Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vliegwiel afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2870 - vliegwiel afdraaien
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 8-2-02?23:46 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hebben ze bij de conrad ook 'middelste benen'???
ik ben niet tevreden met mijn huidige maat

jaaa verlengstukjes, en uitrekkers allezzzz op http://www.conrad.nl
 
Martijn 8-2-02?23:47 Print reply
Posts: 10000
maar ik ben op zoek naar 'middelste-been-krimpkous'.
waar staat dat dan, bij componenten??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 8-2-02?23:55 Print reply

Posts: 14825
neej die zijn afgekeurd, bleek de bloedsomploop te verhinderen ofzo :?
achja maar daarvoor hebben ze nu een vacu?um pomp werkt net zo goed...
 
Martijn 9-2-02?00:02 Print reply
Posts: 10000
ow, ok probeer ik die wel, om men erectie problemen op te l?ssen.
maarrehh hoe maak ik frits kleiner??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Joost 9-2-02?18:35 Print reply
Posts: 1108
bla bla

Je kunt je vlieg wiel 4,5mm afdraaien. Dat is dus 9mm minder. Standaart weegt ie 1.2 kilo dacht ik zo nog te weten, na het afdraaien nog 1 kilo. Maar het gewicht is niet belangrijk, het traagheidsmoment wel! Het gaat er dus om waar de massa zit.

Als je echt veel er af wil halen moet je wel het type vliegwiel gebruiken met zo'n dikke stalen mantel er om heen want anders krijg je gekut met schroeven.

Daarnaast moet je heel goed weten wat je doet, want als je vlieg wiel uit elkaar klapt met 10.000 toeren dan gaat het lichtje echt uit ben ik bang. Je moet hem perfect uit klokken zodat hij op de 1/1000 mm niet meer slingert. Want als hij uit belans is dan is het snel gebeurt met je kruk-as lagers of erger met je zelf.

Persoonlijk zouw ik gewoon opzoek gaan naar een cr80 onsteking, das een stuk veiliger.

Trouwens als jullie dachten dat een hpi duur is, dan zit je echt goed mis. Ik heb laatst een site gezien waar ze malossie onstekingen verkochten van over de 700 piek :n.

ps. de reden dat ik de laatste tijd niet meer op het forum ben is omdat arie de racer een beetje aan pooier heeft gereden. Hij vond het leuk om vol in de 3 de bocht uit te schuiven :p

De ene kant van het stuur staat echt haaks op de rechter kant echt heel extreem. Voor de rest alles gelukkig wel goed .
Dus ik ben druk bezig om de boel weer te herbouwen, maar nu met clip-ons mag niet van SOBW maar ach scheit, zien er wel vet uit

[This message is edited by Joost Moesker on 9-2-02 18:50]
 
It is going to be a Endless summer...
MBBBBBB 9-2-02?18:52 Print reply
Posts: 2340
Maar wat draai je nou af?
De binnen of de buitenkant?
( Buitenkant lijkt me )

En dan kan het met normale vliegwielen niet denk?
Want daar zitten van die schroeven in?

En hoezo gevaarlijk? Lijkt me dat ze origineel ook heus niet zo erg precies zijn.. of wel?
 
-Michiel RS- 9-2-02?20:07 Print reply
Posts: 2803
aah dus je krukaslagers slijten dus gewoon het meeste door een vliegwiel wat nooit standaard helemaal 100% goed in balans zal zijn.

Das good to know, misschien doe ik dan wel meteen mijn rotor ontsteking erop zodat ik zeker weet dat mijn lagers niet verrot zullen gaan als ik mijn 'nieuwe' blok op me tsx zet.

Enne joost, het lijkt me best wel gaaf om die Mb van jou eens te zien!! hoe hard loopt ie nou met die 50snel ? en is er een mogelijkheid dat we die mb eens bekijken? meetingkie ofzo ?
 
swiss 9-2-02?20:31 Print reply
Posts: 672
marne zijn vliegwiel heeft putten erin, lijkt net alsof iemand met een metaal boor erin geboord heeft, waarschijnlijk om de schroeven niet te mollen ,omdat afdraaien niet gaat.

maar dat boren lijkt me suer slecht, helemala in onbalans dat ding, want hij heeft maar aa nene kant geboord namelijk.

 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
70malossi 9-2-02?20:48 Print reply
Posts: 4176
die 4 ofo gaatjes aan een kant zijn standaard.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Neonlampje 9-2-02?22:29 Print reply

Posts: 14825
Als ik joost zo hoor.. niet aan beginnen...
uit klokken dat kan niet zomaar iedereen thuis

joost: Watvoor vliegwiel had je het over? zonder schroeven? nog nooit gezien..

Ik ga morge ff naar mn oma toe, die heeft nog draaibank van mn opa ergens staan (Echt luxe ding! zal merk wel ff opzoeken.. heeft mn opa meerderen rugjes gekost ) en dan ff 50ccHD kop op maat van 70cc bouwen ff kijken hoeveel bar ik uit mn cyl kan knijpen
 
Pertijn 9-2-02?23:19 Print reply
Posts: 846
Over dure onstekingen gesproken..
De beta rijd met een malossi binnenrotor van fl1300,-
En er staat nu @ dyno een machine met een rs blok waarop een metalen schijfje van 4 a 5 doorsnee, 2 a 3mm dik als trigger fungeerd richting het sensortje.
Die gaat naar een kastje die je aan je pc kan hangen om vervolgens per 250toeren de vervroeging in graden te verzetten.
De spanning voor de ontsteking komt dan van een accu..
Koste ook erg veel trouwens
Kwam vrijdag alleen nog niet meer dan 12,6pk uit met een dopler cilinder die wat is bijgewerkt (50cc).
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Neonlampje 10-2-02?00:07 Print reply

Posts: 14825
is zo'n binnenrotor niet zelf te maken met goeie equipment? ja ok moe twel zwaar goed uitgeleind zijn... maar volgen smij is het helemaal niet zo'n moeilijke klus...
licht-spoel moet eruit, kan toch nooit genoeg spanning opwekken... ontstekings-spoel moet waarschijnlijk verkleint worden... hmm...
hier ga ik ff goed over na denken

(ach ik heb honderden van dat soort dingen, komt er nooit van, vraag maar aan jan)
 
verwijderd 10-2-02?10:12 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl

Over dure onstekingen gesproken..
De beta rijd met een malossi binnenrotor van fl1300,-
En er staat nu @ dyno een machine met een rs blok waarop een metalen schijfje van 4 a 5 doorsnee, 2 a 3mm dik als trigger fungeerd richting het sensortje.
Die gaat naar een kastje die je aan je pc kan hangen om vervolgens per 250toeren de vervroeging in graden te verzetten.
De spanning voor de ontsteking komt dan van een accu..
Koste ook erg veel trouwens
Kwam vrijdag alleen nog niet meer dan 12,6pk uit met een dopler cilinder die wat is bijgewerkt (50cc).


ik ken een gast met een race mb: 90cc LC op mb5 blok, inlaat schijf, afgeflexte kruk met sensor erop voor ontsteking, 32mm erop (aan de zeikant van het blok dus) op maat uitlaat, loopt lekker, heel lekker denk dat ie meer pekas dan die beta heeft.
 
Pertijn 10-2-02?20:21 Print reply
Posts: 846
Nou hier met die grafiek dan..
Je hebt echt ook weer niet zomaar 20 pk hoor.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
verwijderd 10-2-02?20:55 Print reply
Posts: 4082
kheb die grafiek niet, ding is niet van mij ofzo, maar mischien kan ik er wel aan komen.
 

Dit topic is 7205 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved