Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - binnenrotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28361 - binnenrotor
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mattiasss 25-4-2005 18:31 Print topicpost

Posts: 211
hallo, ik had graag is geweten waarvoor de binnenrotor dient ...
en waar die ergens zit bij een mt5?
Is het ook normaal dat je die een beetje hoort draaien als je de lichen afzet al wat luider dan wanneer er niets brand ?

 
honda's are nice

stivoman 25-4-2005 18:34 Print reply

Posts: 5353
is meteen voolllllluit op touren zitten
 
4 rings rule them all
opie_jopie 25-4-2005 18:36 Print reply

Posts: 424
binnerotor = lichter vliegwiel
 
ik hou van het leven ik hou van de zon ik open de deuren en flikker zow van het balkon :-e
Marthin 25-4-2005 18:45 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opie_jopie

binnerotor = lichter vliegwiel


.

bij een normale onsteking draait het vliegwiel om de buitenkant van de ontstekingsspoelen heen.

bij een binnenrotor draait het vliegwiel aan de binnenkant van de onstekingsspoelen, het vliegwiel moet dus veel kleiner zijn.

een kleiner vliegwiel heeft een kleinere massa. Wat resulteert in een snellere gasreactie.
 
brutus 25-4-2005 18:50 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


.

bij een normale onsteking draait het vliegwiel om de buitenkant van de ontstekingsspoelen heen.

bij een binnenrotor draait het vliegwiel aan de binnenkant van de onstekingsspoelen, het vliegwiel moet dus veel kleiner zijn.

een kleiner vliegwiel heeft een kleinere massa. Wat resulteert in een snellere gasreactie.


en binnen rotor is geen vliegwiel, alleen regelt die de ontsteking
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-4-2005 18:52 Print reply

Posts: 10835
is wel een vliegwiel
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ariej 25-4-2005 18:54 Print reply

Posts: 3685
je stationair moet wel wat omhoog.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
renoeius 25-4-2005 18:56 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

je stationair moet wel wat omhoog.


wow

 
PraatPaal 25-4-2005 18:57 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

je stationair moet wel wat omhoog.


omfg , waar scloeg dat op ...

ariej opmerking
 
Ariej 25-4-2005 18:58 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius

[...]


wow




jep... (K) ik denk meld het maar ff.


waar denk je waar dat fucking vliegwiel voor is?

Dit bericht is ge-edit door Ariej op 25-4-2005 18:59
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Marthin 25-4-2005 19:11 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

[...]


en binnen rotor is geen vliegwiel, alleen regelt die de ontsteking


wat is het dan? een rotor? is toch hetzelfde
 
renegade 25-4-2005 19:35 Print reply

Posts: 1064
binnen rotor is gewoon het geheel de ontsteking + vlieg wiel.

het zit natuurlijk niet orgineel op een mt5(op geen 1 brommer eigenlijk)

waar doet het .. je krijgt een snelle, hele snelle gas reactie. dit komt door dat het vliegwiel vele malen kleiner en ligter is dan het orgineel, dus hoeft de krukas veel minder kracht afteleveren aan het vliegwiel.

bij een binnen rotor heb je geen licht. wel evt een lich spoel voor 6 volt(only @ hpi)

volgens mij heb ik het zo goed gezegt
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
gonzales 25-4-2005 19:42 Print reply

Posts: 1319
binnenroter heeft kleiner gewicht en dus ook minder massa wat resulteertt in fellere gasreactie , ook hebben meeste binnenroteren geen lichtspoel . een lichtspoel betekendt namelijk een klein vermogensverlies daar het kracht kost om een magnaat langs een spoel te laten passere door de aantrekking van de magneet . ook hebben binneroteren meestal een cdi met een curve die veel netter geprogrameerdt is dan die van een origi cdi , daar ligt voor een binnenroter het grootste vermogenswinst in !
 
burn your rubber not your soul
Thermalracing 25-4-2005 19:54 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


wat is het dan? een rotor? is toch hetzelfde


als jij net zoveel vermogen haald uit een vliegwiel dan uit een ROTOR dus dan vink da knap oftewel je hebt een vliegwiel en een rotor !
 
Wat kan de natuur tog mooi zijn ( ey lekkerding):-w
JCG 25-4-2005 20:14 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegadehet zit natuurlijk niet orgineel op een mt5(op geen 1 brommer eigenlijk)



Jawa brommers
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Joostvdw 25-4-2005 20:15 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade

binnen rotor is gewoon het geheel de ontsteking + vlieg wiel.

het zit natuurlijk niet orgineel op een mt5(op geen 1 brommer eigenlijk)

waar doet het .. je krijgt een snelle, hele snelle gas reactie. dit komt door dat het vliegwiel vele malen kleiner en ligter is dan het orgineel, dus hoeft de krukas veel minder kracht afteleveren aan het vliegwiel.

bij een binnen rotor heb je geen licht. wel evt een lich spoel voor 6 volt(only @ hpi)

volgens mij heb ik het zo goed gezegt


op een jawa zit ori een binnenrotor hebben alleen niet zo'n goeie curve geloof ik...

en die lichtspoelen voor hpi ontstekingen zijn 5W oid, kan je net een dashlampje laten branden, heb je imho dus niks aan
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 6065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved