Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beta

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2846 - Beta
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5213 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BeWaRe 6-2-02?23:43 Print reply
Posts: 201
Quote:

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by: BeWaRe

- temperatuur meter
- vloeistofpomp meter
- accu meter


--------------------------------------------------------------------------------



Heeft iemand een link, of adresje waar je dit kunt halen en hoe duur...?

En toch vind ik het gewoon zonde om zulk duur spul onder zo'n skotertje te hangen. Koop dan een motor Of een motorskoeter, maarja dan sta je ook voor lul want word je door alle andere echte motorrijders weer scheef aangekeken.


dit laat hij ook speciaal maken..

[This message is edited by BeWaRe on 6-2-02 23:45]
 
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken....................
ids_ 7-2-02?09:22 Print reply
Posts: 423
Quote:
Originally posted by: Rene?

is dat bou een puch blok met een mt cilinder??

weetje wat voor cillinder op da puchblok zit een dt cilinder,en het is een 50 snel
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
MBX OWNER 7-2-02?18:57 Print reply
Posts: 179
Zo hehehe, eindelijk mensen die geloven hoe hard het kan? Zeg het al weet ik veel hoe lang.

Ik probeer geloof ik al 80 jaar te vertellen hoe het blaast en ging iedereen me uitlachen maar nu zijn ze het er over eens hoor.

Verder wilde ik ook ff zeggen dat ik het een beetje lomp vind als mensen iedereen en elkaar gaat lopen na praat van wat ze hebben gehoord enzo.

Zijn er mensen die dan bijvoorbeeld gaan lopen zeggen hoe gaat een Hebo racing 2 is en hoe slecht andere uitlaten zijn, terwijl ze niet eens weten waar ze over praten!!!

Hou ff gewoon op en ga niet "DE MENSEN DIE HET WETEN" lopen na praten etc.

Overigens, wie zegt dat een Evo uitlaat smack is?
Kom maar langs en kom maar kijken of je met je MT'tje wint, geef je weinig kans.

Verder wilde ik ook zeggen dat de Evo uitlaat op een ongetunede Evo cilinder de beste combinatie is. Ik spreek uit ervaring.

Maar goed ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, ik erger me alleen echt DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD aan al die mensen die iedereen gaat lopen na praten.
Case closed.

 
Pertijn 7-2-02?22:17 Print reply
Posts: 846
Dus met een untuned evo 70 en een evo pijp haal je 17,3 pk?
Of met een 28mm ipv 24mm zelfs 18,5 pk?
Denk het niet, je blijft dan waarschijnlijk ergens rond de 12pk steken.
En dan is het nog niet eens weinig.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MBX OWNER 7-2-02?22:44 Print reply
Posts: 179
Ja want jij zal het weten natuurlijk, want je hebt me al zo vaak zien rijden en zelf ook al zo vaak met een Evo 70 en Evo pijp gereden.
Dat je precies kan vertellen wat er gebeurd als je hiermee rijdt, toch?

*irritatie* *irritatie*

OK, dus nu is er een nieuw onderwerp gevonden?
Eerst waren scooters niet snel en waren het rijdende plee potten.

Nu is bewezen, door middel van harde testbank uitdraaiien dat er verschrikkelijk hoge vermogens uitgehaald worden en dat ze wel snel zijn dus moet er iets nieuws gevonden worden om over te discusseren toch?

Nou dan kan ik je bij deze zeggen dat je volledig ongelijk hebt.

Normaal stel ik mijzelf niet zo op, maar ik vind persoonlijk dat het forum steeds oninteressanter wordt en ik er daarom ook niet veel meer kom en al helemaal nix post, maar nu wil ik ff duidelijk mijn blijk van kritiek geven.

Mocht je nog twijfelen, kom gerust een keer langs om tegen me te sporten, dan doe ik er desnoods wel een luchtgekoelde Evo 70 voor je onder zodat de strijdt mogelijk eerlijker voor je wordt aangezien deze ongetuned is.

Overigens zijn er ook mensen zoals Rens die wel eens gezien hebben hoe mijn scooter vroeger reed ongetuned met Evo uitlaat en geloof mij nou maar dat die heel wat harder ging dan dat jouw NSR gaat of ooit heeft gehaald.

Waarop baseer jij dan dat een Evo uitlaat slecht is, vertel mij dat dan ff? Of ben je ook gewoon zo'n figuur die met iedereen en alles mee praat?
Ik betwijfel het of je ooit een Evo uitlaat in je handen hebt gehad.
Ik zelf bereken zeer veel aan cilinders en uitlaten en ben erachter gekomen dat een Evo uitlaat zeker wel een z???r goede uitlaat is.
Hij is niet extreem hoog toerig (voor scooters met vlinderpoort begrippen) maar zeker wel een goede powerband en een goed koppel verloop.
Verder is het toerental waarop, met deze uitlaat, het topvermogen wordt geleverd, al voor boven het toerental dat een NSR met standaard ontsteking ooit zal maken.

Mocht je nog twijfelen over alles, ik heb over een tijdje m'n MBX klaar met zelf getunede cilinder, en zelf berekende en gemaakte uitlaat.
En dan is dit niet op z'n manier gebeurd die jullie vaak gebruiken.

Maar goed, dan kom ik wel een keer ermee naar Sunder ofzo.

Ik hoop je bij deze voldoende ge?nformeerd te hebben.

 
Neonlampje 7-2-02?23:12 Print reply

Posts: 14825
hou je bek...

(dit is btw mijn standaard reactie wanneer het over scooters gaat vanaf deze )
 
DeAmOnChiLd 7-2-02?23:16 Print reply
Posts: 875
PUNT 1 ik ben het 100% eens met mbx owner
ik heb zelf net een mb en daarvoor had ik een scooter waar ik met een STANDAART CYL luchtgekoeld NIETS GETUNED STANDAART KOP NIETS GEFREEST OF GEVEILD en een polini race koppeling en vario PLUS leo vinci zx handmade een dikke 95 kmph haalde en dat met een flink optrekvvermogen.

12.000 toeren MAX geen overtoeren dus TREK DAT maar eens uit een mbtje standaard.

EN een scooter is in snelheid en pks echt wel sterker dan een schakel.
en veel makkelijker en goedkoper sneller te maken
dus niet zeiken IK HEB 3 jaar scooter gereden en wou altijd al schakel en die heb ik nu en vind het veel leuker maar SCOOTERS RIJDEN FIJN ZITTEN FIJN en rijden snel en stady op de weg
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Sneks 7-2-02?23:25 Print reply
Posts: 2499
waar het nou totaal niet over gaat is een ori scootertje met een ander uitlaatje
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 8-2-02?07:51 Print reply
Posts: 4082
aah, erik ook weer eens op het forum je hebt wel weer groot gelijk.

hehe, we hebben het idd niet over ori cilinders, die moet je direct in de kast flikkeren.

ik ben trouwens ook bezig met een projectje, maar dat wist je al, een CR125 cil op mbx blok of gelijk heel cr blok op me nsr (maar dat is lang niet zo cool he:()

gaat ook veel paarden opleveren
 
Neonlampje 8-2-02?09:50 Print reply

Posts: 14825
Heet mbx en cr blok dan zelfde slag??
Hoe wil je dat met je carters doen??
volgens mij lukt je dat zonder draaibank etc echt no way
wel leuk id hoor btw
 
MB50TUNED 8-2-02?10:34 Print reply
Posts: 1054
Maar die gast wou echt hard gaan. Dan rijd je toch niet met een untuned cilinder? Zowiezo vind ik het al lomp om een cilinder van ruim f500,- te kopen en hem niet eens te laten tunen(en afwerken). En als die echt bizarre prestaties zal willen halen zal hij veel toeren moeten draaien. En daar voldoet een evo niet aan. En kijk eens naar die uitlaat, ik vind een for race er beter uit zien met die multi stage difuser en baffle. En kijk eens naar de lengte in verhouding tot de zeer hoegtoerige pijpen, dan zie je dat een evo lang is en dus lager in toeren ligt, en dus minder zal presteren op een zwaargetunede cilinder. (met lange uitlaat poort openingstijd)

En ik heb nooit beweert dat een scooter niet snel was, maar ik geloop niet dat je met een replica cilindertje snelheden van 150 km/h haalt. en het is ook onzin dat je met een willekeurige 70 cc op een scooter de 120 haalt. Je haalt echt niet met een giet malossi oid en een nrx ofzo de 120 km/h. Ik heb gezegt dat ik dat soort dingen bullshit vond.Tuurlijk kan een scooter wel snel gaan, maar heel veel verhalen zijn erg overdreven. En er zijn maar weinig mensen die echt veel geld en tijd in tuning steken.

en dat een scooter met standaard cilinder en zx 95 haalt geloof ik ook niet. Misschien op de teller. Maar niet op mijn digiteller. Ik heb dat soort dingen al vaak gehoort, maar keer op keer blijkt het niet te kloppen.

En een scooter is zeker niet altijd sneller als schakel. Meer vermogen kan wel, omdat je scooter met een smalle powerband nog wel handelbaar is n tegenstelling tot een schakel. Maar schakels blijven op topsnelheid sneller. Maar dan moeten ze wel goed getuned zijn, wat helaas zelden gebeurt.

[This message is edited by MB50 TUNED on 8-2-02 10:42]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
verwijderd 8-2-02?13:02 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Heet mbx en cr blok dan zelfde slag??
Hoe wil je dat met je carters doen??
volgens mij lukt je dat zonder draaibank etc echt no way
wel leuk id hoor btw


nee, cr heeft veel langere slag, moet mb8/cr kruk in, moet ik smaller draaien en dunner enz.

carters uit brijden dmv tig lassen en alu platen. carter uit frezen in frees machine.

ik heb machines genoeg tot mijn beschikking.
 
Pingu 8-2-02?15:16 Print reply
Posts: 1842
sorry hoor maar hou eens op over dat scootergezeik. ja een ori scooter kun je sneller krijgen dan een ori. nsr of zo iets, maar ik ben nog nooit kwijtgereden door een scooter ook al zeggen ze dat ze 100 gaan. Deze beta is echt een uitzondering volgens mij (hij is natuurlijk vet snel), maar er zijn echt wel snellere schakels dan deze plee. Houdt dus ff op met dat pro-scooter gedoe aub.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
verwijderd 8-2-02?16:10 Print reply
Posts: 4082
zeur niet zo man, mag toch wel ff 1 intresante topic wezen?
 
Junkie XR 8-2-02?16:35 Print reply

Posts: 5753
Kijk, met onze vriend Niels ben ik het tenminste 100% eens. Alles kan heel snel worden gemaakt, helaas is er voor ons slag schakeltjes niet echt veel snels te krijgen. Natuurlijk kun je gaan tunen, maar voordat je daar een beetje kaas van hebt gegeten ben je alweer oud. Leuk om te doen hoor, maar ik begin er niet aan. En doe niet zo pro scooter, het is inmiddels duidelijk dat scooters ook rap kunnen zijn, maar het blijft een schakelbrommer forum, hoofdzakelijk bedoeld om over onze passie te praten.

Als je kijkt naar het gemiddelde scootertje wat je op straat tegenkomt is meteen begrepen waarom schakelbrommers over het algemeen als veel sneller worden gezien, meer liefhebberij, gemiddeld net iets meer verstand van de techniek van hun voertuig en alles is 2e hands te krijgen, dus als we opvoeren doen we het ook goed (tunen even buiten beeld gelaten).
 

Dit topic is 5213 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved