Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT opbouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29097 - MT opbouwen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TiNo 9-5-2005 0:10 Print topicpost

Posts: 195
Ok, na een anderhalf jaar durende spuitbeurt ben ik m'n MT weer in elkaar aan t zetten (t was een rijdend wrak). Maar omdat ik natuurlijk wel een paar schroefje over houd, dit topic (en zodat jullie kunnen aanschouwen hoe die wordt natuurlijk )

zo hangt ie er nu bij:





dan de vragen :

1) deze ketting:



D.I.D. 420, gaat die passen?? (volgens mijn brommerboer wel, maar die vertrouw ik niet zo, dus ik wil m ff dichtlaten tot ik t zeker weet)

2) waar laten jullie al die draden ??:



allemaal achter t voorkappie?


3) In m'n voorwiel zit een koperkleurig metalen ding, dat met die twee lipjes. Moet dat kunnen draaien?? (hij zit nu nl. moervast):



4) Ik bouw mijn MT nu op met alle zooi op 12v. Ik krijg binnenkort een spanningregelaar 12v binnen, heb ik ook nog een gelijkrichter nodig? Ik heb wel een accu, maar ik kan m zo makkelijk niet kwijt, kan t ook zonder, zo ja, zijn daar nog andere aanpassingen voor nodig?

5) Waar laat ik mijn accu? ik heb geen accuhoudertje, maar wel een gelaccu (kan dus op zijn kop). Ik dacht hiero, maar hoe maak ik hem dan vast??:



6) Wat hoort er aan het beugeltje rechtsonder in beeld, onder de tankbevestiging?:



7) wat is het loze dingetje, onder de weerstand bij de voorlamp, waar maar 1 zwarte draad naar toe gaat op het bedradingsschema??


aaight, hoop vragen, maar er komen er vast nog meer

alvast bedankt

Dit bericht is ge-edit door TiNo op 9-5-2005 0:12
 

bart de scootergek 9-5-2005 9:46 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TiNo

Ok, na een anderhalf jaar durende spuitbeurt ben ik m'n MT weer in elkaar aan t zetten (t was een rijdend wrak). Maar omdat ik natuurlijk wel een paar schroefje over houd, dit topic (en zodat jullie kunnen aanschouwen hoe die wordt natuurlijk )

zo hangt ie er nu bij:





dan de vragen :

1) deze ketting:



D.I.D. 420, gaat die passen?? (volgens mijn brommerboer wel, maar die vertrouw ik niet zo, dus ik wil m ff dichtlaten tot ik t zeker weet)
ja die gaat passen, mits de lengte klopt. maar op een mt zit een 420 schakel ja.
2) waar laten jullie al die draden ??:



allemaal achter t voorkappie?

ja volgens mij zit dat allemaal daarachter, je zou het nog even kunnen intapen met isolatieband, tegen kortsluiting.

3) In m'n voorwiel zit een koperkleurig metalen ding, dat met die twee lipjes. Moet dat kunnen draaien?? (hij zit nu nl. moervast):



niet gewoon een wiellager?
4) Ik bouw mijn MT nu op met alle zooi op 12v. Ik krijg binnenkort een spanningregelaar 12v binnen, heb ik ook nog een gelijkrichter nodig? Ik heb wel een accu, maar ik kan m zo makkelijk niet kwijt, kan t ook zonder, zo ja, zijn daar nog andere aanpassingen voor nodig?

gelijkrichter wel volgens mij, is om de accu bij te laden, en die moet 12volt zijn ja.

5) Waar laat ik mijn accu? ik heb geen accuhoudertje, maar wel een gelaccu (kan dus op zijn kop). Ik dacht hiero, maar hoe maak ik hem dan vast??:
accu zit normaal in een bakje bij het luchtfilterhuis, je zou hier 2 beugeltjes omheen kunnen maken en hem gewoon zo vast zetten.


6) Wat hoort er aan het beugeltje rechtsonder in beeld, onder de tankbevestiging?:



misschien iets van de bobine ofzo, ik kan de foto niet echt thuisbrengen hier

7) wat is het loze dingetje, onder de weerstand bij de voorlamp, waar maar 1 zwarte draad naar toe gaat op het bedradingsschema??

ik heb daar toen geloof ik mijn toeter op aangesloten ofzo, er lopen daar wel meer draadjes waar niks mee gedaan word.

aaight, hoop vragen, maar er komen er vast nog meer

alvast bedankt

graag gedaan

Dit bericht is ge-edit door TiNo op 9-5-2005 0:12

 
Honda RC-33
MT70-nolimit 9-5-2005 10:04 Print reply

Posts: 4322
3 Das je aandrijving voor de km teller die moet kunnen draaien.
4 UTFS

6 Das het bovenste bevestingingspunt voor je ori luchtfilterbox.
 
gaat lang goed
ArcticTiger 9-5-2005 10:04 Print reply

Posts: 1655
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TiNo

1) deze ketting:

D.I.D. 420, gaat die passen?? (volgens mijn brommerboer wel, maar die vertrouw ik niet zo, dus ik wil m ff dichtlaten tot ik t zeker weet)

2) waar laten jullie al die draden ??:

allemaal achter t voorkappie?


3) In m'n voorwiel zit een koperkleurig metalen ding, dat met die twee lipjes. Moet dat kunnen draaien?? (hij zit nu nl. moervast):

4) Ik bouw mijn MT nu op met alle zooi op 12v. Ik krijg binnenkort een spanningregelaar 12v binnen, heb ik ook nog een gelijkrichter nodig? Ik heb wel een accu, maar ik kan m zo makkelijk niet kwijt, kan t ook zonder, zo ja, zijn daar nog andere aanpassingen voor nodig?

5) Waar laat ik mijn accu? ik heb geen accuhoudertje, maar wel een gelaccu (kan dus op zijn kop). Ik dacht hiero, maar hoe maak ik hem dan vast??:

6) Wat hoort er aan het beugeltje rechtsonder in beeld, onder de tankbevestiging?:

7) wat is het loze dingetje, onder de weerstand bij de voorlamp, waar maar 1 zwarte draad naar toe gaat op het bedradingsschema??


1) Als de lengte goed is wel.

2) Al die draden zitten bij mij gewoon achter het voorkapje (achter een beugetje aan de koplampbeugel)

3) Ik durf hier geen antwoord op te geven.

4) Lees deze FAQ eens door.

5) Als je inderdaar een beugeltje maakt waar hij in past, kan je hem onder het "kontje" maken, zorg er wel voor dat hij er dan ook echt niet uit kan vallen.
Tenzij je een olietankje op je MT wil zetten, dan kan je de accu daar niet ophangen.
Laat wel wat ruimte over voor de bedrading naar je achterlicht.

6) Luchtfilter bevestiging.

7) Dat loze dingetje staat voor een stekkertje/kabelschoentje aan het draadje, die zit bij mij ook nergens aan verbonden


Dit bericht is ge-edit door ArcticTiger op 9-5-2005 10:06

Dit bericht is ge-edit door ArcticTiger op 9-5-2005 10:08
 
IJzig koud...
TiNo 9-5-2005 10:18 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

3 Das je aandrijving voor de km teller die moet kunnen draaien.

Toch wel dus, ik dacht al zo iets. Eens kijken of ik m los kan beunen.

Aaight, bedankt, alleen nog ff kijken hoe ik die accu vastzet, ik ben niet echt zo'n metaalbewerker..
 
MT70-nolimit 9-5-2005 10:32 Print reply

Posts: 4322
Zorg dat ie straks lekker in het vet ligt. Ga er voorzichtig mee om want je hebt het maar zo krom/kapot.
 
gaat lang goed
Roedi-Loerbeek 9-5-2005 10:41 Print reply

Posts: 1492
Zo'n ketting heb ik ook op m'n rieju, is niet echt breed hoor.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
TiNo 9-5-2005 10:56 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Zorg dat ie straks lekker in het vet ligt. Ga er voorzichtig mee om want je hebt het maar zo krom/kapot.


hij hoeft t niet te doen..
als t wiel t nog maar wel gewoon doet?
 
MT70-nolimit 9-5-2005 11:09 Print reply

Posts: 4322
Als je teller het niet hoeft te doen kun je maar beter dat schijfje eruit laten.
 
gaat lang goed
TiNo 9-5-2005 11:51 Print reply

Posts: 195
aaight, doen we dat.

toch nog ff terugkomen op 4)
" Ik bouw mijn MT nu op met alle zooi op 12v. Ik krijg binnenkort een spanningregelaar 12v binnen, heb ik ook nog een gelijkrichter nodig? Ik heb wel een accu, maar ik kan m zo makkelijk niet kwijt, kan t ook zonder, zo ja, zijn daar nog andere aanpassingen voor nodig?"

Ik weet dat er al heel veel topics over zijn, maar ik kan t toch niet helemaal vinden.

- Welk verschil is er tussen geen accu - wel accu?
- heb ik als ik wel een accu doe, ook een zekering bij die accu nodig??
 
Kampersjaak 9-5-2005 11:54 Print reply

Posts: 12285
ketting zal niet lekker loopen.

een brommer ketting is smaller dan een 420 ketting dacht ik.


als je hem goed opvoerd dan trek je de bussen krom na een poosje
 
oderint dum metuant
Werner 9-5-2005 12:07 Print reply

Posts: 2127
dat kopere ding in je wiel moet gewoon vast zitten daar zit je KM aandrijving namelijk op
 
MT70-nolimit 9-5-2005 12:12 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Werner

dat kopere ding in je wiel moet gewoon vast zitten daar zit je KM aandrijving namelijk op


Blaatt, dat koperen ding moet dat wormwiel aandrijven, moet dus kunnen draaien. wel ff goed kijken wat ie bedoelt werner. Als ie nu vast zit blijft dat wormwiel ook stilstaan.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 9-5-2005 12:14
 
gaat lang goed
Werner 9-5-2005 12:15 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


Blaatt, dat koperen ding moet dat wormwiel aandrijven, moet dus kunnen draaien. wel ff goed kijken wat ie bedoelt werner. Als ie nu vast zit blijft dat wormwiel ook stilstaan.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 9-5-2005 12:14


ding moet vast in je naaf zitten
 
MT70-nolimit 9-5-2005 12:29 Print reply

Posts: 4322
Ja gheghe okej, je wiel draait er omheen maar die roest moet er niet voor zorgen dat ie slipt.
 
gaat lang goed
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-5-2005 12:51 Print reply

Posts: 10835
dat koperkleurig ding (wat eigenlijk gewoon ijzerkleur moet hebben, maar goed) dat moet vast in het wiel zitten.
en of je nou wel of geen km-teller erop zet, gewoon laten zitten, want het zit toch niet in de weg
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 1483 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved