PRO TUNING |
26-4-2005 9:38 |
Posts: 4000 |
Titanium bouten en moeren zijn sterk en roesten niet, alleen een beetje duur
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
26-4-2005 9:42 |
Posts: 10835 |
RVS is sterk zat
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Derbi-Vokay |
26-4-2005 9:49 |
Posts: 423 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
RVS is sterk zat
als je maar bewoon werkt met 'beleid'dus gewoon met een kleine doppenset die gaat tot 14, dan zal je ratel ook niet tegroot zijn....
|
|
snowboard is beter!! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
26-4-2005 9:56 |
Posts: 10835 |
je kan ook gewoon minder kracht zetten als je niet wil dat je een bout met 150 nm vast zet.
wat is dat nou weer voor onzin dat je een kleine ratel nodig hebt
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 10:05 |
Posts: 603 |
Dat je RVS bouten sneller dol draait weet ik maar ik bedoel puur de kracht die ze kunnen hebben voordat ze bijv. afbreken, is die sterk genoeg om te gebruiken voor een frame?
en welk materiaal gebruiken jullie meestal?
|
|
|
|
Leen |
26-4-2005 10:20 |
Posts: 26877 |
RVS is taaier als normaal pisbakkenstaal, zal minder snel afscheuren dus.. k zou voor in me brommertje wel gewoon rvs bouten erin durven steken hoor.. aleen bij remklauwen enzo zou ik toch ff normale boutjes halen met een hoge treksterkte
|
|
|
|
MT70-nolimit |
26-4-2005 10:23 |
Posts: 4322 |
RVS kan goed, gebruiken wij thuis ook voor zware bevestigingen bij spoelmachines in de landbouw. Dan moet het met zo'n brommer ook nog wel bestand zijn tegen die krachten en de pekel.
|
|
gaat lang goed |
|
bereheer |
26-4-2005 10:30 |
Posts: 1901 |
voor zover ik weet is rvs veel sterker dan gewone bouten, met een gewone verzinkte kan ik me kickstarter niet genoeg aantrekken en met een rvs wet
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 10:43 |
Posts: 603 |
Ik heb nu net nog eens goed gekeken en nu zie ik enkele bouten zitten met een koper en/of messing-achtige kleur, en die zijn ook niet geroest?
Hoe zit het daarmee met roesten en sterkte?
|
|
|
|
Leen |
26-4-2005 10:45 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Crosser [Corn?]
Ik heb nu net nog eens goed gekeken en nu zie ik enkele bouten zitten met een koper en/of messing-achtige kleur, en die zijn ook niet geroest?
Hoe zit het daarmee met roesten en sterkte?
vernikkelde bouten
|
|
|
|
Neonlampje |
26-4-2005 10:46 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
ArcticTiger |
26-4-2005 10:46 |
Posts: 1655 |
RVS voldoet prima
Ik ben zelf ook met mn brommert bezig geweest en heb veel bouten vervangen voor RVS (inbus versie )
|
|
IJzig koud... |
|
Neonlampje |
26-4-2005 10:51 |
Posts: 14825 |
Belangrijke bouten niet doen, staat in die link die ik hierboven gepost heb.
bouten worden geindexeert door twee getallen:
b.v 8.8
Hierbij is het eerste cijffer volgensmij de maximale treks-panning en de laatste de vloei-spanning. Hoe hoger hoe sterker in de juiste belasting.
Rvs knapt liever dan dat het uitgetrokken wordt
Remmerijtroep dus niet vervangen door rvs, blokophangingen etc ook mee opassen!
|
|
|
|
ArcticTiger |
26-4-2005 10:52 |
Posts: 1655 |
Iemand enig idee waar die titanium rommel te krijgen is
Even kijken of het wat waar is om dan de krtieke punten daarmee te bevestigen
|
|
IJzig koud... |
|
Crosser [Corn |
26-4-2005 10:57 |
Posts: 603 |
Quote: Belangrijke bouten niet doen, staat in die link die ik hierboven gepost heb.
bouten worden geindexeert door twee getallen:
b.v 8.8
Hierbij is het eerste cijffer volgensmij de maximale treks-panning en de laatste de vloei-spanning. Hoe hoger hoe sterker in de juiste belasting.
Rvs knapt liever dan dat het uitgetrokken wordt
Remmerijtroep dus niet vervangen door rvs, blokophangingen etc ook mee opassen!
Welk materiaal kan ik dan volgens jou het beste pakken, ik ga namelijk de hele bende overspuiten en dan wil ik over een tijdje niet weer alle bouten moeten vervangen omdat ze zo verroest zijn.
Dit bericht is ge-edit door Crosser [Corn?] op 26-4-2005 10:58
|
|
|
|