Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - tis weer mis en ik weet weer niet wat het is

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #29006 - tis weer mis en ik weet weer niet w...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brambo 5-5-2005 14:35 Print topicpost
Posts: 28
ik heb nu al heel wat uren aan die kut bedrading besteed maar het is weer tevergeefs.
ik had het gemaakt en alles werkte goed op het achterlicht na maarja boeide mij niet echt ik was al lang blij. daarna heb ik weer aan de brommer lopen knutselen andere carb. en ketting en nog wat dingen die niets met de bedrading te maken hebben en toch is het nu weer goed mis.
mijn zekering brand al door als ik hem nog uit heb staan ik snap er echt niets van hoe dit nou ineens is gekomen.
weet iemand misschien welke werstand ik moet meten tussen de + en de massa als de brommer nog niet aan staat? of weet er iemand was er mis kan zijn?
(ohja ik heb een MTX)
 

MasterM 6-5-2005 14:55 Print reply

Posts: 912
Ergens kortsluiting op de + die uit je accu komt, en dit al voordat die + bij je contactslot komt. Kan dus maar 1 stuk draad zijn dat je na moet kijken. Lijkt mij logischt dat dit het is, en anders zou kunnen dat je contactslot kaduuk is, dan heb je probleem. Zou het anders ook niet weten.
 
ploe 6-5-2005 21:26 Print reply

Posts: 635
weerstand is 0 ohm
dan moet je de componenten loskoppelen en dan kan je pas meten
 
www.placeonearth.nl
brambo 11-5-2005 13:52 Print reply
Posts: 28
die rooie draad dacht ik ook maar daar is niets mis mee. ook het contactslot heb ik door gemeten en dat werkt ook gewoon.
Die roode draad gaat dan alleen nog door de gelijkrichter maak ik weet niet hoe ik moet kijken of die kapot is.

ploe ik snap niet helemaal wat je bedoeld, wat moet ik los koppelen en 0 ohm lijk me ook onlogisch
als ik zo meet als ie rijklaar is is de weerstand 5.23 kOhm (hetzelfde als de gelijkrichter) en als ik de gelijkrichter los haal dan is het oneindig Ohm (dan haal ik dus gewoon de roode draad los) en als ik die kabeltjes die in het vliegwiel gaan eruit haal dan is het ook oneindig Ohm (nu haal ik dus de groene draag los)
 
brambo 11-5-2005 15:19 Print reply
Posts: 28
oh ik denk dat ik het heb gevonden, kan het zo zijn dat de accu de + en - omwisseld? of is ge gelijkrichter verkeerd aangesloten? want als ik de rode draad(+) op de - aansluit en de groene op de + dan brand ie niet door.
weet iemand mij misschien te vertellen welke van deze 2 het is. alsvast bedankt.

 
Saknet 11-5-2005 15:21 Print reply

Posts: 10355
zwart is toch altijd min en rood plus :S
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ploe 12-5-2005 20:37 Print reply

Posts: 635
dat komt door de diode in de gelijkrichter
die laat de stroom maar door een kan door
er zit gewoon ergens botte sluiting
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved