Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen na poortmap?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 727 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28972 - Tunen na poortmap?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 4-5-2005 21:08 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

1 vraag
waarom make jullie die berekening
terwijl vroeger ze het gewoon uit vijlde zonder probleme met berekeninge
op t gevoel is toch ok goed zat
of licht da nou aan mij ???


vroegur mixten djs door stukjes tape aan elkaar te plakken.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Kietel Tuning 4-5-2005 21:09 Print reply

Posts: 863
ja formules zijn natuurlijk altijd beter. dan iets op het oog tekenen.
 
Mitchell17 4-5-2005 21:09 Print reply

Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]



wa lul jij nou weer
je haalt de cinlinder der af
haalt je zuiger der keer doorheen
kijkt wat er af kan
en vijle
en als da beun haas is
hebbe er vroeger heel erg veel gebeunt

zo ging dat dus echt niet .... geloof me
 
NX 125 4-5-2005 21:09 Print reply

Posts: 987
hoeveel neem jij dan op je gevoel af
2mm

(wilk ijg wel eens weten)
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
zundappchefke 4-5-2005 21:10 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

IDd, maar moet ik de uitkomsten hebben via de formules of via de tekeningen? Ik neem aan van de formules... want het scheelt nogal:

Tekeningen:
Uitlaatpoorttiming: 180
Spoelpoorttiming: 128
Blowdown: 26


Maar via de formule:
Uitlaatpoorttiming: 183,579
Spoelpoorttiming: 114,98
Blowdown: 34,299






geen idee waar je het over hebt maar als je zelf maar weet waar je t over hebt
 
verhuist maar blijft het zelfde
zundappchefke 4-5-2005 21:12 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125

hoeveel neem jij dan op je gevoel af
2mm

(wilk ijg wel eens weten)


zuiger der door heen hale
effe kijke hoeveel der af kan
en daar 0.7 mm bove blijve

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

ja formules zijn natuurlijk altijd beter. dan iets op het oog tekenen.


en idd berekeningen zal wel naukeurigger zijn
maaar beun manier heeft het toch best lang zeer goed gedaan
 
verhuist maar blijft het zelfde
mcdronkz 4-5-2005 21:12 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]


geen idee waar je het over hebt maar als je zelf maar weet waar je t over hebt


ik stel voor dat je beter niks zegt, ipv dit soort onzin?

ga je eens verdiepen in 2-takt tuning en post dan eindelijk iets nuttigs in dit topic
 
Kietel Tuning 4-5-2005 21:13 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]



wa lul jij nou weer
je haalt de cinlinder der af
haalt je zuiger der keer doorheen
kijkt wat er af kan
en vijle
en als da beun haas is
hebbe er vroeger heel erg veel gebeunt



ja je kan wel wat zitten vijlen in je cilinder. maar je weet helemaal niet wat je doet. het zelfde als er hier mensen zijn die vragen als ik mijn uitlaat poort 2 mm omhoog vijl gaat die dan harder.maar dan zijn er bijv. andere dingen waar je rekening mee moet houden als je de spoelers niet omhoog brengt krijg je weer een hele korte powerband. enz. en ik vind je wel heel goed als je in 1x kunt zien door alleen maar een zuiger door je cilinder te halen wat er allemaal veranderdt kan worden. dan hebben ze geen berekeningen en software en noem maar op meer nodig. alleen jouw nog maar.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 4-5-2005 21:15
 
chineesboer 4-5-2005 21:14 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]


geen idee waar je het over hebt maar als je zelf maar weet waar je t over hebt


waarom reageer je dan?

/Ik weet best waar ik het over heb.. Wilde graag ff meningen horen over welke beter zou kloppen, maar denk dat die van de formules beter klopt, 50 imi is immers hoogtoerig

edit:
Spoelpoortjes wat omhoog halen om hem wat laagtoeriger te maken? Ik wil gewoon eens wat proberen


Dit bericht is ge-edit door chineesboer op 4-5-2005 21:15
 
zundappchefke 4-5-2005 21:14 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


ik stel voor dat je beter niks zegt, ipv dit soort onzin?

ga je eens verdiepen in 2-takt tuning en post dan eindelijk iets nuttigs in dit topic



beter voorstel bemoei me gewoon nie met die berekeninge
en als ik ooit iets wil tune doe ik t op mijn beun manier
goed plan

en zal de topics bietje door leze
kom ik der vanzelf keer achter
en weet wa 2 takt in houd bdw
 
verhuist maar blijft het zelfde
Kietel Tuning 4-5-2005 21:16 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]



beter voorstel bemoei me gewoon nie met die berekeninge
en als ik ooit iets wil tune doe ik t op mijn beun manier
goed plan

en zal de topics bietje door leze
kom ik der vanzelf keer achter
en weet wa 2 takt in houd bdw




 
zundappchefke 4-5-2005 21:16 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

[...]



ja je kan wel wat zitten vijlen in je cilinder. maar je weet helemaal niet wat je doet. het zelfde als er hier mensen zijn die vragen als ik mijn uitlaat poort 2 mm omhoog vijl gaat die dan harder.maar dan zijn er bijv. andere dingen waar je rekening mee moet houden als je de spoelers niet omhoog brengt krijg je weer een hele korte powerband. enz. en ik vind je wel heel goed als je in 1x kunt zien door alleen maar een zuiger door je cilinder te halen wat er allemaal veranderdt kan worden. dan hebben ze geen berekeningen en software en noem maar op meer nodig. alleen jouw nog maar.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 4-5-2005 21:15



toch handig
als je weet wat je doet of nie beetje technies moete ook wel aangelegt zijn
en gewoon goed kijke waar je me bezig bent
en poort egt breder make
doe ik nie
aleen wat onder of boven in
of blinde spoelgate



edit: kap met di topic
maak jullie toch niks wijs over hoe ik het doe

Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 4-5-2005 21:17
 
verhuist maar blijft het zelfde
Kietel Tuning 4-5-2005 21:18 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]



toch handig
als je weet wat je doet of nie beetje technies moete ook wel aangelegt zijn
en gewoon goed kijke waar je me bezig bent
en poort egt breder make
doe ik nie
aleen wat onder of boven in
of blinde spoelgate


jep onder aan de poorten gaan vijlen. goedzo zal hard gaan die brommers van jou
 
chineesboer 4-5-2005 21:18 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke



edit: kap met di topic
maak jullie toch niks wijs over hoe ik het doe

Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 4-5-2005 21:17


willen we ook niet dat je dat doet.

Maarre mn spoelers eens wat omhoog halen? En daarna uitlaatpoort nog een klein beetje?
 
Mitchell17 4-5-2005 21:19 Print reply

Posts: 556
je ken em beter breder maken als de timing aanpasse hoor o/
 

Dit topic is 2751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved