Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #2846 - Beta
|
Pagina 4 van 8
|
Dit topic is 5175 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MBBBBBB |
8-2-02?16:38 |
Posts: 2340 |
Dit is een schakel forum !!!!!!
Oke af en toe scooter oke, maar het kan te gek ook he!!
En inprincipe is een scooter vrij snel, maar daar moet je dan ook flink geld voor neertellen :n :n
Daar word veelal niet over gesproken, jajaj je krijgt toch alles van je pa
Het is jammer dat alles zo duur is en zo snel weer in de prak ligt.
Maar natuurlijk is de techniek van een scooter veeeeel beter want dat is techniek van de laatste jaren, en van die schakels van de afgelopen 10-15 jaar...... zit dus wel een dik verschil tussen he!!!
Eigenlijk zo je het niet met elkaar moeten vergelijken...... andere techniek, gasgever, kleinere wielen, minder gewicht ( ?? ) ga zo maar door, ..... is toch eigenlijk niet te vergelijken man!!
|
|
|
|
Pingu |
8-2-02?18:19 |
Posts: 1842 |
danku stanger
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Siepie Wokkel |
8-2-02?18:25 |
Posts: 3888 |
ke dit vind k wel een interesante topic. je zou de scooters eigenlijk vergelijken moeten met de schakels van nu (rs50/derbi sm enzo) en dan zie je toch wel dat die schekel ook de 80 wel haalt onbegrenzd, kijk als honda nou ook weer schakels ging maken... maar dat doen ze nie, iig nie in ned
maar wat ik dus handig vind aan scooters vergeleken met mt:
-opbergruimte
-gaat weinig aan stuk (als ie alleen onbegrensd is)
-schijfremmen
-makklijk op de 80 te krijgen
maar de nadelen zijn:
-k vind ze niet cool rijden, alleen beetje gas geven en eentonig geluid en ik kan er totaal geen bochten meemaken
-bij een val, kost veeeeel geld om te repareren
-kunt er nie makklijk aan sleutelen
-automaat
-kost veel geld
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Blukaap |
8-2-02?18:34 |
Posts: 10006 |
Quote: Originally posted by: Crossking Tha Man?
-k vind ze niet cool rijden, alleen beetje gas geven en eentonig geluid en ik kan er totaal geen bochten meemaken
-bij een val, kost veeeeel geld om te repareren
-kunt er nie makklijk aan sleutelen
-automaat
-kost veel geld
Ik kan kan met een scooter (de zip snor van m'n vader) anders goed hard door de bochten, scooters hebben nl wel degelijk een goede wegligging, het is alleen een enorm verschil met een schakel (brommer).
Het is gewoon een kwestie van wennnen, maar met een scooter kun je wel degelijk keihard door de bochten.
Rest vd punten ben ik het wel mee eens.
|
|
Bastila is lief |
|
Martijn |
8-2-02?23:00 |
Posts: 10000 |
volgens mij hebben die nieuwe schakels in principe gewoon een scooterblok, maar dan met versnellingen... is dus ook zo verkankerd na een tijdje...
OUWE SHIT IS GEWOON EIGENLIJK HET BESTE... zegt mn pa ook met onze prehistorische stereo
maar die ken me toch hard... al 1000 jaar
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Pertijn |
9-2-02?01:06 |
Posts: 846 |
Quote: Originally posted by: MBX OWNER
Ja want jij zal het weten natuurlijk, want je hebt me al zo vaak zien rijden en zelf ook al zo vaak met een Evo 70 en Evo pijp gereden.
Dat je precies kan vertellen wat er gebeurd als je hiermee rijdt, toch?
==Het is geen slechte pijp, maar super goed is hij niet.
Er zijn gewoon betere productie pijpen.
Haal jij met een std evo + evo pijp meer dan 15pk? mag jij me dat laten zien.
15 is namelijk al donders veel voor zo'n set.
*irritatie* *irritatie*
==Hier nog een ja..
OK, dus nu is er een nieuw onderwerp gevonden?
Eerst waren scooters niet snel en waren het rijdende plee potten.
Nu is bewezen, door middel van harde testbank uitdraaiien dat er verschrikkelijk hoge vermogens uitgehaald worden en dat ze wel snel zijn dus moet er iets nieuws gevonden worden om over te discusseren toch?
==Dat ze erg hard konden was al algemene kennis hoor, wie heeft er nu nog geen brommerraces gezien etc?
En dat terwijl scooterz veel meer weerstand ondervinden door vooral het vario gedeelte.
Nou dan kan ik je bij deze zeggen dat je volledig ongelijk hebt.
Normaal stel ik mijzelf niet zo op, maar ik vind persoonlijk dat het forum steeds oninteressanter wordt en ik er daarom ook niet veel meer kom en al helemaal nix post, maar nu wil ik ff duidelijk mijn blijk van kritiek geven.
Mocht je nog twijfelen, kom gerust een keer langs om tegen me te sporten, dan doe ik er desnoods wel een luchtgekoelde Evo 70 voor je onder zodat de strijdt mogelijk eerlijker voor je wordt aangezien deze ongetuned is.
==Je hebt het gezien @ ark, untuned is NIET traag. 18,5pk..
Maar met een gt4 cilinder kom je al in jouw ac evo 70 buurt hoor.
Er zijn maar weinig luchtkoelers die meer dan 12pk scoren, laat dat nu ongeveer het aantal zijn wat ja max uit een std gt4 cilinder haalt met prof pijp, hpi en 16mm.
Overigens zijn er ook mensen zoals Rens die wel eens gezien hebben hoe mijn scooter vroeger reed ongetuned met Evo uitlaat en geloof mij nou maar dat die heel wat harder ging dan dat jouw NSR gaat of ooit heeft gehaald.
==Teller uit is nog steeds geen slechte score, straks gaat het allemaal nog veel harder en komt er ongetwijfeld een uitdraai, maak je daarover geen zorgen.
Het moet dan ook wel 10 a 12 presteren, met een waardeloze pijp laten we dat duidelijk stellen.
Misschien dat er nog een gelaste pijp komt maar dat telt nu niet.
Waarop baseer jij dan dat een Evo uitlaat slecht is, vertel mij dat dan ff? Of ben je ook gewoon zo'n figuur die met iedereen en alles mee praat?
==Nee, ik ga al een poosje mee op forums en spreek regelmatig een tuner.
Die haalt uit een puch maxi ruim 10pk en uit een nsr 50 bijna 16.
Tegen hem ga je niet zomaar in discussie ok?
Er zijn gewoon geen productie pijpen die beter presteren dan de pijpen die hij maakt.
Dat zijn werk goed is is nu wel duidelijk denk ik.
De nr1 supermotard uit belgie wil ook een pijp van hem en ook voor 125 en 250cc maakt hij uitlaatjes.
Ik betwijfel het of je ooit een Evo uitlaat in je handen hebt gehad.
==Nog nooit, en dat hoeft ook niet.
Volgens meenigeen zijn er zat betere zoals hebo RII/III, C20, Jolly..
Ik zelf bereken zeer veel aan cilinders en uitlaten en ben erachter gekomen dat een Evo uitlaat zeker wel een z???r goede uitlaat is.
==Heb gelezen dat het een goeie allrounder is ja..
Hij is niet extreem hoog toerig (voor scooters met vlinderpoort begrippen) maar zeker wel een goede powerband en een goed koppel verloop.
Verder is het toerental waarop, met deze uitlaat, het topvermogen wordt geleverd, al voor boven het toerental dat een NSR met standaard ontsteking ooit zal maken.
==Dat kan zijn ja, maar een evo lc is getimed op iets minder dan 14.000 of iets dergelijk en dat haalt een evo pijp niet.
Een alles mhr scooter bliez ook niet, iets van 12pk zo van de straat, en hoeveel kost zo'n pijp?
Minstens 500? troep dan toch?
Mocht je nog twijfelen over alles, ik heb over een tijdje m'n MBX klaar met zelf getunede cilinder, en zelf berekende en gemaakte uitlaat.
En dan is dit niet op z'n manier gebeurd die jullie vaak gebruiken.
==Dan heb je dus ook een grafiek, anders beschouw ik je nog steeds als een thuis knutselaar zoals mij en vele andere.
Kom maar op met die grafiek van je..
Maar goed, dan kom ik wel een keer ermee naar Sunder ofzo.
==Klaaswaal ook goed? @30 april? dikke v@@ 2takt hell word het dan, en die ark staat er dan ook met wss meer dan 20pk.
Het word dan heel druk en heel koewul, en dan gaan allebei onze machines op de zelfde bank en dan zien we wel.
Ik hoop je bij deze voldoende ge?nformeerd te hebben.
==Min of meer weet ik nu je gedachte gang, ik ben benieuwd naar je weerwoord.
En naar de rest van je setup..
zoals cilinder,carb, filtersysteem, ontsteking, compressie, squish clearance, membraan, powerbox, enzenz.
|
| |