Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 afstellen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29049 - MT5 afstellen...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bloodfist 6-5-2005 21:39 Print topicpost

Posts: 1679
eeey,

ik help me buurjongen met zijn Mt5, hij had hem dus helemaal uit elkaar gekocht en zit nu weer helemaal in elkaar en hij start ...maar nu het kutte,
met volgas in hoge toeren rijd die goed, kwart gas en half gas is gewoon kut. stationair loopt die voor geen ene meter. ik denk zelf dat het valse lucht is, want als ik het contactje omdraai blijft die gewoon aanstaan. het spruitstuk past ook niet op de carburateur. maar zijn dit dus de symptonen van valse lucht?
zijn setup is:
50cc imi
16mm keihin --->sproeier 80.
en als ik de luchtschroef eigenlijk helemaal indraai rijd die nog wel het beste, met sproeier 70 komt die al helemaal niet meer vooruit. maar groter dan sproeier 80 zou niet moeten, ik heb op me eigen 50 imisnel en 16mm keihin ook een sproeier 80 en dat rijd prima en draait ook gewoon goed stationair...
maargoed, kan je dus het beste eerst ff nieuwe spruitstuk erop doen en dan goed afstellen of kan het nog meer zijn?
 
!!!Polini en carters tuned!!!

Tijzzz 6-5-2005 21:51 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist

eeey,

ik help me buurjongen met zijn Mt5, hij had hem dus helemaal uit elkaar gekocht en zit nu weer helemaal in elkaar en hij start ...maar nu het kutte,
met volgas in hoge toeren rijd die goed, kwart gas en half gas is gewoon kut. stationair loopt die voor geen ene meter. ik denk zelf dat het valse lucht is, want als ik het contactje omdraai blijft die gewoon aanstaan. het spruitstuk past ook niet op de carburateur. maar zijn dit dus de symptonen van valse lucht?
zijn setup is:
50cc imi
16mm keihin --->sproeier 80.
en als ik de luchtschroef eigenlijk helemaal indraai rijd die nog wel het beste, met sproeier 70 komt die al helemaal niet meer vooruit. maar groter dan sproeier 80 zou niet moeten, ik heb op me eigen 50 imisnel en 16mm keihin ook een sproeier 80 en dat rijd prima en draait ook gewoon goed stationair...
maargoed, kan je dus het beste eerst ff nieuwe spruitstuk erop doen en dan goed afstellen of kan het nog meer zijn?


Zou je dan valse lucht hebben ja?



 
Saknet 6-5-2005 22:03 Print reply

Posts: 10355
past de cilinder nog wel op het spruitstuk dan
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Luc 6-5-2005 22:20 Print reply

Posts: 3590
Contact uitzetten, en blijft doorgaan..

Pingelen?
 
bloodfist 7-5-2005 10:19 Print reply

Posts: 1679
nee niet pingelen, ik heb 1 keer alles helemaal dichtgepropt met rubbertjes enzo omdat het spruitstuk nog niet binnen is en toen werkte het contactslot wel...hij zuigt dus denk k ontzettend veel valse lucht aan, hij rijd ook alleen nog een beetje normaal met de luchtstelschroef helemaal in.
maar de ontsteking staat ook helemaal vervroegd, zou die niet anders moeten?
of misschien de linker krukaskering lek?
maar is het normaal als je met je vliegwiel draait, dat je dan elke draai 1 tikje hoort?
ik geloof het niet, zijn dan niet gewoon je krukaslagers naar de klote?

ja de cilinder past wel op het spruitstuk, dat is netjes dicht, alleen de carb past niet goed op het spruitstuk, een mikuni 16mm carb op een 16mm keihin spruitstuk


Dit bericht is ge-edit door bloodfist op 7-5-2005 10:20

Dit bericht is ge-edit door bloodfist op 7-5-2005 10:22
 
!!!Polini en carters tuned!!!
wildboy-michael 7-5-2005 10:22 Print reply

Posts: 986
koop eerst eens een 16 mm mikuni spruitstuk.anders rijdt ie voor geen meter nee.

 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
bloodfist 7-5-2005 10:25 Print reply

Posts: 1679
maar is het normaal als je met je vliegwiel draait, dat je dan elke draai 1 tikje hoort?
ik geloof het niet, zijn dan niet gewoon je krukaslagers naar de klote?
 
!!!Polini en carters tuned!!!
bloodfist 7-5-2005 11:05 Print reply

Posts: 1679
sorry or, maar kan iemand ff helpen ?
 
!!!Polini en carters tuned!!!
S1lv3r 7-5-2005 11:06 Print reply

Posts: 5213
ik wil wel helpen:

komt de zuiger niet tegen de kop?
 
Johnny B 7-5-2005 11:24 Print reply

Posts: 8381
ja een kopneuker
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
bloodfist 7-5-2005 11:53 Print reply

Posts: 1679
dat zou idd ook wel kunnen ja, ik zal ff kijken zometeen
 
!!!Polini en carters tuned!!!
L2R-R2L 7-5-2005 12:03 Print reply

Posts: 1553
spelling Big end? (Dan weet je cker dat die lagers verrot zijn)
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
bloodfist 7-5-2005 12:24 Print reply

Posts: 1679
nou zoals het in de FAQ staat zou het nooit de big end kunnen zijn
 
!!!Polini en carters tuned!!!
Tuning_Centre_Tax 7-5-2005 13:14 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: michaelmt5

koop eerst eens een 16 mm mikuni spruitstuk.anders rijdt ie voor geen meter nee.



Waarom mikuni spruitstuk? Warom geen keihin?
 
Nsr onderdelen te koop!!!! Inbox voor meer info.
Splendid 7-5-2005 13:49 Print reply

Posts: 8421
er bestaat zoiets als een "valse lucht FAQ"..kijk daar eerst maar es
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
onraad 7-5-2005 13:56 Print reply
Posts: 593
Is je ontsteking in orde? Want als ie enkel deftig loopt op hoge toeren kan het zijn dat je contactjes vuil zijn op je ontsteking. Effe opschuren dan.
 

Dit topic is 3275 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved