Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok van kawa word heet ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 510 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28953 - Blok van kawa word heet ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 3-5-2005 21:58 Print topicpost

Posts: 1255
Vandaag had ik dus men nieuwe krukaskering in men blok gestoken , blok terug in mekaar enzo en testen maar ,alles ging goed nix aan de hand alleen nog een beetje afstellen.EEn uurtje erna ben weer aan het testen begint ie op een keer fel te roken kering weeral kapot als dat nog niet genoeg was staat op een keer heel men kawa bena in de fik was men nieuwe spanningsregelaar aan het fikken en als dat nog niet genoeg was ...leg men hand op men blok toevallig en verbrande men hand bijna heel men blok was dus heet en nee niet men cilinder ( die ook wel vrij rap warm was) kapje da over men vliegwiel zit was loeiheet en vliegwiel zelf ook , voor de rest tja heeel het blok was overal loeiheet ....ik kan nietmeer volgen wat kan dit veroorzaken?Eerst een nieuwe kering die kapot gaat dan die spreg ( maar die kan mss verkeerd aangesloten zijn geweest,alhoewel ik dat betwijfel) en dan men blok dat zo heet word...de brom zelf deed niet raar ofzo gewoon zoal altijd.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

chineesboer 3-5-2005 22:42 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

Vandaag had ik dus men nieuwe krukaskering in men blok gestoken , blok terug in mekaar enzo en testen maar ,alles ging goed nix aan de hand alleen nog een beetje afstellen.EEn uurtje erna ben weer aan het testen begint ie op een keer fel te roken kering weeral kapot als dat nog niet genoeg was staat op een keer heel men kawa bena in de fik was men nieuwe spanningsregelaar aan het fikken en als dat nog niet genoeg was ...leg men hand op men blok toevallig en verbrande men hand bijna heel men blok was dus heet en nee niet men cilinder ( die ook wel vrij rap warm was) kapje da over men vliegwiel zit was loeiheet en vliegwiel zelf ook , voor de rest tja heeel het blok was overal loeiheet ....ik kan nietmeer volgen wat kan dit veroorzaken?Eerst een nieuwe kering die kapot gaat dan die spreg ( maar die kan mss verkeerd aangesloten zijn geweest,alhoewel ik dat betwijfel) en dan men blok dat zo heet word...de brom zelf deed niet raar ofzo gewoon zoal altijd.


Valse lucht?

Keerring wel goed gemonteerd?
 
Rio88 3-5-2005 22:46 Print reply

Posts: 841
zal wel heel domme vraag wezen, maar wel blokolie erin gedaan?
 
Hondalover19 3-5-2005 22:48 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redclassic

zal wel heel domme vraag wezen, maar wel blokolie erin gedaan?


jep en toen ik de blokolie eruit liet was het net water dat eruit kwam en de olie was ook behoorlijk heet , warmer als normaal toch

En valse lucht ... oke ma hoe komt dan dat die keering zo rap kapot ging en dat men blok zo heet werd
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
chineesboer 3-5-2005 22:50 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


jep en toen ik de blokolie eruit liet was het net water dat eruit kwam en de olie was ook behoorlijk heet , warmer als normaal toch

En valse lucht ... oke ma hoe komt dan dat die keering zo rap kapot ging en dat men blok zo heet werd


Rechterkrukaskeerring?
 
Rio88 3-5-2005 22:51 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


jep en toen ik de blokolie eruit liet was het net water dat eruit kwam en de olie was ook behoorlijk heet , warmer als normaal toch

En valse lucht ... oke ma hoe komt dan dat die keering zo rap kapot ging en dat men blok zo heet werd


omdat het zo heet wordt, wordt ut natuurlijk vloeibaarder, en ik denk zelf dan ook wel aan valse lucht,
of te weinig blokolie erin gedaan?
en je kawa smeert nog wel goed?
 
Hondalover19 3-5-2005 22:53 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

[...]


Rechterkrukaskeerring?


jeps rechterkrukaskering

Maar ik heb ervoren een goede 20km ofzo nog rondgereden met die vorige kapotte kering en toen werd men blok niet zo warm en hoe komt dan dat die nieuwe krukaskering zo rap kapot ging

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 3-5-2005 22:55
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
boerken 3-5-2005 23:04 Print reply

Posts: 501
olie met goeie viscositeit erin gedaan?
(je weet maar nooit)
 
chineesboer 3-5-2005 23:06 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


jeps rechterkrukaskering

Maar ik heb ervoren een goede 20km ofzo nog rondgereden met die vorige kapotte kering en toen werd men blok niet zo warm en hoe komt dan dat die nieuwe krukaskering zo rap kapot ging

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 3-5-2005 22:55


Door rechterkrukaskeerring kan ie geen valse lucht zuigen.. en kan wel benzine bij je olie komen--> hierdoor rookt ie ook erg.
En wordt je olie dunner..
Kleur van de rook?
 
Hondalover19 3-5-2005 23:08 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

[...]


Door rechterkrukaskeerring kan ie geen valse lucht zuigen.. en kan wel benzine bij je olie komen--> hierdoor rookt ie ook erg.
En wordt je olie dunner..
Kleur van de rook?


kleur was Wit duidelijk van de blokolie want toen ik men olie afliet rookte hij nietmeer zoveel
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 3-5-2005 23:19 Print reply

Posts: 1255
Hoe dan ook ook al is de kering weeral kapot hoe kan dat dan?die kan je toch gewoon niet verkeerd erin steken? En als men blok warm werd door die olie , hoe komt dan dat men vliegwiel zo warm was...?Kan het mss ook niet zijn door die verbrande spreg dat ie kortsluiting had gemaakt en daardoor men blok zo heet was?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
chineesboer 3-5-2005 23:22 Print reply

Posts: 3676
Als je blok zelf heet wordt, wordt je krukas het ook en de rest eromheen, neem maar van mij aan dat je vliegwiel en zelfs je vliegwielkapje dan ook heet wordt..

Enne ik denk dat je je keerring niet goed gemonteerd hebt.
 
Hondalover19 3-5-2005 23:25 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

Als je blok zelf heet wordt, wordt je krukas het ook en de rest eromheen, neem maar van mij aan dat je vliegwiel en zelfs je vliegwielkapje dan ook heet wordt..

Enne ik denk dat je je keerring niet goed gemonteerd hebt.


Wat dan verkeerd gedaan?Kering te diep gestoken ofzoiets?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
chineesboer 3-5-2005 23:33 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


Wat dan verkeerd gedaan?Kering te diep gestoken ofzoiets?

Hmm, zou kunnen, dat weet ik ook niet precies.

Misschien dat iemand anders de oorzaak weet?
 
Hondalover19 3-5-2005 23:36 Print reply

Posts: 1255
herrinner me net dat er een gaatje van het carter rechtsreeks naar de lager van de krukas gaat langs de kering dus mss dat ik em te diep heb gestokenn en dat gaatje nu afgesloten is waardoor hij langs 1 kant geen spoeling meer krijgt ?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved