Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - peugeot 102

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28979 - peugeot 102
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the fireman 4-5-2005 17:13 Print topicpost
Posts: 4
die heeft mijn zoontje gekregen nu heb ik die helemaal schoon gemaakt wat ik nu wil weten hoeveer de contact punten uit elkaar moeten staan ik dacht zelf 40 honderste
hij start wel maar als je weg wil rijden valt hij uit .

wie o wie helpt mij
 

jona 4-5-2005 22:15 Print reply
Posts: 404
0.4 is goed
 
m_a_r_c_o 4-5-2005 22:31 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the fireman

die heeft mijn zoontje gekregen nu heb ik die helemaal schoon gemaakt wat ik nu wil weten hoeveer de contact punten uit elkaar moeten staan ik dacht zelf 40 honderste
hij start wel maar als je weg wil rijden valt hij uit .

wie o wie helpt mij


waarschijnlijk is het zo dat je er een andere sproeier in moet doen (een grotere denk ik), want dat uit gaan kan ook aan de afstelling liggen.
 
Seat Leon 20vt
the fireman 5-5-2005 15:57 Print reply
Posts: 4
je moet de punten toch in stellen wanneer de zuiger op zijn hoogste stand staat
 
xander_cage 5-5-2005 16:07 Print reply

Posts: 198
0.4mm is goed en je moet zorgen dat de de contactpunten open gaan een paar mm voor de zuiger in het bovenste dode punt staat!!!! (voorontsteking) Dit staat normaal in het handboek bij de brommer maar ik veronderstel dat je die niet hebt dus:

hoe trager de motor is (hoe trager hij draaid) hoe minder vooronsteking (en omgekeerd)

Ik schat bij jou peugeot 102 dat het ongeveer 3mm zal zijn (maar vraag het nog eens rond)

bey
scc6
 
tuning f(4)ever
xander_cage 5-5-2005 16:09 Print reply

Posts: 198
btw:

Kijk niet of de punten open gaan maar meet dat met een meettoestel. (ene klem up ene cont van contactpunt, andere op andere klem) en dan verdraaien tot je ziet dat er geen weerstand meer is. En zorgen dat dit precies gebeurt een paar mm voor het B.D.P
Je moet dus 2 dingen instellen:
-de grote van de opening tussen de contactpunten
-de vooronsteking in mm
 
tuning f(4)ever
xander_cage 5-5-2005 16:10 Print reply

Posts: 198
zal geen 3mm voortonsteking zijn maar eerder 2
 
tuning f(4)ever
DerBolle 5-5-2005 16:30 Print reply

Posts: 158
nooit van editte ghoord xander
 
the fireman 5-5-2005 18:38 Print reply
Posts: 4
oke ga ik proberen .

maar als ik hem nu start ploft hij via het luchtfilter en dat is volgens mij ook nuet goed toch.
 
Ed Honda CB50J 5-5-2005 18:56 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the fireman

oke ga ik proberen .

maar als ik hem nu start ploft hij via het luchtfilter en dat is volgens mij ook nuet goed toch.


Vervang meteen de bougie voor een nieuwe, kan je soms een hoop gekloot schelen, en zo'n grote investering is een bougie niet...

Ploffen wijst er eigenlijk altijd op dat er iets mis is met de ontsteking...
Of je zuigerveren zijn versleten, nog genoeg compressie ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
the fireman 5-5-2005 20:29 Print reply
Posts: 4
de bougie is vernieuwd

en ja compressie genoeg
 
xander_cage 5-5-2005 21:52 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerBolle

nooit van editte ghoord xander


srry, nieuw hier, zal voor volgende keer zijn
 
tuning f(4)ever
xander_cage 5-5-2005 21:56 Print reply

Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the fireman

oke ga ik proberen .

maar als ik hem nu start ploft hij via het luchtfilter en dat is volgens mij ook nuet goed toch.


Als hij ploft via de luchtfilter kan het er op wijzen dat de onsteking te vroeg staat, (de inlaatpoort is nog niet afgesloten door de zuiger en er volgt al een onsteking) dus je moet later ontsteken, is inderdaad wel een klote werkje. Anders kan je proberen met 1mm vooronsteking? (vind ik wel weinig, maar heb zelf nog geen peugeot 102 gehad)
 
tuning f(4)ever

Dit topic is 3053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved