Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snelheid honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29108 - snelheid honda mb
Pagina 1 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Volgende pagina >
Dit topic is 11002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AOF 9-5-2005 18:49 Print topicpost

Posts: 1477
ik wil een honda mb gaan kopen denk ik(of een nsr ben nog aan het tweifelen)

maar ik vroeg me af wat ik zou kunnen halen als ik ene koop met een 5 bak.
ik zet er denk ik dan 70cc malossi op en een 19mm cabarateur en een leuk uitlaatje weet nog niet wat.
maar wat voor een snelheid zou ik hiermee kunnen halen als ik hem goed afstel en dan ook afstel dat ie het makkelijk trekt en niet bijna niet meer vooruit kom met tegenwind
 

Tijzzz 9-5-2005 18:51 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

ik wil een honda mb gaan kopen denk ik(of een nsr ben nog aan het tweifelen)

maar ik vroeg me af wat ik zou kunnen halen als ik ene koop met een 5 bak.
ik zet er denk ik dan 70cc malossi op en een 19mm cabarateur en een leuk uitlaatje weet nog niet wat.
maar wat voor een snelheid zou ik hiermee kunnen halen als ik hem goed afstel en dan ook afstel dat ie het makkelijk trekt en niet bijna niet meer vooruit kom met tegenwind


Dat wordt moeilijk.

100 ofzo
 
AOF 9-5-2005 18:55 Print reply

Posts: 1477
ow dat is netjes dat was ook mijn doelsnelheid eigenlijk.
en dat is bij honda mb en nsr ongeveer hetzelde of zit daar erg veel verschil in met stroomlijn gedoe?
 
M.O. 9-5-2005 18:59 Print reply

Posts: 1289
102,89 @ digitale teller (eigelijk op 102,889 maar k hebt et maar ff afgerond)
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
AOF 9-5-2005 19:00 Print reply

Posts: 1477
ok dan weet ik genoeg dan ga ik daarvoor
nu nog effe wachten tot ik mijn oude kan verkopen
 
Tijzzz 9-5-2005 19:00 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

ow dat is netjes dat was ook mijn doelsnelheid eigenlijk.
en dat is bij honda mb en nsr ongeveer hetzelde of zit daar erg veel verschil in met stroomlijn gedoe?


Stroomlijn maakt niet veel uit hoor.

Bij NSR heb je wel weer voordeel (?) dat blok watergekoeld is.

Edit: Niet dat dat veel uitmaakt voor je snelheid.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 9-5-2005 19:01
 
mb-gek 9-5-2005 19:02 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

[...]


Dat wordt moeilijk.

100 ofzo

hoe kan je nou een snelheid geven als hij er geen uitlaat bij zegt daar kan je niks over zeggen want een homoet zal veel sneller zijn als een standaard snel of een bos uitlaat
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
AOF 9-5-2005 19:04 Print reply

Posts: 1477
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek

[...]

hoe kan je nou een snelheid geven als hij er geen uitlaat bij zegt daar kan je niks over zeggen want een homoet zal veel sneller zijn als een standaard snel of een bos uitlaat



ik had het over een leuk uitlaatje en niet over een standaart snelle uitlaat.
had een homoet of een proma onderlangs in gedachte




en dat luchtgekoelt op een mb zou dat er snel fout gaan op 70cc of valt dat nog wel mee. want ik ken ook mesne die met hun luchtgekoelde scooter er 70cc opgooien en dan vrij snel warmlopers krijgen
 
Tijzzz 9-5-2005 19:06 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

[...]



ik had het over een leuk uitlaatje en niet over een standaart snelle uitlaat.
had een homoet of een proma onderlangs in gedachte




en dat luchtgekoelt op een mb zou dat er snel fout gaan op 70cc of valt dat nog wel mee. want ik ken ook mesne die met hun luchtgekoelde scooter er 70cc opgooien en dan vrij snel warmlopers krijgen


Gaat niet fout. Wel netjes inrijden en iedere keer voordat je gas open gaat warmrijden.
 
mb-gek 9-5-2005 19:06 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

[...]



ik had het over een leuk uitlaatje en niet over een standaart snelle uitlaat.
had een homoet of een proma onderlangs in gedachte




en dat luchtgekoelt op een mb zou dat er snel fout gaan op 70cc of valt dat nog wel mee. want ik ken ook mesne die met hun luchtgekoelde scooter er 70cc opgooien en dan vrij snel warmlopers krijgen

diem mensen kunnen gewoon niet afstellen want ik heb nog weinig mensen gehoord die met een 70cc ineens een warmloper kregen als je het goed afstelt en niet kunstand nutteloos gas staat tegeven terwijl je stilstaat ( meot je dan welheel veel doen ) dan krijg je echt geen warmloper
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
AOF 9-5-2005 19:10 Print reply

Posts: 1477
ok dan zal het wel aan hun liggen
ik heb er ook nooit last mee gehad op mijn vespa.
was wel geen echte 70cc
noemen ze wel zo maar is 43mm is 60-65cc ofzo maarja
 
Tijzzz 9-5-2005 19:13 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

ok dan zal het wel aan hun liggen
ik heb er ook nooit last mee gehad op mijn vespa.
was wel geen echte 70cc
noemen ze wel zo maar is 43mm is 60-65cc ofzo maarja


Meeste 70cc zijn tussen 60 en 70cc.

Edit: d8 dat diameter malossi 44.5 was.
Slag is 41.4.

=> Inhoud cilinder is ongeveer 64.4cc

Edit 2: Net even gerekend, voor een werkelijke 70cc op een MT/B het je een diameter van 46.39... mm nodig.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 9-5-2005 19:14

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 9-5-2005 19:16
 
AOF 9-5-2005 19:40 Print reply

Posts: 1477
ow ok dan was het bij vespa nog minder dat is 40mm slag bij 43mm boring
maarja is al een stuk meer
 
Tijzzz 9-5-2005 19:42 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

ow ok dan was het bij vespa nog minder dat is 40mm slag bij 43mm boring
maarja is al een stuk meer


Kan je uitrekenen met pi*r*r*h

=> 3.14...*(43/2)2*40
is ongeveer 58.08cc
 
AOF 12-5-2005 20:44 Print reply

Posts: 1477
ik heb een beter idee
ik ben eens op marktplaats rond aan het zoeken en die originele 80cc blokjes die lijken me ook wel wat. heb je tenminste nog wat om meer cc s in te doen als je het zat bent.

maar nu wil ik denk ik een origineel 80cc blok met 5 versnellingen en 24mm of 26 mm cabarateur en een homoet special.(als dat past?)
zou je daar de 100 mee moeten kunnen halen of word dat een hele klus?
 
mb-gek 12-5-2005 20:47 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988

ik heb een beter idee
ik ben eens op marktplaats rond aan het zoeken en die originele 80cc blokjes die lijken me ook wel wat. heb je tenminste nog wat om meer cc s in te doen als je het zat bent.

maar nu wil ik denk ik een origineel 80cc blok met 5 versnellingen en 24mm of 26 mm cabarateur en een homoet special.(als dat past?)
zou je daar de 100 mee moeten kunnen halen of word dat een hele klus?

leuke ori 70cc is volgens mij sneller als een ori 80 cc en je zit wel met het probleem dat de politie je blok kan innemne als ze zien dat het een 80 blok is
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 11002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved