Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vespa 125 Super Carburator

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28351 - Vespa 125 Super Carburator
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boenie 25-4-2005 11:28 Print topicpost
Posts: 13
Hoi,
ik heb me onlangs een vespa 125 super gekocht. Bouwjaar 1960, nu ben ik al even aan het restaureren maar ik slaag er echt niet in om mijn carburator deftig af te regelen. Hij draait stationair maar rookt redelijk veel en trekt ook maar heel traag. Mijn verbruik ligt ook redelijk hoog. Kan iemand me hiermee helpen ?
 

Tijzzz 25-4-2005 15:08 Print reply

Posts: 4215
Wat voor kleur rook? Blauwe betekent (te) veel olie.

En optrekken kan ook aan tandwielverhouding (of is da vario?) liggen
 
Etienne 25-4-2005 16:38 Print reply

Posts: 54
Oude benzine? je weet maar nooit hoelang zo'n ding stil heeft gestaan..
 
jaja, zou je niet zeggen heh..
Leen 25-4-2005 16:46 Print reply

Posts: 26877
ontsteking al goed gezet?
 
mr200r 25-4-2005 16:55 Print reply
Posts: 5122
Hij is uit 1960 rustig aan(mischien heeft hij moeite met moderne benzine).
 
mr200r
The Catfish 25-4-2005 17:07 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Hij is uit 1960 rustig aan(mischien heeft hij moeite met moderne benzine).




er is geloof ik zo'n faq om je brommer weer
op gang te helpen alsie even stil heeft gestaan.

zoek zelf maar even, ik ben te lui

nouja vooruit dan maar:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/99

Dit bericht is ge-edit door The Catfish op 25-4-2005 17:10
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Kampersjaak 25-4-2005 17:08 Print reply

Posts: 12285
je hebt ook nog benzine met loodvervanger
is voor oudere motoren

bmw van me pa rijd er ook op

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 25-4-2005 17:09
 
oderint dum metuant
Ed Honda CB50J 25-4-2005 17:20 Print reply

Posts: 4190
Nog genoeg compressie ?

Zoals je het nu vertelt klinkt het verdacht veel op versleten zuiger(veren)...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
boenie 26-4-2005 10:18 Print reply
Posts: 13
Ik heb het volledige nafte circuit al of uitgekuist of vervangen dus denk ik dat oude benzine niet het probleem is.
De rook heeft inderdaad een licht blauwe kleur, maat volgens de manual heb ik er juist genoeg olie in gedaan.... denk ik toch want de manual was niet echt duidelijk.
Wat de moderne benzine betreft ...... is dat ergens terug te vinden of te controleren ?
De compressie weet ik niet of ik er nog genoeg heb, vermoed van niet want als ik even gereden heb, motor goed warm, dan heb ik best wel wat moeite met starten.

 
boenie 26-4-2005 10:25 Print reply
Posts: 13
Heb voor de ontsteking de condensator en vis platine vervangen, enkel de opening van de vis platine was ik niet heel zeker op dit momemt staan die op 0.4 ....
 
boenie 26-4-2005 10:32 Print reply
Posts: 13
quote:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/99

thx, heb dit ongeveer op dezelfde manier gedaan.
 
mulder 26-4-2005 10:45 Print reply

Posts: 13701
rijd die nou al iets beter?
 
boenie 26-4-2005 12:26 Print reply
Posts: 13
Het uitkuisen had ik al gedaan dus voorlopig rijd hij nog niet beter. Ik heb wel de dichting tussen de verschillende onderdelen van de carburator vernieuwd en dat heeft wel enig verschil gemaakt.
Ikdenk dat de verhouding nafte/lucht niet goed is. ik heb twee regelaars om deze verhouding aan te passen maar weet niet goed hoe ik er mee moet beginnen. Is daar een werkwijze voor ??
 
Punk [Dave] 26-4-2005 12:30 Print reply

Posts: 7003
1 WTF is vis platine??
2 lul nederlands
3 leer afstellen :
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
boenie 26-4-2005 16:22 Print reply
Posts: 13
Ik heb da eens allemaal gelezen. Een deel daarvan kan ik gebruiken maar ik heb geen gasnaald. Ik verondersel dat de rest van de uitleg toch van toepassing is.
 
Joostvdw 26-4-2005 16:40 Print reply

Posts: 4789
wat voorn carb zit erop? een dellorto shb?

ik had ook etzelfde met m'n vespa, rechter krukaskeerring was helemaal naar ze grootje :P

kijk dus of hij blokolie verbruikt
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 2862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved