Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - moer afgebroken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1223 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28957 - moer afgebroken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tommy354 3-5-2005 22:27 Print topicpost
Posts: 108
het draadeind+ moer bij mijn cilinder (uitlaat poort) is afgebroken.. maar steekt nog half uit (draad is er in middels al af) met berenklauw en waterpomp tang krijg ik hem niet los :(

Iemand nog ideeen?
(naast uitboren wat niet werkt)
 

brommercrazy 3-5-2005 22:33 Print reply

Posts: 2594
Warmstoken? En nog een keer met tang proberen
 
Fievet 3-5-2005 22:34 Print reply

Posts: 1556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Warmstoken? En nog een keer met tang proberen


Dan zet ie tog alleen maar uit
 
brommercrazy 3-5-2005 22:35 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fievet

[...]


Dan zet ie tog alleen maar uit


Misschien zit ie met loctide vast.
 
barry 3-5-2005 22:40 Print reply

Posts: 7387
en als het echt niet lukt andere moer er op lassen en dan losdraaien

Dit bericht is ge-edit door barry op 3-5-2005 22:40
 
He?
tommy354 3-5-2005 22:46 Print reply
Posts: 108
Heb geen las apparaat

zoude ze het bij de brommerzaak zo kunnen doen (dat je er ff op kan w88)???
 
Blijhoofd 3-5-2005 22:56 Print reply

Posts: 7378
stook hem warm met gas brander dan water erover zodat ite schrikt

klap met de hamer op de kop zetten en dan met een grip tang eruit draaien
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Prodigital 3-5-2005 23:00 Print reply

Posts: 728
Als de bout en de cil van verschillend materiaal zijn, vb alu en ijzer, dan hebben ze verschillende uitzettingsgraad, en helpt opwarmen dus zeker.
Zo is er bij mij gewoon es een lager uit een warmgestookt blok gevallen (die normaal muurvast zit).
 
MTX-speed 3-5-2005 23:00 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fievet

[...]


Dan zet ie tog alleen maar uit


Doordat je het tapeind warmstookt zet hij inderdaad uit --> er komt dus beweging in. Hierdoor gaat eventueel roest of andere rotzooi los zitten. Bovendien verbrand door het warmstoken de eventuele Loctite die ertussen zou kunnen zitten. Ook vastgeroest bouten en moeren kun je hierdoor loskrijgen. Zorg er wel voor dan je het warmstookt met een gasbrander anders krijg je hem namelijk niet warm genoeg. Hij moet dus (bijna) roodgloeiend worden. Hierna pak je hem vast met een GOEDE waterpomptang en draai je hem los. Mocht dit niet lukken; "blus" het roodgloeiende tap-eind met water, of een in watergedrenkte doek. Hierdoor krimpt het tapeind sneller dan de cilinder zodat hij wel los komt te zitten.
 
Joscross 3-5-2005 23:04 Print reply

Posts: 12501
Precies hetzelfde probleem gehad, en ik had er een geniale oplossing voor.

Waterpomptang en griptang ed werken idd niet.
Wat je moet doen is de electrische boor pakken, de kop open draaien, op het tapeinde zetten en vast draaien. Hierna gewoon de boor aanzetten (wel linksom draaiend ) en je schrikt de moer zo los
Het werkte bij mij iig perfect.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 3-5-2005 23:04
 
mbracer 3-5-2005 23:33 Print reply

Posts: 1863
als je bout nog lang genoeg is kun je het ook proberen om 2 moeren op te draaien, vast tegen elkaar en dan proberen los te draaien,

ik zou daarna inderdaad proberen om het ook met een gasbrander te doen, en als dat niej wekt zul je toch moeten boren en nieuw draad in tappen
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
tommy354 3-5-2005 23:36 Print reply
Posts: 108
Zou de brommerboer het kunnen (durf het zelf niet echt meer aan) want strax moet ik hele nieuwe cilinder dar voel ik helemaal niks voor

 
mbracer 3-5-2005 23:37 Print reply

Posts: 1863
wat voor cillinder heb je dan??
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
tommy354 4-5-2005 10:28 Print reply
Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer

wat voor cillinder heb je dan??


Het is gewoon een std tomos cilinder (zo'n zwarte a5 staat erop)
 
TZR50Rullezz 6-5-2005 19:32 Print reply

Posts: 1837
ik ook gehad,

ben 2 dagen bezig geweest met die cilinderkop los te krijgen.
heb het achteraf niet echt slim opgelost heb een beetje heen en weer lopen schuiven en lopen trekken en beetje ertegen aan slaan.

hij ging wel los maar is beter om te verwarmen

scheelt tijd en veel energie
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
Mity 6-5-2005 19:34 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Precies hetzelfde probleem gehad, en ik had er een geniale oplossing voor.

Waterpomptang en griptang ed werken idd niet.
Wat je moet doen is de electrische boor pakken, de kop open draaien, op het tapeinde zetten en vast draaien. Hierna gewoon de boor aanzetten (wel linksom draaiend ) en je schrikt de moer zo los
Het werkte bij mij iig perfect.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
als je de boortol linksom draait dan draai je toch juist de moer weer vast?? of heeft de andere kant tegendesteldt schroefdraad door het losdraaien te voorkomen van de bout?? als je de moertjes vast zet??

Dit bericht is ge-edit door Mity op 6-5-2005 19:35
 

Dit topic is 9846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved