Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #28349 - Andere brandstof als 2e brandstof i...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2521 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Fluorescerent |
25-4-2005 11:12 |
Posts: 27 |
Ik zat eens zo te denken, en opeens kreeg ik een gedachte om b.v een injectie in de benzineslang of carburateur te maken met b.v aardgas dat dan gemengd word met het benzine. Aardgas kan ook een flinke explosie veroorzaken met de juiste verhouding met lucht.
Of het een probleem is dat aardgas verdampt zodra het daar de kans voor krijgt doordat het in de buitenlucht komt weet ik niet, want dan zou het in de benzineslang een gas worden. Maar het zou ook vloeibaar kunnen blijven.
Het doel is eigenlijk niet om een motor van b.v een vespa op aardgas te laten lopen maar meer om hem harder te laten gaan (door aardgas dus met benzine te mengen)
of dit een goed idee is of een realistisch idee weet ik niet, daarom graag jullie reacties
Dit bericht is ge-edit door Fluorescerent op 25-4-2005 11:13
|
|
|
|
Tijzzz |
25-4-2005 11:23 |
Posts: 4215 |
Volgens mij werkt dit niet, vooral omdat je het niet permanent wil maken (neem ik ongeveer aan als ik je verhaal lees)
Want als je dan je aardgas injectie doet, moet je ook extra lucht of een andere mengselverhouding zien te krijgen.
valt volgens mij flink tegen.
|
|
|
|
Neonlampje |
25-4-2005 11:25 |
Posts: 14825 |
sja, het smeert niet he en verder zijn er al zooo veel topics over geweest
|
|
|
|
Hans F |
25-4-2005 11:33 |
Posts: 4326 |
volgens mij geeft het rijden op lpg eigenlijk altijd vermogensverlies?
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
25-4-2005 11:40 |
Posts: 2941 |
wordt geen lpg hans,
injectie van gas o.i.d
ik zal er overigens nooit aan beginnen omdat die motortjes er niet op gebouwd zijn. wat je wel zou kunnen proberen om een injectie te maken van bijvoorbeeld methanol ofzo. zorg wel dat je je motor meer smering geeft, anders heb je er niet zo lang plezier van
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Neonlampje |
25-4-2005 11:47 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
Hans F |
25-4-2005 11:53 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
lpg is propaan/butaan
dus sja, wat is het verschil met aardagas dan?
http://www.shellgas.nl/
idd wou het net zeggen
iets dat makkelijk ontvlamt, dus een lage drempel heeft, is vaak een weinig energieke brandstof. Dus dan zou het enkel nut kunnen hebben als je er meer van per eenheid lucht van zou kunnen verbranden.
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
25-4-2005 11:54 |
Posts: 2941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
lpg is propaan/butaan
dus sja, wat is het verschil met aardagas dan?
http://www.shellgas.nl/
hmm aardgas, wist nie dat dat lpg was ???
dat wordt toch eerst helemaal bewerkt en gemengd enzo..
anyways, met lpg gaat het dus niet lukken denk ik
Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 25-4-2005 11:54
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Derbi-Vokay |
25-4-2005 12:14 |
Posts: 423 |
zijn al teveel topics overgeweest...
ik denk dat je een mengsel hebben dat
smersel-brandstof-zuurstof is.
het is denk ik, veelste ingewikkeld om het pas later te gaan mengen. wel is het mengsel extreem explosief...
|
|
snowboard is beter!! |
|
Mt-5[Maarten] |
25-4-2005 12:21 |
Posts: 2941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
lpg is propaan/butaan
dus sja, wat is het verschil met aardagas dan?
http://www.shellgas.nl/
Quote:
Aardgas
Ten opzichte van de traditionele brandstoffen (benzine, diesel en LPG) is aardgas verreweg de schoonste keuze; aardgasvoertuigen stoten namelijk veel minder schadelijke stoffen uit. De kosten voor aanschaf van een auto op aardgas zijn momenteel (nog) erg hoog; afhankelijk van de hoeveelheid afgelegde kilometers kunt u dit extra bedrag terugverdienen.
link = http://www.milieulok...odulesf/vfz6gbxu9002
dus is wel wat anders...
EDIT : nog een...
Quote:
Aardgas is niet hetzelfde als LPG. Het is mij niet bekend of auto's die aangepast zijn om op aardgas te rijden ook nog op LPG kunnen rijden. De autoindustrie heeft weinig belangstelling voor LPG omdat deze er geen belang bij heeft auto's op LPG te laten rijden. Blijft over de lobby die zonder meer tegen LPG is. Die er geen boodschap aan heeft dat een LPG tank in een auto niet onveiliger is dan een benzinetank. Die er geen boodschap aan heeft dat tankwagons de afsluiters naar binnen hebben, zodat bij een ongeluk de afsluiters niet kunnen afbreken. Die blijven hameren op het feit dat vele jaren geleden een, naar ik meen, tweetal idioten van een pompstation zijn weggereden terwijl de auto nog was aangesloten op de gaspomp. Die niet een eenvoudige automatische afsluiter willen om dit probleem op te lossen. Blijft over de Overheid. LPG is zover ik weet min of meer een restproduct en dus in de handel zeer goedkoop. Zelfs inclusief de accijnzen is het aan de pomp nog goedkoop. Dat is voor de Overheid verdacht. Nog hogere accijnzen gaat waarschijnlijk te ver - hoewel kijk naar de plannen voor de in toenemende mate populaire dieselolie - dus moet het worden ontmoedigd.
link = http://msn.autoweek....=bekijken&id=143
Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 25-4-2005 12:23
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
mulder |
25-4-2005 12:57 |
Posts: 13701 |
wou je dat op je ciao gaan toepassen?
|
|
|
|
staaf |
25-4-2005 13:00 |
Posts: 266 |
Heb je dan niet kans op detoneren
|
|
BITE MY DUST!! en een echte man rukt met de combinatietang |
|
Fluorescerent |
25-4-2005 13:10 |
Posts: 27 |
Wat betreft LPG en aardgas, het is wel degelijk verschillend, het zijn welliswaar allebei koolwaterstoffen (verbindingen van waterstof en koolstof), maar aardgas bestaat hoofdzakelijk uit methaan, dit heeft als molekuulformule CH4 en is gasvormig door zijn lage dichtheid. LPG staat voor Liquified Petroleum Gas en bestaat voornamelijk uit C3H8 en C4H10 (propaan en butaan). Dit is vloeibaar gemaakt onder hoge druk.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
Volgens mij werkt dit niet, vooral omdat je het niet permanent wil maken (neem ik ongeveer aan als ik je verhaal lees)
Want als je dan je aardgas injectie doet, moet je ook extra lucht of een andere mengselverhouding zien te krijgen.
valt volgens mij flink tegen.
nee idd ik wil het niet permanent maken.
Hmm dat mengselverhouding moet denk ik ook anders zijn, maar minder benzine en iets meer aardgas en dan ook nog meer lucht zou mss kunnen denk ik ? maar dat zou uitgeprobeerd moeten worden met verschillende hoeveelheden.
Mt-5[Maarten]: Dat zou idd ook nog kunnen maar als je mengsmering hebt hoeveel % zou er dan bij het benzine moeten?
Of de motor het houd daar zit ik ook over te twijfelen, maar het kan natuurlijk een beperkte hoeveelheid aardgas zijn..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: amulder12
wou je dat op je ciao gaan toepassen?
Ja
*ik had gezocht op topics met aardgas maar ik kon er geen vinden, dus vandaar dat ik er een topic over startte
Dit bericht is ge-edit door Fluorescerent op 25-4-2005 13:12
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
25-4-2005 13:12 |
Posts: 2941 |
ik zal even zoeken, heb er een boekje over. wordt in de racerij veel gebruikt vandaar het idee
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Ruben. |
25-4-2005 13:14 |
Posts: 6131 |
ik denk dat er iemand boos op je gaat worden, lpg geeft niet altijd vermogens verlies bij 4takt als je juiste kleppen koopt dacht ik
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Fluorescerent |
25-4-2005 13:17 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt-5[Maarten]
ik zal even zoeken, heb er een boekje over. wordt in de racerij veel gebruikt vandaar het idee
Dat zou leuk zijn
|
|
|
|
Dit topic is 2521 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|