Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snelheid honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 552 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29108 - snelheid honda mb
Pagina 11 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 19-5-2005 12:44 Print reply

Posts: 4322
Ja nou smeert ie em.
 
gaat lang goed
mbracer 19-5-2005 13:21 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Nu ineens 16mm carb? en in je profile staat ori?

moet nog verrandere, 16 komt er vandaag op, moest lang w8e op spruitstuk
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
mbracer 19-5-2005 13:22 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


maar jij bent een supertuner, dus jij haalt uit deze setup toch minstens de 100 km/u?


is wel mogelijk jah, trekt ie alleen niej meer zo hard, trekt nu lekker hard op en loopt ook nog eens redelijk ( 80 op autoteller)
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
mbracer 19-5-2005 13:23 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Ja nou smeert ie em.

hoezo zou ik m smeren, ik weet cker dat de verhalen waar zijn, waar zou ik dan voor moeten vluchten??
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
bart de scootergek 19-5-2005 13:30 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer

[...]


is wel mogelijk jah, trekt ie alleen niej meer zo hard, trekt nu lekker hard op en loopt ook nog eens redelijk ( 80 op autoteller)


en welke tandwielverhouding? want geloof het nog steeds niet. dus even zeggen welke tandwielverhouding je hebt, en welk toerental je ongeveer draait, dan kijk ik het even na.

toerental hoeft niet perse, als ik de twv maar weet.
 
Honda RC-33
mbracer 19-5-2005 13:33 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


en welke tandwielverhouding? want geloof het nog steeds niet. dus even zeggen welke tandwielverhouding je hebt, en welk toerental je ongeveer draait, dan kijk ik het even na.

toerental hoeft niet perse, als ik de twv maar weet.

heb nu 14/50, en volgens honda toerenteller 16.000 toeren, maar met deze verhouding loopt ie niej lekker,maakt overtoeren, toen ik heb gemeten dat ie 80 liep had ik tandwiel 14/45 dus gewoon orgineel. hij maakte hier zo'n 15.000 toeren
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
bart de scootergek 19-5-2005 13:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer

[...]

heb nu 14/50, en volgens honda toerenteller 16.000 toeren, maar met deze verhouding loopt ie niej lekker,maakt overtoeren, toen ik heb gemeten dat ie 80 liep had ik tandwiel 14/45 dus gewoon orgineel. hij maakte hier zo'n 15.000 toeren


met 14/50 moet je 14.000 toeren draaien om met een 4-bak 100 te rijden. neem aan dat hij origineel uit de doos geen 14.000 toeren draait.

met 14/45 moet je 10.000 toeren draaien om 80 te rijden, dit is al wat aannemelijker. maar dan moet je wel genoeg vermogen hebben om alle tegenwerkende krachten die je hebt met 80km/u te kunnen overwinnen.
 
Honda RC-33
mbracer 19-5-2005 13:40 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


met 14/50 moet je 14.000 toeren draaien om met een 4-bak 100 te rijden. neem aan dat hij origineel uit de doos geen 14.000 toeren draait.

met 14/45 moet je 10.000 toeren draaien om 80 te rijden, dit is al wat aannemelijker. maar dan moet je wel genoeg vermogen hebben om alle tegenwerkende krachten die je hebt met 80km/u te kunnen overwinnen.

ik zou nije weten, maar is geen mb blok, zit een blok onder wat bijna t zelfde is maar dan voor die hond?s waar nog trappers bij op zaten, dus zit er een langere as in, weet zo niej van wat voor een honda die kwam
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
bart de scootergek 19-5-2005 14:09 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer

[...]

ik zou nije weten, maar is geen mb blok, zit een blok onder wat bijna t zelfde is maar dan voor die hond?s waar nog trappers bij op zaten, dus zit er een langere as in, weet zo niej van wat voor een honda die kwam


maar ik weet het wel.
en is WEL een mb blok, mijn mb blok had het ook, en ik had de trappers er ook nog bij. zijn gewoon uit de tijd dat trappers verplicht waren. zit een iets langere tandwielas in maar evrder precies hetzelfde, maar denk maar niet dat je daar harder van gaat.

jij als supertuner zou dat toch moeten weten.
 
Honda RC-33
mcdronkz 19-5-2005 14:22 Print reply

Posts: 32777
werner is hier de supertuner he
 
AOF 19-5-2005 14:37 Print reply

Posts: 1477
volgens mij word dit topic alleen nog maar ruzie's
 
MT70-nolimit 19-5-2005 15:01 Print reply

Posts: 4322
Ja wat wil je anders, er zijn 2 of 3 gasten in dit topic die ons lekker zitten te maken met topsnelheden uit vrij lichte setups. Ik weet wel hoe je een cilinder tuned, maar ze moeten me toch eens uitleggen hoe ze hun km-tellerkabel tunen want das me nog nooit gelukt.
 
gaat lang goed
AOF 19-5-2005 15:03 Print reply

Posts: 1477
owww dat is echt het simpelste wat er is. gewoon teller openhalen en een plaatje op de pc maken. nieuw plaatje in je teller leggen met andere getallen en voila




maar ik had nog effe een vraagje over een mb.
hoe rijd zoeen ding op lange afstanden?
rijd dat fijn, geen krampen ofzo of super irritante hibbels in de weg die je super goed ermee voelt of valt dat allemaal wel mee?
 
foxbuster666 19-5-2005 23:19 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


shit hej das een beste gang, maat van me wist er met 24mm ook maar iets van 110 uit te halen. Dus ik weet niet wat wij fout doen maar die mbracer is een topper als het gaat om tunen *sarcasme

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 19-5-2005 11:09

Ik had opmaat uitlaat en hpi binnenrotor
Volledige setup :

Malossi 110cc
Malossi 6-kleps membraan
Malossi spruitstuk
Malossi powerfilter
Malossi powerbox
Aangemeten kop
Aangemeten uitlaat
Dellorto 28mm vlakschuif VHST
HPI binnenrotor
Max vermogen 18.8 pk

www.flakkeetuning.com voor info!
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Alvilon 19-5-2005 23:56 Print reply

Posts: 1013
Dit is echt een Chips en bier in de hand topic

Wat een mannetjes ^_^

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988


maar ik had nog effe een vraagje over een mb.
hoe rijd zoeen ding op lange afstanden?
rijd dat fijn, geen krampen ofzo of super irritante hibbels in de weg die je super goed ermee voelt of valt dat allemaal wel mee?


In het begin reed mijn MB een beetje stijf in de rug, en bovenarmen, maar na een tijdje gaat dit wennen. Ritten van meer dan 30 km kanik iig aan
Geen te zware rugzak nemen in ieder geval.

Verder moeten een paar mensen uit het "oosten" even een duidelijk verschil opmaken tussen Tellersnelheid en Echte snelheid, mijn honda teller waar net 3K km opstaan wijkt al rustig 15 kmpu nr boven af.

Bouw er een fietscomputertje op, dan kan je vast wel als "tuner"

Wilje toch Tof doen met je snelheiden, laat dan maar zien!

http://www.schmidt-sven.de/texte/geardata.htm

ik ga ff chips hale
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes

Dit topic is 11327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved