OK, ik zal ook zeggen dat ik het eens ben over het feit dat autotellers ook afwijken, meestal tussen, grofweg gezegd,de 0 en 10%.
Maar om nog ff te reageren op je post:
Ik vind je manier van praten, zoals: "je setup" erg klinken als z'n scooter figuur. Mischien heb ik het volledig mis, maar zo klinkt het wel.
Maar goed, ff verder gaan:
Cilinder is momenteel, zoals gezegd, een Euro 98 cc, mischien over een tijdje een andere maar dat zie ik dan wel weer.
Filter systeem hoef je je geen zorgen te maken, zeker bij m'n scooter, ik denk dat er geen betere op kan.
Ontsteking wordt binnenrotor.
Compressie weet ik wel, maar heb geen zin om dat te vertellen, evenals effectieve compressie, squishband, squisharearatio, squishbowl, bowlradius, squishbandradius, blending radius etc.
Membraan komt ook wel in orde en powerbox weet ik nog niet of ik die ga monteren.
Overigens is dat een kleine moeite, aangezien het makkelijk in te voeren is in Bimotion, maar ik vertrouw dat niet zo.
Verder hoef ik me zelf niet te bewijzen en je merkt het vanzelf mischien ooit wel.
Over die meeting in Klaaswaal, miscien kom ik wel. Het is sterk afhankelijk van een aantal factoren aangezien ik ook een priv? leven heb.
Mocht ik gaan dan zal je alles dan vanzelf wel zien.
Overigens wil ik nog een aantal dingen toe voegen:
Zo heeft een Evolution cilinder geen 14K+ rpm timing, aangezien de duration 192 graden is, wat relatief weinig is. Verder wil zou ik ook graag willen dat mensen die ergens een klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt geen loze kreten maken zoals: Die uitlaat haalt dat toerental niet of iets dergelijks, een uitlaat is niet voor 1 bepaald toerental gemaakt wat veel mensen denken!!! Er zijn nog veel meer factoren die zeer grote invloeden hebben op het toerental waarop het topvermogen wordt geleverd.
Laatste: m'n scooter is (een hele tijd geleden) naast een motorfiets geklokt op 158 km/h (met 19 mm), trek zelf je conclusies.
|