Daniel_84 |
25-4-2005 20:19 |
Posts: 1127 |
FF een vraagje over binnenrotor puur uit nieuwsgierigheid. Doordat ie zo licht is kom ie snel op toeren, logisch lijkt me, minder massa die rondraaid. (ja scheelt heel veel omdat de onsteking erg snel ronddraait en je dus flink wat kracht nodig hebt) Maar hoe zit dat met opd e motor afremmen Gaat dit nu net heel snel (net heel licht dus denk je remt het blok em ook sneller) Of net heel slecht omdat misgien het vliegvwiel normaal helpt om op de motor af te remmen en nu dus niet omdat ie zo licht is?
Dat wilde ik ff weten. IVM met misschienb vliegwile van auto laten afdraaien.
|
|
|
|
Joostvdw |
25-4-2005 20:24 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
FF een vraagje over binnenrotor puur uit nieuwsgierigheid. Doordat ie zo licht is kom ie snel op toeren, logisch lijkt me, minder massa die rondraaid. (ja scheelt heel veel omdat de onsteking erg snel ronddraait en je dus flink wat kracht nodig hebt) Maar hoe zit dat met opd e motor afremmen Gaat dit nu net heel snel (net heel licht dus denk je remt het blok em ook sneller) Of net heel slecht omdat misgien het vliegvwiel normaal helpt om op de motor af te remmen en nu dus niet omdat ie zo licht is?
Dat wilde ik ff weten. IVM met misschienb vliegwile van auto laten afdraaien.
je blok komt makkelijker op gang en remt makkelijker af
windje tegen berg op merk je meer met een lichter vliegwiel
op de motorremmen doe je in principe op je compressie, een heeeel zwaar vliegwiel zou alleen maar nadelig werken met op de motor remmen want het blok wil dan te lang doorgaan waardoor je effectief dus niet remt
dus met een lichter vliegwiel zal hij iets beter op de motor remmen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Daniel_84 |
25-4-2005 20:25 |
Posts: 1127 |
Ja dat lijkt me ook logisch ja. Klopt. blijft met zwaarder vliegwiel gewoon doordraaien door de traagheid
Bedankt.
|
|
|
|
gonzales |
25-4-2005 20:26 |
Posts: 1319 |
met binnenroter remt je blok snelelr af , je hebt ook meer kans om je moter "dood" te remmen
|
|
burn your rubber not your soul |
|
gonzales |
25-4-2005 20:27 |
Posts: 1319 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
met binnenroter remt je blok snelelr af , je hebt ook meer kans om je moter "dood" te remmen wat ik ooit met bijna grote schade heb mogen ondervinden toen ik met m'n fzr met afgedraaidtvliegwiel te hard op koude moter remde op glad wegdek , achterwiel blokkeerde gewoon
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Daniel_84 |
25-4-2005 20:29 |
Posts: 1127 |
Ja maar dat heb je al meet veel racemotoren dat die zoveel compressie van zich hebben dat achterwile al kan blokkeren. Vooral ik bochten kan het wel eens gebeuren geloof ik
|
|
|
|
gonzales |
25-4-2005 20:36 |
Posts: 1319 |
ook door zwaardere klepveren en lichtere zuigers , nokkenassen lichter , drijfstangen lichter ensow .... dat en dan een zware compressie resulteert in makkelijk doodremmen
|
|
burn your rubber not your soul |
|
reede racing |
25-4-2005 20:57 |
Posts: 48 |
want is dan een empron bij een malossi binnenrotor mt empron
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
25-4-2005 21:06 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
met binnenroter remt je blok snelelr af , je hebt ook meer kans om je moter "dood" te remmen
Wat is dat?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Ruben. |
25-4-2005 21:06 |
Posts: 6131 |
vlaams
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
[RRT] Lost-P |
25-4-2005 21:07 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: reede racing
want is dan een empron bij een malossi binnenrotor mt empron
de cdi zegmaar
Edit: Dat was dus de makkelijke uitleg :-P
Wat Joost hieronder zegt klopt
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 25-4-2005 21:11
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Joostvdw |
25-4-2005 21:09 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: reede racing
want is dan een empron bij een malossi binnenrotor mt empron
tis een EPROM, eraseble programmeble read only memory
in andere woorden, das een chipje waar de ontstekings curve in kan worden gezet
en dus ook vrij makkelijk kan worden veranderd
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 25-4-2005 21:09
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
gonzales |
25-4-2005 21:15 |
Posts: 1319 |
tijdens afremmen dat het moterblok uitslaat
|
|
burn your rubber not your soul |
|
brutus |
25-4-2005 21:24 |
Posts: 7934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]
wat is het dan? een rotor? is toch hetzelfde
nee een vliegwiel is een wiel die de zuiger door het dode punt helpt. en daar zit toevallig ook de spoelen in voor de ontsteking.
een binnenrotor is puur voor de ontsteking en niet als extra gewicht om de zuiger door het dode punt heen te helpen. daar zorgt de kinetische energie van de krukas ook al grotendeels voor. een binnen rotor wordt gebruikt voor een snelle gas reactie. zo min mogelijk "extra" overbodige gewicht aan de krukas. vandaar dat je met een binnenrotor erg moeilijk stationair kan afstellen gwn omdat de rotor niet bedoelt is om de zuiger door het dode punt te helpen, en als de motor dus niet veel toeren draait zal het dus enigzinds instabiel worden.
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
flo |
25-4-2005 21:35 |
Posts: 3570 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutus
[...]
nee een vliegwiel is een wiel die de zuiger door het dode punt helpt. en daar zit toevallig ook de spoelen in voor de ontsteking.
een binnenrotor is puur voor de ontsteking en niet als extra gewicht om de zuiger door het dode punt heen te helpen. daar zorgt de kinetische energie van de krukas ook al grotendeels voor. een binnen rotor wordt gebruikt voor een snelle gas reactie. zo min mogelijk "extra" overbodige gewicht aan de krukas. vandaar dat je met een binnenrotor erg moeilijk stationair kan afstellen gwn omdat de rotor niet bedoelt is om de zuiger door het dode punt te helpen, en als de motor dus niet veel toeren draait zal het dus enigzinds instabiel worden.
amen
|
|
|
|