ArcticTiger |
26-4-2005 10:59 |
Posts: 1655 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
[...]
Welk materiaal kan ik dan volgens jou het beste pakken, ik ga namelijk de hele bende overspuiten en dan wil ik over een tijdje niet weer alle bouten moeten vervangen omdat ze zo verroest zijn.
Dit bericht is ge-edit door Crosser [Corn?] op 26-4-2005 10:58
Titanium
of gewoon bij de handelaar originele bouten bestellen
|
|
IJzig koud... |
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 10:59 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
vernikkelde bouten
Het lijkt inderdaad op messing vernikkeld , qua kleur dan he, want voor zover ik weet zijn er geen bouten te krijgen in messing vernikkeld.
|
|
|
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 11:01 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArcticTiger
[...]
Titanium
of gewoon bij de handelaar originele bouten bestellen
Die roesten toch ook of niet, er zitten bij mij namelijk alleen maar originele bouten in, maar de meeste zijn gewoon geroest.
|
|
|
|
ArcticTiger |
26-4-2005 11:05 |
Posts: 1655 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
bouten worden geindexeert door twee getallen:
b.v 8.8
Hierbij is het eerste cijffer volgensmij de maximale treks-panning en de laatste de vloei-spanning. Hoe hoger hoe sterker in de juiste belasting.
Welke index moet ik hebben dan? 10.9??
En verzinkte bouten? Is dat een optie?
Dit bericht is ge-edit door ArcticTiger op 26-4-2005 11:08
|
|
IJzig koud... |
|
PRO TUNING |
26-4-2005 11:32 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
[...]
Het lijkt inderdaad op messing vernikkeld , qua kleur dan he, want voor zover ik weet zijn er geen bouten te krijgen in messing vernikkeld.
Goudkleurige bouten zijn geschopeerd = verzinkt in goudkleur.
Titanium bouten zijn te bestellen, maar kijk niet op van prijzen van 7.00 euro voor een M 6 x 50 bout.
|
|
|
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 12:01 |
Posts: 603 |
Als ik nu trouwens gewoon verzinkte bouten zou bouten en als ik die zo min mogelijk beschadig roesten ze dan ook nog.
en zijn die geschopeerde bouten wel roestvast dan?
|
|
|
|
Grischnakh |
26-4-2005 12:03 |
Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
Als ik nu trouwens gewoon verzinkte bouten zou bouten en als ik die zo min mogelijk beschadig roesten ze dan ook nog.
en zijn die geschopeerde bouten wel roestvast dan?
gewoon normale bouten nemen, beetje holle ruimte beschermer ertussen, en ze kunnen jaren mee zonder te roesten, werkt bij mij ook altijd prima.
|
|
|
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 12:04 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Grischnakh
[...]
gewoon normale bouten nemen, beetje holle ruimte beschermer ertussen, en ze kunnen jaren mee zonder te roesten, werkt bij mij ook altijd prima.
leg eens uit alsjeblieft.
Dit bericht is ge-edit door Crosser [Corn?] op 26-4-2005 12:04
|
|
|
|
Grischnakh |
26-4-2005 12:04 |
Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
[...]
leg eens uit alsjeblieft.
Dit bericht is ge-edit door Crosser [Corn?] op 26-4-2005 12:04
een spray die je in de winkel kunt kopen beschermt je metaal tegen roesten.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 26-4-2005 12:05
|
|
|
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 12:06 |
Posts: 603 |
gewoon in een doe-het-zelf zaak?
Ik werk namelijk bij de fixet, maar ik ken het niet.
|
|
|
|
Derbi-Vokay |
26-4-2005 12:09 |
Posts: 423 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Grischnakh
[...]
een spray die je in de winkel kunt kopen beschermt je metaal tegen roesten.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 26-4-2005 12:05
wd40?
het is wel zo met al de boutjes met een coating dat ze gaan roesten zodra je ze een keer hebt vastgedraait want dan is de coating meestalal beschadigt. daarom zijn rvs en titanium de best...
|
|
snowboard is beter!! |
|
Grischnakh |
26-4-2005 12:10 |
Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
gewoon in een doe-het-zelf zaak?
Ik werk namelijk bij de fixet, maar ik ken het niet.
pff weet ik zo niet, ik nam wel eens een busje mee van werk, dat was van wurth, denk dat je dat wel bij een automaterialen zaak kan halen.
|
|
|
|
Grischnakh |
26-4-2005 12:11 |
Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Vokay
[...]
wd40?
het is wel zo met al de boutjes met een coating dat ze gaan roesten zodra je ze een keer hebt vastgedraait want dan is de coating meestalal beschadigt. daarom zijn rvs en titanium de best...
neen het is geen wd 40 dat is kruipolie, dit is wat anders, wordt vaak gebruikt bij auto restauraties, om ook het roesten van bouten te voorkomen.
ff op automaterialen gekeken, je kunt ze dus bij een automaterialen zaak krijgen. deze vond ik op automaterialen.nl
1000 [Dinitrol] Euro 8,09
Transparante holle ruimte wax die goed penetreert en beperkt nadruppelt.
Geeft een wasachtige beschermlaag.
Een hoog vaste stof gehalte en vrij van schadelijke oplosmiddelen zorgt voor een veilige verwerking.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 26-4-2005 12:13
|
|
|
|
wipe-out |
26-4-2005 21:52 |
Posts: 7672 |
MF --> TF
|
|
|
|
phil is chil |
26-4-2005 22:12 |
Posts: 483 |
elektrolitisch verzinkte bouten/moeren,
rvs bouten/moeren,
of met een chroomlaag
ik zou gaan voor rvs gaat alleen wel wringen en beetje dof uitslaan/oxideren omdat je ijzer frame heb neem ik aan.
ik zou als je tabellenboek heb ff nazoeken welke normering je moet hebben voor je bouten meestel ist 8.8
|
|
<3 the massive |
|