Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beta

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2846 - Beta
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pertijn 11-2-02?23:35 Print reply
Posts: 846
Mag ik even vertellen dat ik flink eens ben over de OTO tellers?
Die dingen zijn NIET heilig en wijken soms idd gewoon 10% af.
Die Yam dtr teller gaf minder aan dan een oto.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MBX OWNER 14-2-02?19:18 Print reply
Posts: 179
OK, ik zal ook zeggen dat ik het eens ben over het feit dat autotellers ook afwijken, meestal tussen, grofweg gezegd,de 0 en 10%.

Maar om nog ff te reageren op je post:

Ik vind je manier van praten, zoals: "je setup" erg klinken als z'n scooter figuur. Mischien heb ik het volledig mis, maar zo klinkt het wel.

Maar goed, ff verder gaan:
Cilinder is momenteel, zoals gezegd, een Euro 98 cc, mischien over een tijdje een andere maar dat zie ik dan wel weer.

Filter systeem hoef je je geen zorgen te maken, zeker bij m'n scooter, ik denk dat er geen betere op kan.
Ontsteking wordt binnenrotor.
Compressie weet ik wel, maar heb geen zin om dat te vertellen, evenals effectieve compressie, squishband, squisharearatio, squishbowl, bowlradius, squishbandradius, blending radius etc.
Membraan komt ook wel in orde en powerbox weet ik nog niet of ik die ga monteren.

Overigens is dat een kleine moeite, aangezien het makkelijk in te voeren is in Bimotion, maar ik vertrouw dat niet zo.

Verder hoef ik me zelf niet te bewijzen en je merkt het vanzelf mischien ooit wel.

Over die meeting in Klaaswaal, miscien kom ik wel. Het is sterk afhankelijk van een aantal factoren aangezien ik ook een priv? leven heb.

Mocht ik gaan dan zal je alles dan vanzelf wel zien.

Overigens wil ik nog een aantal dingen toe voegen:
Zo heeft een Evolution cilinder geen 14K+ rpm timing, aangezien de duration 192 graden is, wat relatief weinig is. Verder wil zou ik ook graag willen dat mensen die ergens een klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt geen loze kreten maken zoals: Die uitlaat haalt dat toerental niet of iets dergelijks, een uitlaat is niet voor 1 bepaald toerental gemaakt wat veel mensen denken!!! Er zijn nog veel meer factoren die zeer grote invloeden hebben op het toerental waarop het topvermogen wordt geleverd.

Laatste: m'n scooter is (een hele tijd geleden) naast een motorfiets geklokt op 158 km/h (met 19 mm), trek zelf je conclusies.

 
Sneks 14-2-02?19:58 Print reply
Posts: 2499
ik ga ook bimotion gebruiken voor m'n uitlaat, en de breedte van het toerengebied waarvoor je uitlaat is bepaal je toch ook door bv. de horn coefficient?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
NSR-TUNER 14-2-02?23:52 Print reply
Posts: 128
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Laatste: m'n scooter is (een hele tijd geleden) naast een motorfiets geklokt op 158 km/h (met 19 mm), trek zelf je conclusies.



de hond van onze buren heb ik gister ook naast de auto gehad, 162 km/h digi, die had polini evo vertanding

[This message is edited by NSR-TUNER on 15-2-02 00:02]
 
Pertijn 15-2-02?23:49 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Overigens wil ik nog een aantal dingen toe voegen:
Zo heeft een Evolution cilinder geen 14K+ rpm timing, aangezien de duration 192 graden is, wat relatief weinig is. Verder wil zou ik ook graag willen dat mensen die ergens een klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt geen loze kreten maken zoals: Die uitlaat haalt dat toerental niet of iets dergelijks, een uitlaat is niet voor 1 bepaald toerental gemaakt wat veel mensen denken!!! Er zijn nog veel meer factoren die zeer grote invloeden hebben op het toerental waarop het topvermogen wordt geleverd.

Laatste: m'n scooter is (een hele tijd geleden) naast een motorfiets geklokt op 158 km/h (met 19 mm), trek zelf je conclusies.



De standaard evo zat niet over de 14k dat klopt wel.
Maar een uitlaat kan toch behoorlijk begrenzen op toeren hoor.
Op een nsr leverde de pijp ruim 15pk en gewoon veel toeren.
Op een rs blok moest er van die uitlaat zo'n 2cm af voordat hij meer dan 12k toeren wilde lopen.
Aan de timing lag het niet, die ging nog van 194 naar 196.

Wat betreft die scooter van je, dat is een mooie prestatie! maar interresanter is natuurlijk de grafiek die het montster dan produceerde.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Blorn 16-2-02?20:24 Print reply

Posts: 13825
vind dat gelul van jullie over je setup heel leuk en aardig maar geloof niks van een scooter met 70cc 158 km/h...


...dan gaat de kanarie van mijn tante 132 km/h met originele 50cc snavel en polini stickers

[This message is edited by Honda freak 70 cc on 16-2-02 20:29]
 
Sneks 16-2-02?20:33 Print reply
Posts: 2499
Het is ook erg hard, maar je moet niet vergeten dat dat niet is gehaald met spul dat je zo in de winkel koopt.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 16-2-02?20:35 Print reply

Posts: 13825
als ie echt zoo hard gaat wil ik wel eens een rondje blazen ook al is het een skoeter :a
 
Pertijn 16-2-02?22:30 Print reply
Posts: 846
18,5 pk met standaard evo he? vergeet dat niet mensen.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-2-02?22:35 Print reply
Posts: 2499
ligt natuurlijk wel voor een groot deel aan de goeie hm pijp
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-2-02?23:06 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: Honda freak 70 cc?

vind dat gelul van jullie over je setup heel leuk en aardig maar geloof niks van een scooter met 70cc 158 km/h...


...dan gaat de kanarie van mijn tante 132 km/h met originele 50cc snavel en polini stickers

[This message is edited by Honda freak 70 cc on 16-2-02 20:29]


Bekijk dan de grafiek eens jongen..
Hiermee rijd je een motorscooter als een runner 180 echt keihard zoek..
En dan echt niet een beetje meer hoor..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MBX OWNER 17-2-02?20:06 Print reply
Posts: 179
Jeb klopt ja.

Maar k kan mischien een Runner 180-blok regelen.
Dan gaan er RARE dingen gebeuren.

Maarja zover is het nog niet, ik weet alleen niet of ik dan nog wel op m'n scoot durf te rijden

Maarja ik rijd er toch nooit op, als tie (met 70 cc) voor eind april klaar is ga ik ook naar Klaaswaal, reken daar maar op.

 
frankarnhe 17-2-02?20:14 Print reply
Posts: 1213
wat is er in klaaswaal
 
MBX OWNER 17-2-02?21:23 Print reply
Posts: 179
Daar is een meeting met allemaal getunede en opgevoerde 2-tweetakten, metname scooters.
Is ook een testbank etc.

 
Blorn 18-2-02?11:16 Print reply

Posts: 13825
voor zover ik weet gaat een runner 180 ook lang niet zo hard bijv. een rs125 met 160 cilinder
 

Dit topic is 5220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved