Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hoezo mazzel?? (deel XXVIII)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2902 - Hoezo mazzel?? (deel XXVIII)
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wie het weet mag het zegg... 12-2-02?23:37 Print reply
Posts: 305
Quote:
Originally posted by: $tranger?

Zag je ook echt een bank staan? Die stond er dus vanochtend echt niet!!


nee geen bank gezien...

Quote:
Hmm 23 keer aangehouden dus dat in amsterdam wonen betekend wel dat je vaak wordt aangehouden.


dat is onzin, want ik woon dus ook gewoon in amsterdam en ik ben echt hooguit 3 keer aangehouden...valt dus wel mee
 
ik kan helemaal niet zingen, ik kan alleen maar krassen
Tsx Ragger 14-2-02?01:02 Print reply
Posts: 18
K*t zooi vorige week aangehouden !SCHUIN VOOR ME HUIS!!brommerplaatje was eraf gevalen blijkbaar (wist ik niet)die wouten stappen uit de auto en die agent telt de koelribbe en hij zegt :"wa ligt erop?70snel?50snel??k zei dat gewoon 50cc was.Hij :"hoe hard rijd ie,ik zie:?rigineel ,ongeveer 50dus met de wind mee"Nou ik moest toch op de rollerbank :(.Ze waren helemaal geen controle aan het houden of zo.maarja
Nou in de 1e versnelling ging die dus al tegen de 0,5 en da metertje sprong iedere keer heel hoog,(tegen de 2 of zo) met overschakelen(raar ,die die eerst niet ,bij de vorige rollerbank controle)uiteindelijk kwam ie op 1,5Kw terecht!En die wout die seinde toen ie in de 5 zat ook nog tegen die wout die op me brommer zat van stop maar ,tis wel genoeg.K*tzooi!met 50ccsnel ,gianelli uitlaat,16mm carb. en ORIginele vertanding (12:52)
Hoppa,boete van 86EURO (200piek)
Mijn brommer rijd maar 75-80(85 op n gilera Gsm teller ),en normaal meer een rollerbank 10km/uur langzamer ofzow.Ik heb dus sinds vorig jaar maart geen wout meer gezien(toen moest ik ook op de rolelrbank maar toen was ie origineel=0,55kw"en toen ree ie 55-60 maar ze reden de 5 ook niet uit toen)Die agent vroeg van :"wat heb je er allemaal aan gedaan?"ik zo:?w ouwe uitlaat was kapot en toen heb k een nieuwe gekocht en toen ree ie harder(bulshit,k had wel net n nieuwe uitlaat erop liggen voor 3 dagen pas maar de ouwe ree net zo hard hehe).Ze keken voor de rest nerges naar ik kreeg ook geen waarschuwing.Het langzamer laten lopen moest ik zelf maar doe nals ik geen hoge boetes wilde,toen nog die praat over onverzekerd,blabla.
Ik vroeg nog of het zin had voor de rollerbank als ik er een groter achtertandwiel op zou zetten,omdat ie dan langzamer rijd maar harder optrekt,die wout zei zo van,nee da heeft geen zin want wij meten in Kw en dan telt ie gewoon het harde optrekken hetzelfde als een hoge top.Dus je kon 90 en langzaam optrekken of bijv 60 en superhard optrekken.Ook zeiden die #@$ dat ze me nu voortaan iedere keer als ze me zagen aan gingen houden ,om te kijken of ik dan nog steeds zoveel vermogen heb.
Zou ik zwaar kunnen aantekenen op de bekeuring?

Nouja ik had er net 3 dagen een berg nieuw spul onder liggen,maar i kdenk da k em ga verkopen,zit erover te denken om alvast een motor te kopen en die al op te knappen voor over n jaartje als k 18 ben.Of een crossmotor en dan iedere zondag ding op de trailer en na de crossbaan.


[This message is edited by Tsx Ragger on 14-2-02 01:23]
 
-Suzuki Ts50x-Crossbanden voor&achter-50ccsnel(lichtgetuned)-Opgehoogd voor&achter-Ontsteking vervroegd-tandwielverhouding 12:52-16mm carb.-aangepaste luchtfilter-Sproeier 120 (Mikuni)-80km/uur
Woeter 14-2-02?01:28 Print reply

Posts: 2832
Jonge ik heb je toch al verteld dat je in de 1e versnelling nooit 0,5 KW kan halen, ja misschien met de allerzwaarste vertanding. Ze meten gewoon de snelheid, en je kan nooit 45 km/h rijden in de 1, hoogstens 20 km/h.
En als het wel echte KW's zouden zijn dan zouden ze jou vernsellingsbakverhouding moeten weten en je tandwielen en de omtrek van je wiel enz.. en dan zou ie in iedere versnelling even veel moeten aangeven
 
Tsx Ragger 14-2-02?01:37 Print reply
Posts: 18
OH nou dan zal het 0,4 of 0,3 geweest zijn want 5x 0,3 = 1,5Kw
Kon het niet goed zien,metertje sprong nogal!wouten lieten lekker de koppeling schieten de hele tijd,en maar gasse.
 
-Suzuki Ts50x-Crossbanden voor&achter-50ccsnel(lichtgetuned)-Opgehoogd voor&achter-Ontsteking vervroegd-tandwielverhouding 12:52-16mm carb.-aangepaste luchtfilter-Sproeier 120 (Mikuni)-80km/uur
Junkie XR 14-2-02?09:59 Print reply

Posts: 5753
Weet niet of het auto gastjes waren, maar ik zou d'r lekker voor wegboeken als ze zouden zeggen dat ze je iedere keer pakken, weet niet of je bij jou in de buurt fietspaaltjes heb, maar daar moet je gewoon tussendoor boeken dan. En dan gauw in de garage zetten ofzo. Laat ze dan nog maar eens bewijzen dat jij het was. Moeten ze je natuurlijk niet je garage in zien rijden.

Mijn volgende strategie voor als ik nog eens een rollerbankie zie is:
afstappen, stuurslot, winkel in, jas uit en helm af, die daar achter laten of vragen of ze er even op willen passen en dan naar buiten lopen. Die wout herkent je dan toch niet meer, en je brommer mogen ze niet zomaar meenemen. Tada. Moet je alleen niet te verdacht dicht bij je brommer gaan staan, duh!!



Wil niet opscheppen hoor, maar mijn Mito haalt dus de 45/50 km per uur in z'n 1, lijkt me dus sterk als een MT'tje dit nadoet. Of je moet zo'n zware vertanding hebben dat je alleen in z'n 1 en 2 kan rijden

[This message is edited by $tranger on 14-2-02 10:08]
 
Sneks 14-2-02?10:59 Print reply
Posts: 2499
ik rijd met m'n nsr (tw 16-38) ook 40 in z'n 1 op 11.000 toeren
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Broske 14-2-02?11:36 Print reply
Posts: 532
mn nsr loopt dus echt wel 45 in zn 1 he....en met andere vertanding ree hij 50 in zn 1, maar dan trok hij de laatste versnelling nie hard genoeg meer von ik...
 
wepp
wie het weet mag het zegg... 14-2-02?14:51 Print reply
Posts: 305
Quote:
Originally posted by: Tsx Ragger?

Zou ik zwaar kunnen aantekenen op de bekeuring?



[This message is edited by Tsx Ragger on 14-2-02 01:23]


nou, zwaar aantekenen heeft niet zoveel zin, je zou wel een bezwaar ertegen kunnen aantekenen
 
ik kan helemaal niet zingen, ik kan alleen maar krassen
-Michiel RS- 14-2-02?18:44 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

ik rijd met m'n nsr (tw 16-38) ook 40 in z'n 1 op 11.000 toeren


Dan heb jij waarschijnlijk een 4 bak ??

Mijn mb haalt dat volgens mij ook wel, is wel cool, maar het trekt echt lastig op!! veelste veel met je koppeling vriemelen.

Een tsx heeft een hele korte 1 en een 5 bak, dus dan lijkt mij 50km/uur in z'n 1 haast onmogelijk inderdaad.
 
Sneks 14-2-02?19:51 Print reply
Posts: 2499
heb idd vierbak :p , wil wel een zesbak, maar effe geen geld ervoor. Volgens mij lukt het bijna niet om met een vierbak harder te gaan als 115
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 14-2-02?21:33 Print reply
Posts: 4082
yup, die nsr (brommert) van mij rijdt ook wel 50 in z'n 1, alleen dan draait ie wel overtoeren
 
frankarnhe 14-2-02?22:23 Print reply
Posts: 1213
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

heb idd vierbak :p , wil wel een zesbak, maar effe geen geld ervoor. Volgens mij lukt het bijna niet om met een vierbak harder te gaan als 115


Volgens mij lukt dat wel. Als je een goede 70cc met 24mm, zware vertanding en techno uitlaat hebt moet je wel 120 kunnen op nsr teller. Zou dan zo'n beetje 110-115 digi zijn denk ik.
 
ids_ 14-2-02?22:47 Print reply
Posts: 423
ik heb ook een 24 mm op mijn 70cc (MT) maar hoort de gas er boven uit te komen > ? 5mm ??? en welke sproeier moet er in
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
Sneks 14-2-02?22:47 Print reply
Posts: 2499
Met 24 mm zou het mischien moeten kunnen. Maar het probleem is dat bij snelle cilinders de powerband altijd zo smal wordt waardoor je dus (om te toppen) hem echt in iedere versnelling tot max. toerental moet doortrekken om de top te halen. Wat dus totaal niet relaxt rijd.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved