Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelwater kookt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28510 - Koelwater kookt?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MasterM 30-4-2005 22:20 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx

[...]


klopt wel, omdat je gewoon water hebt waar je anti vries bij mengd.
het kookpunt van anti vries ligt hoger, en dusz gaat de totaale kooktemp. ook omhoog.


ja maar koelt het daardoor ook slechter? Zou wel kunnen hoor.


@ hans:
Hoe heb je die foto's kleiner gemaakt? Ja iets met img_large, maar hoe? Doe je dan gewoon
[ i m g _ l a r g e ] LINK [/ i m g _ l a r g e] maar dan zonder spaties?

Dit bericht is ge-edit door MasterM op 30-4-2005 22:22
 
mikkel 30-4-2005 22:23 Print reply

Posts: 1587
door de hogeren atmosweer druk in het systeem die de klep in de radiator dop op moet bouwen zorgt ook voor een verhoging van het kookpunt dus moch deze geen druk in het systeem behouden is het kookpunt ook lager dus slechtere koeling


dus kijk asl ej brommer warm is je dop er af te draaien en kijken of er druk op het systeem staat is dit het geval zal je toch gewoon koelvloeistof er in moeten gooien

en termostaat is geen optie anders zou aleen de cilinder warm worden en niet de radiateur dus als je radiateur niet warm word kan het je termostaat zijn

en koelvloeistof word zeker wel meer dan 100 graden
 
glaasje op laat je berijden
Evilmex 30-4-2005 22:25 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MasterM

[...]


ja maar koelt het daardoor ook slechter? Zou wel kunnen hoor.


@ hans:
Hoe heb je die foto's kleiner gemaakt? Ja iets met img_large, maar hoe? Doe je dan gewoon
[ i m g _ l a r g e ] LINK [/ i m g _ l a r g e] maar dan zonder spaties?

Dit bericht is ge-edit door MasterM op 30-4-2005 22:22


Zo doe je img large ja.

 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
MasterM 30-4-2005 22:43 Print reply

Posts: 912
Ik weet genoeg, bedankt voor tips en info.
Hannes, bedankt voor blok (als je dit ooit leest) en michel bedankt voor uitlaat
 
Hans F 30-4-2005 23:15 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel



en koelvloeistof word zeker wel meer dan 100 graden


is toch echt veel te warm voor een 2t

en verder (P x v)/t is constant
draai de dop los, en voila ineens kookt je kvs die daarvoor nog niet kookte

speeder: nooit geleerd normaal te reageren?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 30-4-2005 23:16
 
Blukaap2 1-5-2005 1:32 Print reply

Posts: 9956
Voor een 4-takt is dat ook al behooooorlijk warm.
Olietemperatuur mag nog wel hoger zijn, maar voor KVS is dat ook bij een 4-takt behoorlijk warm imho.

Bij een 2-takt zit je dan al tegen een vastloper aan ws.
 
Stoere brommers
richard3 1-5-2005 10:19 Print reply

Posts: 5198
idd water kookt over het algemeen heel snel koelvloeistof is al een mengsel dus dat ligt al hoger en dan is het ook nog es een mengsel waar bij de kook temp van (kan ff niet op de naam komen) wat dus extra toegevoegt wordt hoger ligt

dus :
HET KOOKT PAS LATER OP EEN HOGERE TEMP.
(anders scheur je ff langs tank station hebben ze ook koel vloeistof btw :P)
 
op naar de grote brommers
MBX_cruiser 1-5-2005 11:27 Print reply

Posts: 828
van water gaat alles ook roesten vanbinnen,
als je een gietijzeren cilinder hebt toch.
 
barry 1-5-2005 12:10 Print reply

Posts: 7387
heb je de slangen wel goedom aangesloten?
 
He?
Blorn 1-5-2005 12:12 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

idd water kookt over het algemeen heel snel koelvloeistof is al een mengsel dus dat ligt al hoger en dan is het ook nog es een mengsel waar bij de kook temp van (kan ff niet op de naam komen) wat dus extra toegevoegt wordt hoger ligt

dus :
HET KOOKT PAS LATER OP EEN HOGERE TEMP.
(anders scheur je ff langs tank station hebben ze ook koel vloeistof btw :P)
Je bedoeld dat een vloeistuf onder druk zetten kookpunt verhogend werkt...?
 
Tsxdude AKU MicheL 1-5-2005 12:14 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

heb je de slangen wel goedom aangesloten?


Jah
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Verschoor 1-5-2005 12:51 Print reply

Posts: 86
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Je bedoeld dat een vloeistuf onder druk zetten kookpunt verhogend werkt...?


Ja, net als bij moderne autos, waar de kvs ook onder druk staat.Dan kun je een hoger kookpunt bereiken.
 
Liever een zuster als hoer , dan een politieagent als broer .
richard3 1-5-2005 12:58 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Je bedoeld dat een vloeistuf onder druk zetten kookpunt verhogend werkt...?



ook maar ook dat er nog een bepaalde stof aan toegevoegt wordt waardoor het kookpunt nog hoger komt te liggen

 
op naar de grote brommers
Hans F 1-5-2005 12:58 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Verschoor

[...]


Ja, net als bij moderne autos, waar de kvs ook onder druk staat.Dan kun je een hoger kookpunt bereiken.


nooit geweten dat een nsr een moderne auto was?

radiateurdoppen met een veer zijn er al zo lang
 
steyr 1-5-2005 13:00 Print reply
Posts: 55
termostaatje kapoedewiets?

 

Dit topic is 2625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved