Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen na poortmap?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28972 - Tunen na poortmap?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chineesboer 4-5-2005 16:05 Print reply

Posts: 3676
Nu snap ik zowiezo al meer van uitlaatpoort bewerken.
Maar de spoelpoorten kun je ook nog bewerken toch?
Hoe gaat dat dan? Want in deze 50 imi zijn de spoelpoorten heel slecht afgewerkt.
 
Kietel Tuning 4-5-2005 16:14 Print reply

Posts: 863
Nou misschien aan de onderkant bij het hemd de spijltjes een beetje scherper maken, en kijken dat ze een goede aansluiting hebben op het carter. ook met de pakking ff opletten.en de kanalen nog iets egaliseren. maar aan de hoogte en "spoelrichting" hoe je dat ook noemt kom je met een gewoone dremel toch niet bij. moet je al speciaal feesjes hebben.




de timing van die poorten kun je wel omhoog of omlaag door extra voetpakking of juist niet en dan kun je boven nog iets van de cilinder afdraaien. of je cilinderkop opmaat draaien.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 4-5-2005 16:17
 
chineesboer 4-5-2005 16:17 Print reply

Posts: 3676
ok

Nou dan zal ik maar eens aan de slag.. eerst een dremelsetje kopen, iemand tips?

Enne hoe lang duurt het meestal voordat je de uitlaatpoort volledig bewerkt hebt?
 
S1lv3r 4-5-2005 16:20 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

ok

Nou dan zal ik maar eens aan de slag.. eerst een dremelsetje kopen, iemand tips?

Enne hoe lang duurt het meestal voordat je de uitlaatpoort volledig bewerkt hebt?


als je het goeie gereedschap hebt kan het niet lang duren dunkt mij
 
chineesboer 4-5-2005 20:41 Print reply

Posts: 3676
met het berekenen via het tekenen kwam ik uit op:
Uitlaatpoorttiming: 180
Spoelpoorttiming: 128
Blowdown: 26


Maar via de formule:
R 20,7
L 82.2
C 1,7
E 24.4
kom ik uit op 183,579 als uitlaatpoorttiming

En de spoelpoorttiming:
R 20,7
L 82.2
C 1,7
E 35.4

114,98 via de formule


En dan wordt mn blowdown: 34,299

Dus dat is een heel groot verschil.. welke moet ik hebben?



 
zundappchefke 4-5-2005 21:01 Print reply

Posts: 1715
1 vraag
waarom make jullie die berekening
terwijl vroeger ze het gewoon uit vijlde zonder probleme met berekeninge
op t gevoel is toch ok goed zat
of licht da nou aan mij ???

 
verhuist maar blijft het zelfde
Mitchell17 4-5-2005 21:01 Print reply

Posts: 556
licht aan jou
 
mulder 4-5-2005 21:02 Print reply

Posts: 13701
nee, het ligt aan jou
toch?
 
chineesboer 4-5-2005 21:02 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

1 vraag
waarom make jullie die berekening
terwijl vroeger ze het gewoon uit vijlde zonder probleme met berekeninge
op t gevoel is toch ok goed zat
of licht da nou aan mij ???



waarom zou iedereen het dan niet doen??
Enne je kunt ook teveel wegvijlen.

 
zundappchefke 4-5-2005 21:03 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

licht aan jou



vertel wat bij mijn zundapp kan kan toch ook gewoon bij jullie cilinders
en als dat niet zo is waarom wel niet


he chineesboer nie zo bij de hand over 4 T s en kan wat verkeert spelde

Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 4-5-2005 21:05
 
verhuist maar blijft het zelfde
chineesboer 4-5-2005 21:03 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]



vertel wa bij mijn zundapp kan kna toch ook gewoon bij jullie cilinders
en als da nie zo is waarom wel nie


NL spreken in mijn topic svp
 
Mitchell17 4-5-2005 21:04 Print reply

Posts: 556
er zijn bepaalde std regeltjes maak een poort nie breder als 65% van je boring ander is de kans dat je veer gaat happen aardig groot en met zulk soort sht zijn er formuletjes ...
 
Kietel Tuning 4-5-2005 21:05 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

1 vraag
waarom make jullie die berekening
terwijl vroeger ze het gewoon uit vijlde zonder probleme met berekeninge
op t gevoel is toch ok goed zat
of licht da nou aan mij ???




wie heeft jou dat nu weer wijs gemaakt. een beun haas ofzo? vroeger deden ze zeker wel berekeningen maken. misschien deden ze iets meer testen als nu. omdat ze toen nog geen computer programma's hadden.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 4-5-2005 21:06
 
chineesboer 4-5-2005 21:07 Print reply

Posts: 3676
IDd, maar moet ik de uitkomsten hebben via de formules of via de tekeningen? Ik neem aan van de formules... want het scheelt nogal:

Tekeningen:
Uitlaatpoorttiming: 180
Spoelpoorttiming: 128
Blowdown: 26


Maar via de formule:
Uitlaatpoorttiming: 183,579
Spoelpoorttiming: 114,98
Blowdown: 34,299




 
zundappchefke 4-5-2005 21:08 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

[...]



wie heeft jou dat nu weer wijs gemaakt. een beun haas ofzo? vroeger deden ze zeker wel berekeningen maken. misschien deden ze iets meer testen als nu. omdat ze toen nog geen computer programma's hadden.

Dit bericht is ge-edit door Kietel Tuning op 4-5-2005 21:06



wa lul jij nou weer
je haalt de cinlinder der af
haalt je zuiger der keer doorheen
kijkt wat er af kan
en vijle
en als da beun haas is
hebbe er vroeger heel erg veel gebeunt
 
verhuist maar blijft het zelfde

Dit topic is 2750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved