Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blokje (laten) reviseren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #29029 - blokje (laten) reviseren?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sushi 6-5-2005 10:34 Print topicpost

Posts: 43
is het interessant om een oud blokje een keer volledig te laten reviseren voor je het monteerd?
(waarschijnlijk wel zeker..)
wat wordt er dan juist gedaan? welke voordelen? welke prijs? is reviseren eigenlijk het zelfde als het blokje kuisen?

(een blokje met 2 automatische versnellingen, 50cc)



Dit bericht is ge-edit door sushi op 6-5-2005 12:04
 

Tijzzz 6-5-2005 13:09 Print reply

Posts: 4215
Reviseren is het vervangen van versleten onderdelen en het vervangen van lagers, keerringen en pakkingen.
 
Apriliars105 6-5-2005 13:25 Print reply

Posts: 6111
Moet je gewoon zelf doen, is niet zo heel moeilijk... Blok gewoon weer zo in elkaar zetten hoe het was en de lagers, keerringen en pakkingen vervangen...

Als je het laat doen ben je waarschijnlijk heeeeel erg veel geld kwijt
 
As finishing touch, God created the Dutch
Lykantroop 6-5-2005 14:22 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Moet je gewoon zelf doen, is niet zo heel moeilijk... Blok gewoon weer zo in elkaar zetten hoe het was en de lagers, keerringen en pakkingen vervangen...

Als je het laat doen ben je waarschijnlijk heeeeel erg veel geld kwijt


of je laat het doen door iemand die ervaring heeft, iemand van bf bijvoorbeeld
 
mangoo 6-5-2005 14:29 Print reply

Posts: 743
ik durfde het ook nooit maar jah, ik ben d'r aan begonnen en het was achteraf toch makkelijker dan dat ik altijd had gedacht om een blokkie te reviseren
 
shibby 6-5-2005 14:33 Print reply

Posts: 770
zelf doen kost je afhankelijk van wat je allemaal wilt vervangen rond de 50-60 euro. Enkel de krukaslagers, keeringen en pakkingen = 30 euro ofzo.
 
m_a_r_c_o 6-5-2005 14:37 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shibby

zelf doen kost je afhankelijk van wat je allemaal wilt vervangen rond de 50-60 euro. Enkel de krukaslagers, keeringen en pakkingen = 30 euro ofzo.


als je het laat doen (door een winkel) ben je maar zo 200 of meer kwijt
 
Seat Leon 20vt
shibby 6-5-2005 14:40 Print reply

Posts: 770
jep, ik had het ooit eens gevraagd aan Honda Messkens (Belgie); ze vroegen voor een complete revisie (alle lagers dan wel, maar tog) 500 euro
 
sushi 6-5-2005 14:58 Print reply

Posts: 43

amai...
mss dat iemand van het BF het inderdaad kan doen...

heb je der eigelijk lang werk aan???

Dit bericht is ge-edit door sushi op 6-5-2005 14:59
 
sushi 6-5-2005 15:54 Print reply

Posts: 43
nu hoor ik hier dat dit echt interessant is zolang het blokje goed werkt...???
 
Mitchell17 6-5-2005 15:57 Print reply

Posts: 556
idd als et geen gekke geluidjes maakt
 
Bascross 6-5-2005 15:57 Print reply

Posts: 4416
als er geen speling op de lagers zit niet echt nee.
 
scooter beunhaas
Prodigital 6-5-2005 16:10 Print reply

Posts: 728
Pff, reviseren. Om het te doen niet echt zo meilijk, wel wat speciale truken moeten doen voor het gedaan te krijgen (hefboom syteem voor carterhelften te splitsen, geimproviseerde krukas-stop...).
Maar na mijn revisie is het toch nooit als daarvoor geweest. Olielekken die onvindbaar waren en dan een week geleden is er gewoon weer exact hetzelfde gebeurd, krukaslager kapot na 300 km ofzo.
Heb wss gewoon pech gehad met kromme krukas of iets dergelijk, maar toch.
 
sushi 6-5-2005 16:14 Print reply

Posts: 43
hm...
niet zo moelijk... weet nog niet eens hoe een krukas eruit ziet
moest ek da allemaal weten.. kzou hier niet zijn!!
 
Prodigital 6-5-2005 16:27 Print reply

Posts: 728
Koop een werkplaats handboek, daar staat het soms in (bij mijn Haynes' maNual voor Honda MT/B alleszins wel.)
En laat iemand je helpen die er wat van kan. Bij mij bvb opa die burgerlijk ingenieur is.
 
PRO TUNING 6-5-2005 17:46 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital

Pff, reviseren. Om het te doen niet echt zo meilijk, wel wat speciale truken moeten doen voor het gedaan te krijgen (hefboom syteem voor carterhelften te splitsen, geimproviseerde krukas-stop...).
Maar na mijn revisie is het toch nooit als daarvoor geweest. Olielekken die onvindbaar waren en dan een week geleden is er gewoon weer exact hetzelfde gebeurd, krukaslager kapot na 300 km ofzo.
Heb wss gewoon pech gehad met kromme krukas of iets dergelijk, maar toch.


Als je blok bij een vakman wordt gereviseerd, wordt gecontroleerd of de krukas, versnellingsbakassen etc. krom zijn.
 

Dit topic is 1413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved