Tijzzz |
6-5-2005 13:09 |
Posts: 4215 |
Reviseren is het vervangen van versleten onderdelen en het vervangen van lagers, keerringen en pakkingen.
|
|
|
|
Apriliars105 |
6-5-2005 13:25 |
Posts: 6111 |
Moet je gewoon zelf doen, is niet zo heel moeilijk... Blok gewoon weer zo in elkaar zetten hoe het was en de lagers, keerringen en pakkingen vervangen...
Als je het laat doen ben je waarschijnlijk heeeeel erg veel geld kwijt
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Lykantroop |
6-5-2005 14:22 |
Posts: 4754 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
Moet je gewoon zelf doen, is niet zo heel moeilijk... Blok gewoon weer zo in elkaar zetten hoe het was en de lagers, keerringen en pakkingen vervangen...
Als je het laat doen ben je waarschijnlijk heeeeel erg veel geld kwijt
of je laat het doen door iemand die ervaring heeft, iemand van bf bijvoorbeeld
|
|
|
|
mangoo |
6-5-2005 14:29 |
Posts: 743 |
ik durfde het ook nooit maar jah, ik ben d'r aan begonnen en het was achteraf toch makkelijker dan dat ik altijd had gedacht om een blokkie te reviseren
|
|
|
|
shibby |
6-5-2005 14:33 |
Posts: 770 |
zelf doen kost je afhankelijk van wat je allemaal wilt vervangen rond de 50-60 euro. Enkel de krukaslagers, keeringen en pakkingen = 30 euro ofzo.
|
|
|
|
m_a_r_c_o |
6-5-2005 14:37 |
Posts: 6443 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shibby
zelf doen kost je afhankelijk van wat je allemaal wilt vervangen rond de 50-60 euro. Enkel de krukaslagers, keeringen en pakkingen = 30 euro ofzo.
als je het laat doen (door een winkel) ben je maar zo 200 of meer kwijt
|
|
Seat Leon 20vt |
|
shibby |
6-5-2005 14:40 |
Posts: 770 |
jep, ik had het ooit eens gevraagd aan Honda Messkens (Belgie); ze vroegen voor een complete revisie (alle lagers dan wel, maar tog) 500 euro
|
|
|
|
sushi |
6-5-2005 14:58 |
Posts: 43 |
amai...
mss dat iemand van het BF het inderdaad kan doen...
heb je der eigelijk lang werk aan???
Dit bericht is ge-edit door sushi op 6-5-2005 14:59
|
|
|
|
sushi |
6-5-2005 15:54 |
Posts: 43 |
nu hoor ik hier dat dit echt interessant is zolang het blokje goed werkt...???
|
|
|
|
Mitchell17 |
6-5-2005 15:57 |
Posts: 556 |
idd als et geen gekke geluidjes maakt
|
|
|
|
Bascross |
6-5-2005 15:57 |
Posts: 4416 |
als er geen speling op de lagers zit niet echt nee.
|
|
scooter beunhaas |
|
Prodigital |
6-5-2005 16:10 |
Posts: 728 |
Pff, reviseren. Om het te doen niet echt zo meilijk, wel wat speciale truken moeten doen voor het gedaan te krijgen (hefboom syteem voor carterhelften te splitsen, geimproviseerde krukas-stop...).
Maar na mijn revisie is het toch nooit als daarvoor geweest. Olielekken die onvindbaar waren en dan een week geleden is er gewoon weer exact hetzelfde gebeurd, krukaslager kapot na 300 km ofzo.
Heb wss gewoon pech gehad met kromme krukas of iets dergelijk, maar toch.
|
|
|
|
sushi |
6-5-2005 16:14 |
Posts: 43 |
hm...
niet zo moelijk... weet nog niet eens hoe een krukas eruit ziet
moest ek da allemaal weten.. kzou hier niet zijn!!
|
|
|
|
Prodigital |
6-5-2005 16:27 |
Posts: 728 |
Koop een werkplaats handboek, daar staat het soms in (bij mijn Haynes' maNual voor Honda MT/B alleszins wel.)
En laat iemand je helpen die er wat van kan. Bij mij bvb opa die burgerlijk ingenieur is.
|
|
|
|
PRO TUNING |
6-5-2005 17:46 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB-Prodigital
Pff, reviseren. Om het te doen niet echt zo meilijk, wel wat speciale truken moeten doen voor het gedaan te krijgen (hefboom syteem voor carterhelften te splitsen, geimproviseerde krukas-stop...).
Maar na mijn revisie is het toch nooit als daarvoor geweest. Olielekken die onvindbaar waren en dan een week geleden is er gewoon weer exact hetzelfde gebeurd, krukaslager kapot na 300 km ofzo.
Heb wss gewoon pech gehad met kromme krukas of iets dergelijk, maar toch.
Als je blok bij een vakman wordt gereviseerd, wordt gecontroleerd of de krukas, versnellingsbakassen etc. krom zijn.
|
|
|
|