Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper...waardoor? (foto's)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28475 - vastloper...waardoor? (foto's)
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch_master 28-4-2005 22:00 Print reply

Posts: 3429
weet niet of fast arrow giet is...

ik vond vanmiddag iets op inet
dat fast arrow alu is met gietijzeren wand.
en een fast arrow malossi look met chroom wand.

en ik had em vanmiddag naar mijn oom gebracht (revisie bedrijf) en die meende dat et chroom wand is maar die zou morge ff kijke.
 
Toyota AE86 Levin coupé
MT70-nolimit 28-4-2005 22:01 Print reply

Posts: 4322
Fast Arrow heeft een zacht gietijzeren wand.

Tenminste die voor MT(X) dan.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 28-4-2005 22:03
 
gaat lang goed
wipe-out 28-4-2005 22:03 Print reply

Posts: 7672
Kunnen we ons in dit topic misschien meer bezig houden met Barry's probleem dan met andere problemen? Ik vind dit eerlijk gezegd nogal een interessant topic, en het zou jammer zijn als het nu een heel andere kant op gaat.
 
puch_master 28-4-2005 22:07 Print reply

Posts: 3429
ok sorry maar ik had ongeveer het zelfde en daarom dacht ik van ik vraag het hier ff
 
Toyota AE86 Levin coupé
wipe-out 28-4-2005 22:08 Print reply

Posts: 7672
Maakt niet uit.
 
Roedi-Loerbeek 28-4-2005 22:10 Print reply

Posts: 1492
Het is meer iets van ipv happen naar peijenburg
happen naar uitlaatpoort



 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
wipe-out 28-4-2005 22:18 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power

maar waarom dan 2 breuk vlakken?? als je zuigerveer breekt is er gewoon een hoek uit...


Daar heb ik ondertussen weer een theorietje over bedacht. Of het klopt weet ik niet, maar ik ga weer aan het painten.

edit:

Wanneer de slotspeling te klein was, en de zuigerveer uit ging zetten, moet het er ongeveer uit hebben gezien als op de tekening hieronder.

Bovenaanzicht van de zuiger. Rode lijn is de zuigerveer. De zuigerveer is ter hoogte van de uitlaatpoort

Wanneer de zuigerveer uit zet, maar de slotspeling te klein is, zal hij naar buiten gaan wijken. Dit kan prima in de uitlaatpoort, de breedste poort in de hele cilinder.
De zuigerveer zet uit naar buiten, blijft hangen in de uitlaatpoort, en breekt. De zuiger raakt alleen beschadigd in de vlakken 1 en 2. Niet tussen deze vlakken, omdat dat zuigerveer de zuiger daar nog te weinig raakt. Buiten de vlakken 1 en 2 beschadigt er ook niets, omdat de zuigerveer daar niet of nauwelijks naar buiten wijkt.

De beschadiging die op treed, is dezelfde als de schade op de foto aan Barry's zuiger.

Bas kan best weleens gelijk hebben met die slotspeling.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 28-4-2005 22:30
 
-Niellesie- 28-4-2005 22:19 Print reply

Posts: 6454
zijn er niet gewoon 2 pennetjes uti je naaldlager ertussen geschoten?

lijkt er iig verdacht veel op
 
allalallalallalalallalala
koen-z 28-4-2005 22:35 Print reply

Posts: 3702
ik ga ook voor de zuigerveer... het zijn ook van die putten. flink toegetakelt.
 
Roedi-Loerbeek 28-4-2005 22:36 Print reply

Posts: 1492
je naaldlager zit best wel eigenlijk aan de andere kant van je zuiger, had hij hem wel in een spoelpoort, krukas gepakt.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
-Niellesie- 28-4-2005 22:38 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi-Loerbeek

je naaldlager zit best wel eigenlijk aan de andere kant van je zuiger, had hij hem wel in een spoelpoort, krukas gepakt.


jah maar stel dat ie boven de zuiger terecht komt dan zou het kennen
 
allalallalallalalallalala
koen-z 28-4-2005 22:42 Print reply

Posts: 3702
het kan vanalles wel zijn denk aan:

zuigerveren,

losse zuigerveer slotjes,

naald lagertjes,

gekantelde zuiger,

te kleine zuigerveren,

ietsie te grote,

je kan wel blijven gissen, maar je cilinder word er nie echt beter van

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 28-4-2005 22:42
 
Evilmex 28-4-2005 22:48 Print reply

Posts: 4458
Jah en dan direct weer het zelfde probleem
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
koen-z 28-4-2005 22:49 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex

Jah en dan direct weer het zelfde probleem


zoiets kan je toch niet voorspellen??

voor het monteren alles ff doorlopen, of je zuigerveren wel goet passen, of het soepel loopt, en als je daar allemaal aan denkt..
 
Hondalover19 28-4-2005 23:22 Print reply

Posts: 1255
Mss.toevallig braam vergeten weg te doen bij de uitlaatpoort ...?Zie toch ook nergens een klein randje ofzo van ontbraming
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 3959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved