Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - binnenrotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28361 - binnenrotor
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daniel_84 25-4-2005 20:19 Print reply

Posts: 1127
FF een vraagje over binnenrotor puur uit nieuwsgierigheid. Doordat ie zo licht is kom ie snel op toeren, logisch lijkt me, minder massa die rondraaid. (ja scheelt heel veel omdat de onsteking erg snel ronddraait en je dus flink wat kracht nodig hebt) Maar hoe zit dat met opd e motor afremmen Gaat dit nu net heel snel (net heel licht dus denk je remt het blok em ook sneller) Of net heel slecht omdat misgien het vliegvwiel normaal helpt om op de motor af te remmen en nu dus niet omdat ie zo licht is?

Dat wilde ik ff weten. IVM met misschienb vliegwile van auto laten afdraaien.
 
Joostvdw 25-4-2005 20:24 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

FF een vraagje over binnenrotor puur uit nieuwsgierigheid. Doordat ie zo licht is kom ie snel op toeren, logisch lijkt me, minder massa die rondraaid. (ja scheelt heel veel omdat de onsteking erg snel ronddraait en je dus flink wat kracht nodig hebt) Maar hoe zit dat met opd e motor afremmen Gaat dit nu net heel snel (net heel licht dus denk je remt het blok em ook sneller) Of net heel slecht omdat misgien het vliegvwiel normaal helpt om op de motor af te remmen en nu dus niet omdat ie zo licht is?

Dat wilde ik ff weten. IVM met misschienb vliegwile van auto laten afdraaien.


je blok komt makkelijker op gang en remt makkelijker af

windje tegen berg op merk je meer met een lichter vliegwiel

op de motorremmen doe je in principe op je compressie, een heeeel zwaar vliegwiel zou alleen maar nadelig werken met op de motor remmen want het blok wil dan te lang doorgaan waardoor je effectief dus niet remt

dus met een lichter vliegwiel zal hij iets beter op de motor remmen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Daniel_84 25-4-2005 20:25 Print reply

Posts: 1127
Ja dat lijkt me ook logisch ja. Klopt. blijft met zwaarder vliegwiel gewoon doordraaien door de traagheid

Bedankt.
 
gonzales 25-4-2005 20:26 Print reply

Posts: 1319
met binnenroter remt je blok snelelr af , je hebt ook meer kans om je moter "dood" te remmen
 
burn your rubber not your soul
gonzales 25-4-2005 20:27 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

met binnenroter remt je blok snelelr af , je hebt ook meer kans om je moter "dood" te remmen wat ik ooit met bijna grote schade heb mogen ondervinden toen ik met m'n fzr met afgedraaidtvliegwiel te hard op koude moter remde op glad wegdek , achterwiel blokkeerde gewoon
 
burn your rubber not your soul
Daniel_84 25-4-2005 20:29 Print reply

Posts: 1127
Ja maar dat heb je al meet veel racemotoren dat die zoveel compressie van zich hebben dat achterwile al kan blokkeren. Vooral ik bochten kan het wel eens gebeuren geloof ik
 
gonzales 25-4-2005 20:36 Print reply

Posts: 1319
ook door zwaardere klepveren en lichtere zuigers , nokkenassen lichter , drijfstangen lichter ensow .... dat en dan een zware compressie resulteert in makkelijk doodremmen
 
burn your rubber not your soul
reede racing 25-4-2005 20:57 Print reply

Posts: 48
want is dan een empron bij een malossi binnenrotor mt empron

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 25-4-2005 21:06 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

met binnenroter remt je blok snelelr af , je hebt ook meer kans om je moter "dood" te remmen


Wat is dat?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Ruben. 25-4-2005 21:06 Print reply

Posts: 6131
vlaams
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
[RRT] Lost-P 25-4-2005 21:07 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reede racing

want is dan een empron bij een malossi binnenrotor mt empron



de cdi zegmaar

Edit: Dat was dus de makkelijke uitleg :-P
Wat Joost hieronder zegt klopt

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 25-4-2005 21:11
 
Chille Tune shit dan
Joostvdw 25-4-2005 21:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reede racing

want is dan een empron bij een malossi binnenrotor mt empron



tis een EPROM, eraseble programmeble read only memory

in andere woorden, das een chipje waar de ontstekings curve in kan worden gezet

en dus ook vrij makkelijk kan worden veranderd

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 25-4-2005 21:09
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
gonzales 25-4-2005 21:15 Print reply

Posts: 1319
tijdens afremmen dat het moterblok uitslaat

 
burn your rubber not your soul
brutus 25-4-2005 21:24 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


wat is het dan? een rotor? is toch hetzelfde


nee een vliegwiel is een wiel die de zuiger door het dode punt helpt. en daar zit toevallig ook de spoelen in voor de ontsteking.
een binnenrotor is puur voor de ontsteking en niet als extra gewicht om de zuiger door het dode punt heen te helpen. daar zorgt de kinetische energie van de krukas ook al grotendeels voor. een binnen rotor wordt gebruikt voor een snelle gas reactie. zo min mogelijk "extra" overbodige gewicht aan de krukas. vandaar dat je met een binnenrotor erg moeilijk stationair kan afstellen gwn omdat de rotor niet bedoelt is om de zuiger door het dode punt te helpen, en als de motor dus niet veel toeren draait zal het dus enigzinds instabiel worden.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
flo 25-4-2005 21:35 Print reply

Posts: 3570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

[...]


nee een vliegwiel is een wiel die de zuiger door het dode punt helpt. en daar zit toevallig ook de spoelen in voor de ontsteking.
een binnenrotor is puur voor de ontsteking en niet als extra gewicht om de zuiger door het dode punt heen te helpen. daar zorgt de kinetische energie van de krukas ook al grotendeels voor. een binnen rotor wordt gebruikt voor een snelle gas reactie. zo min mogelijk "extra" overbodige gewicht aan de krukas. vandaar dat je met een binnenrotor erg moeilijk stationair kan afstellen gwn omdat de rotor niet bedoelt is om de zuiger door het dode punt te helpen, en als de motor dus niet veel toeren draait zal het dus enigzinds instabiel worden.


amen
 

Dit topic is 6066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved