tik (bij jouw brommer meer een klap
)
nu staat hij in zn versnelling, zorg dat je genoeg gas geeft en laat (vooral de eerste keer)
de koppelingshendel zo langzaam als je kunt opkomen (en dat is echt langzaam) terwijl je de brommer halfgas oid geeft.
Op een gegeven moment voel je dat de koppeling aan begint te grijpen, dan is het zaak iets meer gas te geven en de koppeling rustig op te laten komen...
als het goed is rijd je nu, zoniet heb je hem waarschijnlijk af laten slaan. probeer dat niet te vaak te doen, slecht voor je ego
. maar begin iig weer bij het begin...
als je wel rijd, geef rustig gas tot je denkt dat je over kan schakelen. dat werkt hetzelfde inprinciepe, alleen hoef je niet zo voorzichtig te zijn maar voor de goede orde:
van het gas af,
koppeling in ,
schakelpook naar boven halen (vooral van zn 1 naar 2 goed door duwen)
en koppeling weer rustig op laten komen alsmede de gashendel weer open
veel succes...